Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Wątek zamknięty 
Wymiana tarcz sprzęgłowych, regulacja sprzęgła /Silniki polskie/
Autor Wiadomość
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,035
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #1
Wymiana tarcz sprzęgłowych, regulacja sprzęgła /Silniki polskie/
Sprzęgło ma za zadanie odłączać napęd z silnika w momencie np. zmiany biegu. Jeśli mamy trudności z wrzuceniem biegu (trzeszczy), kopniak nie obraca wału korbowego, czujemy że silnik ''się ślizga'' w pierwszej kolejności powinniśmy spróbować wyregulować sprzęgło na lince.

Regulacja sprzęgła

Będziemy potrzebować:

-Klucze płaskie 8 mm oraz 10 mm

1. Stawiamy motorower na podpórce lub najlepiej opieramy o ścianę tak żeby mieć dostęp do spodu silnika.
2. Pod spodem widzimy linkę. To ona odpowiada za sprzęgło
3. W miejscu gdzie linka jest wkręcana w karter jest regulacja.
4. Kluczem 8mm wkręcamy lub wykręcamy to, co jest wkręcone w karter. Jeśli mamy trudności z wrzuceniem biegu, wykręcamy. Jeśli jest poślizg, wkręcamy w karter.
5. Jeśli znajdziemy ''złoty środek'', kluczem 10 mm kontrujemy (tzn. odkręcamy tak żeby przylegała do kartera) nakrętkę.

Jeśli to nie przynosi rezultatu, możemy spróbować zmienić tarcze sprzęgłowe. Te lubią sie zużywać zwłaszcza w katowanych silnikach. Koszt ich jest niewielki a wymiana stosunkowo prosta.

Wymiana tarcz sprzęgłowych

Będziemy potrzebować:

-Tarcze sprzęgłowe (2 szt.)
-Śrubokręt płaski
-Cążki, małe kombinerki
-Kuwetę, pojemnik na olej
-Klucze 17 mm oraz 14 mm
-Olej LUX10 lub Hipol
-Lejek
-Młotek
-Uszczelkę, silikon albo tekturę (o tym dalej), ew. odrobinę smaru
-Względnie nożyk
-3 lub 4 małe zawleczki
-Ewentualnie pomocnika

1. Stawiamy motorower na płaskim, pod silnik podstawiamy pojemnik na olej
2. Odkręcamy pod silnikiem korek spustowy (klucz 14mm), spuszczamy olej
3. Możemy trochę przechylić motorek na lewo, więcej oleju ścieknie
4. Gdy przestanie kapać, odkręcamy prawą pokrywę silnika. Nie musimy odczepiać linki z niej. UWAGA! Spod pokrywy będzie cieknąć resztka oleju!
5. W tym momencie mamy sprzęgło na wierzchu. Niech pomocnik przyciśnie trzonkiem młotka kosz sprzęgłowy (to okrągłe obok zębatki). My w tym czasie odegniemy i powyciągamy cążkami zawleczki. Tu dobrze jest położyć motorower na boku. Uwaga, w środku jest sprężyna.
Dobrze jest uważać na zawleczki, żeby można było wsadzić je jeszcze raz.
6. Płaskim śrubokrętem wydłubujemy zabezpieczenie na tym co nam sie ukazało i co uniemożliwia nam wyjęcie tarcz. Najlepiej jest je podważyć obok miejsca przerwy i stopniowo podważać.
7. Wyjmujemy sprzęgło.
8. Wkładamy nowe tarcze, pamiętając o kolejności.

9. Wkładamy to z powrotem tak jak było, zakładamy zabezpieczenie pomagając sobie śrubokrętem
10. Wkładamy sprzężynę, oraz tarczę z dziurkami (pamiętajmy o tym, którą stroną!)
11. Gdy pomocnik nam ją dociśnie, wkładamy zawleczki. Nie polecam gwoździ, drutu, należy wsadzić zawleczki. Następnie zaginamy je tak jak na rysunku:

12. Sprzęgło mamy złożone. Teraz trzeba wyczyścic nożykiem kartery ze starych uszczelek, silikonów czy Bóg wie czego, aby było równe. Możemy to uszczelnić na kilka sposobów:

