Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Inny] Czemu mówi się że 2t lubi wysokie obroty?
Autor Wiadomość
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,354
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #1
Czemu mówi się że 2t lubi wysokie obroty?
No właśnie Big Grin Mam u siebie nauczycielkę która jest entuzjastką starej motoryzacji a zwłaszcza Trabantów. I dziś na lekcji polemizowaliśmy, ponieważ nie zgodziła się ona z moją opinią że wysokie obroty w silniku dwusuwowym mu nie szkodzą a wręcz przeciwnie. I tu proszę o jakieś racjonalne naukowe wytłumaczenie, skąd się ta moja teoria wzięła bo w sumie to sam nie wiem Big Grin
06-10-2014 22:22:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
konami1997 Offline
Japończyk :)
*


Liczba postów: 261
Imię: Łukasz
Skąd: Ciechanów
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Czemu mówi się że 2t lubi wysokie obroty?
wieksze obroty,lepsze smarowanie Smile

Było:
Motorynka M2 1986 rok
Romet 50-t1 1981r 2 szt.
Ogar 200 4 szt.
Kilka skuterów
Kingway Łoś 72 ccm 2007r
Yamasaki Cross 2007r
Simson S51 2szt.
Junak 901 72 ccm 2011 r
Romet Polo M760
Romet Chart 210
Kilka aut.
Obecnie:
Mazda 323f 1997 1.5 88 km

Kapitalne remonty motorków z PRL
06-10-2014 22:26:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo konami1997 za ten post.
wojtekr35 Offline
TeRrOrYsTa
*


Liczba postów: 939
Imię: Wojtek
Skąd: Nowa Ruda
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Czemu mówi się że 2t lubi wysokie obroty?
Popatrz na dane techniczne sprzętów z silnikami 2T i sobie odpowiedź na pytanie dlaczego lubi wysokie obroty hmm

MZ SM 125 & DT 125 RE

"Wszystko jest dla ludzi, wszystko też może Cię zabić"

http://www.facebook.com/pages/Supermoto-...2273483398
06-10-2014 22:28:20
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo wojtekr35 za ten post.
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Czemu mówi się że 2t lubi wysokie obroty?
Zależy co do za dwusuwy. Można tu zacząć od okrętowych silników diesela dwusuwowych o mocy kilku tysięcy koni mechanicznych po wyżyłowane dwusuwy obudowane plastikami i napędzające skuterki małolatów jeżdżących bez karty motorowerowej po ulicach. Głównym wykresem każdego silnika spalinowego jest wykres jego sprawności i mocy maksymalnej przy danych obrotach. Ten wykres ustala najmniejsze zuzycie paliwa silnika oraz najlepsze partie obrotów, przy których silnik się najmniej zużywa. Niemniej silniki dwusuwowe napędzające pierdopędy są projektowane pod wyższe partie obrotów. Można to odczytać z wielkości lambdy (stosunku średnicy tłoka do jego skoku), wyważeniem wału, projekcie rozrządu silnika a także wydechu. Dlatego te silniki lubią wysokie obroty, bo ludzie tak projektują te silniki, które przy wyższych partiach obrotów mają większą sprawność wynikającą choćby z rezonansu wydechu. Chociaż są także przykłady silników czterosuwowych, które lubią wysokie obroty. Choćby taka honda cbr 250rr, która ma 4 cylindry w rzędzie przy takiej pojemności i potrafi zakręcić wałem nawet do 24 tys rpm. gdzie do akcji wkracza odciecie zapłonu.

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
06-10-2014 22:44:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 4 użytkowników postawiło piwo plusminus za ten post.
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,354
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #5
RE: Czemu mówi się że 2t lubi wysokie obroty?
Po cichu liczyłem właśnie że @plusminus udzieli właśnie takiej wyczerpującej odpowiedzi Big Grin Dziękuję Smile
06-10-2014 23:29:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Semmao Offline
Podszeptywacz
Moderatorzy


Liczba postów: 4,470
Imię: Tom
Skąd: Elbląg - Gorzów
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #6
RE: Czemu mówi się że 2t lubi wysokie obroty?
(06-10-2014 22:44:40)plusminus napisał(a):  Zależy co do za dwusuwy. Można tu zacząć od okrętowych silników diesela dwusuwowych o mocy kilku tysięcy koni mechanicznych po wyżyłowane dwusuwy obudowane plastikami i napędzające skuterki małolatów jeżdżących bez karty motorowerowej po ulicach. Głównym wykresem każdego silnika spalinowego jest wykres jego sprawności i mocy maksymalnej przy danych obrotach. Ten wykres ustala najmniejsze zuzycie paliwa silnika oraz najlepsze partie obrotów, przy których silnik się najmniej zużywa. Niemniej silniki dwusuwowe napędzające pierdopędy są projektowane pod wyższe partie obrotów. Można to odczytać z wielkości lambdy (stosunku średnicy tłoka do jego skoku), wyważeniem wału, projekcie rozrządu silnika a także wydechu. Dlatego te silniki lubią wysokie obroty, bo ludzie tak projektują te silniki, które przy wyższych partiach obrotów mają większą sprawność wynikającą choćby z rezonansu wydechu. Chociaż są także przykłady silników czterosuwowych, które lubią wysokie obroty. Choćby taka honda cbr 250rr, która ma 4 cylindry w rzędzie przy takiej pojemności i potrafi zakręcić wałem nawet do 24 tys rpm. gdzie do akcji wkracza odciecie zapłonu.

Ta odpowiedź zostaje nagrodzona orderem Virtuti Rometari!


Quake96 - 18-06-2013 22:49 -Cóż chciałeś Rometa to musisz się liczyć z wydatkami

kamil97 - 22-10-2014 10:02 -Ano ,,Chciales rysia, musisz się liczyć z wydatkami" Tongue

jurek_j - 25-04-2016 19:28 -chciałeś rometa, musisz się liczyć z problemami
06-10-2014 23:38:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 13 użytkowników postawiło piwo Semmao za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Nieczytelny numer ramy
Ostatni post: Piotrekdriver1
Wczoraj 16:05:42
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 153
Wigry 1975 - Przywrócenie...
Ostatni post: zaz
Wczoraj 10:57:05
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 182
Mokra iskra i spręzanie
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 08:48:34
» Odpowiedzi: 20
» Wyświetleń: 705
Zabytkowy rower - poradni...
Ostatni post: krisb120
Wczoraj 02:28:51
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 459
Projekt Romet Dzik Enduro...
Ostatni post: krystian276
Wczoraj 00:18:31
» Odpowiedzi: 484
» Wyświetleń: 208780
Rejestrowanie rometa na k...
Ostatni post: romek
30-01-2025 21:52:38
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 196
Szukam tanio roweru
Ostatni post: wigryman
30-01-2025 20:57:46
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 315
Problem z odpaleniem rome...
Ostatni post: xvezu
30-01-2025 18:21:07
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 664
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: xenox
30-01-2025 14:52:08
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 696
Romet Chart - wał korbowy...
Ostatni post: BigSoft
30-01-2025 00:09:46
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 180
Jawa babetta 207 - Kiedy ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
29-01-2025 13:16:46
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 194
Ogar 200 brak mocy
Ostatni post: Spaceman164
29-01-2025 11:41:38
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 492
Romet komar 2350 - A miał...
Ostatni post: MacRoial
29-01-2025 00:59:53
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 116
Zakończenie OC.
Ostatni post: tattooist
28-01-2025 20:10:16
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 1048
Cylinder Rys / Turysta 73...
Ostatni post: Dinozaur
28-01-2025 02:39:42
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 560

Reklama