Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
[Inny] Czemu mówi się że 2t lubi wysokie obroty?
|
Autor |
Wiadomość |
plusminus
Technik
Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
|
RE: Czemu mówi się że 2t lubi wysokie obroty?
Zależy co do za dwusuwy. Można tu zacząć od okrętowych silników diesela dwusuwowych o mocy kilku tysięcy koni mechanicznych po wyżyłowane dwusuwy obudowane plastikami i napędzające skuterki małolatów jeżdżących bez karty motorowerowej po ulicach. Głównym wykresem każdego silnika spalinowego jest wykres jego sprawności i mocy maksymalnej przy danych obrotach. Ten wykres ustala najmniejsze zuzycie paliwa silnika oraz najlepsze partie obrotów, przy których silnik się najmniej zużywa. Niemniej silniki dwusuwowe napędzające pierdopędy są projektowane pod wyższe partie obrotów. Można to odczytać z wielkości lambdy (stosunku średnicy tłoka do jego skoku), wyważeniem wału, projekcie rozrządu silnika a także wydechu. Dlatego te silniki lubią wysokie obroty, bo ludzie tak projektują te silniki, które przy wyższych partiach obrotów mają większą sprawność wynikającą choćby z rezonansu wydechu. Chociaż są także przykłady silników czterosuwowych, które lubią wysokie obroty. Choćby taka honda cbr 250rr, która ma 4 cylindry w rzędzie przy takiej pojemności i potrafi zakręcić wałem nawet do 24 tys rpm. gdzie do akcji wkracza odciecie zapłonu.
"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????
To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."
Moje BP
|
|
06-10-2014 22:44:40 |
|
4 użytkowników postawiło piwo plusminus za ten post:4 użytkowników postawiło piwo plusminus za ten post.
lada97 (10-07-2014), romek (10-06-2014), Semmao (10-06-2014), Taśma (10-06-2014)
|
Semmao
Podszeptywacz
Liczba postów: 4,470
Imię: Tom
Skąd: Elbląg - Gorzów
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Czemu mówi się że 2t lubi wysokie obroty?
(06-10-2014 22:44:40)plusminus napisał(a): Zależy co do za dwusuwy. Można tu zacząć od okrętowych silników diesela dwusuwowych o mocy kilku tysięcy koni mechanicznych po wyżyłowane dwusuwy obudowane plastikami i napędzające skuterki małolatów jeżdżących bez karty motorowerowej po ulicach. Głównym wykresem każdego silnika spalinowego jest wykres jego sprawności i mocy maksymalnej przy danych obrotach. Ten wykres ustala najmniejsze zuzycie paliwa silnika oraz najlepsze partie obrotów, przy których silnik się najmniej zużywa. Niemniej silniki dwusuwowe napędzające pierdopędy są projektowane pod wyższe partie obrotów. Można to odczytać z wielkości lambdy (stosunku średnicy tłoka do jego skoku), wyważeniem wału, projekcie rozrządu silnika a także wydechu. Dlatego te silniki lubią wysokie obroty, bo ludzie tak projektują te silniki, które przy wyższych partiach obrotów mają większą sprawność wynikającą choćby z rezonansu wydechu. Chociaż są także przykłady silników czterosuwowych, które lubią wysokie obroty. Choćby taka honda cbr 250rr, która ma 4 cylindry w rzędzie przy takiej pojemności i potrafi zakręcić wałem nawet do 24 tys rpm. gdzie do akcji wkracza odciecie zapłonu.
Ta odpowiedź zostaje nagrodzona orderem Virtuti Rometari!
Quake96 - 18-06-2013 22:49 -Cóż chciałeś Rometa to musisz się liczyć z wydatkami
kamil97 - 22-10-2014 10:02 -Ano ,,Chciales rysia, musisz się liczyć z wydatkami"
jurek_j - 25-04-2016 19:28 -chciałeś rometa, musisz się liczyć z problemami
|
|
06-10-2014 23:38:59 |
|
13 użytkowników postawiło piwo Semmao za ten post:13 użytkowników postawiło piwo Semmao za ten post.
Amanssy (10-07-2014), ananas (10-06-2014), bestia654 (10-07-2014), Blusik (10-06-2014), jurek_j (10-06-2014), Kanilox (10-07-2014), kubu355 (10-06-2014), lada97 (10-07-2014), MrF4k (10-06-2014), Rafik (10-07-2014), romek (10-06-2014), Simon (10-06-2014), szczupak54 (10-07-2014)
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|