-Posmarować silikonem/hermetykiem (nie polecam)
-Kupić komplet uszczelek (5-15 zł, zależy od sklepu)
-Samemu wyciąć z tektury lub kryngielitu - odsyłam do odpowiednich poradników)

Jeśli wybraliśmy uszczelkę tekturową (z kompletu lub wyciętą), smarujemy kartery na powierzchni styku odrobiną smaru, przykładamy uszczelkę, i nakładamy dekiel uważając przy tym, aby w karterze siedział taki mały walcowaty element dociskający dźwigienkę sprzęgła w karterze do kosza sprzęgłowego!
13. Przykręcamy dekiel mocno
14. Zalewamy olej. W tym celu pamiętajmy aby wkręcić od spodu korek, odkręcamy śrubkę po srodku kartera, odkręcamy kluczem 17mm lub śrubokrętem korek na górze i przez lejek wlewamy olej. Gdy przez dziurkę w karterze zacznie wyciekać, znaczy że jest go w sam raz. Zakręcamy obydwa otwory.
15. Regulujemy sprzęgło
16. Cieszymy się nowymi tarczami Smile

Mam nadzieję że napisałem zrozumiale Smile
20-04-2014 00:50:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika
[+] 2 użytkowników postawiło piwo romek za ten post.
Reklama
Mysiu Offline
"Za mną tylko kurz.."
*


Liczba postów: 788
Imię: Kamil
Skąd: Mikołów, Katowice
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #2
RE: Wymiana tarcz sprzęgłowych, regulacja sprzęgła /Silniki polskie/
Dlaczego nie drut ?
Drut ze stali nierdzewnej niehartowany wytrzymuje, i to sprawdzone na wielu kilometrach przebiegu Big Grin
20-04-2014 03:07:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Simon Offline
Ogarnięty Chartcore


Liczba postów: 1,469
Imię: Szymon
Skąd: Ożarów
Pojazd: Romet Chart
Post: #3
RE: Wymiana tarcz sprzęgłowych, regulacja sprzęgła /Silniki polskie/
Zapinki są po prostu dobre. Ludzie skręcają na jakiś drutach a potem Romety się psują.
A co do wygięcia zawleczek polecam wygiąć oby dwa ucha.
Zamykam. W razie pytań proszę o kontakt z moderacją lub Autorem tematu.



Mój Romet Chart 70ccm
"Śpieszmy się kochać Motóry polskiej produkcji - Tak szybko odchodzą"
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-04-2014 09:52:08 przez Simon.)
20-04-2014 09:30:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika
[+] 1 osoba postawiła piwo Simon za ten post.
Wątek zamknięty 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Jubilacik
Ostatni post: SchwartzPeter
Dzisiaj 15:17:29
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 9
Moc silnika 023
Ostatni post: Spaceman164
Dzisiaj 15:02:10
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 566
Romet Zenit z 1989 roku
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 14:39:09
» Odpowiedzi: 35
» Wyświetleń: 12723
Romet Jubilat 2 z 1987 ro...
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 14:34:30
» Odpowiedzi: 44
» Wyświetleń: 32590
Romet Wigry Universal z 1...
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 14:23:55
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 15487
WSK 125 składanie silnika
Ostatni post: łogór 200
Dzisiaj 10:20:43
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 50
Gaźnik k60b
Ostatni post: łogór 200
Dzisiaj 10:17:48
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 44
Co to za rower?
Ostatni post: zaginiony770
Dzisiaj 01:54:45
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 126
Romet chart jaki kod/nume...
Ostatni post: cyfra+
Dzisiaj 00:55:05
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 32
Romet ogar 205 nie zapala...
Ostatni post: romek
Wczoraj 20:09:29
» Odpowiedzi: 21
» Wyświetleń: 509
Czy to jest cylinder itd ...
Ostatni post: Wodnik
Wczoraj 19:45:36
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 1221
Ogar 200 regulacja sprzęg...
Ostatni post: darkowski
Wczoraj 17:29:32
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 78
Stajnia Bola
Ostatni post: NoSeLatamTrochu
Wczoraj 14:29:52
» Odpowiedzi: 31
» Wyświetleń: 4521
Wycena - Romet Ogar 205
Ostatni post: wkzarci
Wczoraj 12:17:05
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 136
szablon napisu do Romet P...
Ostatni post: zbyszek61
Wczoraj 10:14:34
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 604

Reklama