Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Wymiana pierścieni i tłoka - szlif cylindra PYTANIE
|
Autor |
Wiadomość |
distore
Nowy

Liczba postów: 21
Imię: tomasz
Skąd: Warszawa
Pojazd: Romet Pony
|
Wymiana pierścieni i tłoka - szlif cylindra PYTANIE
Witam, mam pytanie związane z silnikiem dezamet 023 od motorynki. Zmierzyłem kompresje w cylindrze wyniosła ona 6.5bar, z tego co kojarzę powinna być ok.7-9bar, czyli jest troszkę za słaba, tak? Zdemontowałem głowicę i cylinder, tłok miał sporo nagaru na górze, cylinder ma średnicę 38mm czyli nominalną. Moje pytanie do Was jest następujące - co zrobić, co się najbardziej opłaca i będzie najlepsze dla silnika aby podnieść kompresję?
1. Zmontować to na starym tłoku i pierścionkach,
2. Wymienić tłok i pierścienie na nominał,
3. Wymienić pierścienie i tłok na 1 szlif i szlifować cylinder,
4. Inne rozwiązania.
Z góry dzięki za pomoc, bo to mój pierwszy rozebrany silniczek  Pozdrawiam Tomasz.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-02-2014 22:13:44 przez distore.)
|
|
27-02-2014 22:12:22 |
|
|
Darek1
Technik

Liczba postów: 638
Imię: Darek
Skąd: Bieszczady
Pojazd: Romet Ogar 200
|
|
27-02-2014 22:19:57 |
|
|
distore
Nowy

Liczba postów: 21
Imię: tomasz
Skąd: Warszawa
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Wymiana pierścieni i tłoka - szlif cylindra PYTANIE
|
|
28-02-2014 22:07:22 |
|
|
Quake96
Pyr pyr, wrum, wrum :D
Liczba postów: 2,755
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Wymiana pierścieni i tłoka - szlif cylindra PYTANIE
(28-02-2014 19:15:50)maziak1970 napisał(a): wątpię,żeby cylinder nie był zużyty po tylu latach jeśli pierścienie się zużywają to tuleja raczej też to jest nieprawdopodobne daj może foty tulei tego cylindra i tłok to oszacujemy,bo tak w zgaduj zgadula nic nie zrobimy ja przez takie swoje oszczędzanie tak samo zmieniłem tylko tlok a cylinder stary i tak za przeproszeniem g*wno to dało,bo po 2 latach musiałem zmienić cały zestaw i to była słuszna decyzja
Dobrze gada, polać mu! Też kiedyś robiłem "remont" Ogara i miałem podobny przypadek. Cylinder bez rys, nominał. Wymieniłem tylko tłok i pierścienie i owszem poprawa była, ale tylko na czas dotarcia. Po dotarciu kompresja drastycznie spadła i znów ledwo jechał na trzecim biegu. A wszystko przez przebieg cylindra. Moim zdaniem szlif to podstawa w takim przypadku
- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...
"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
|
|
01-03-2014 02:19:16 |
|
|
Quake96
Pyr pyr, wrum, wrum :D
Liczba postów: 2,755
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Wymiana pierścieni i tłoka - szlif cylindra PYTANIE
Zależy jak duży przebieg tulei bez szlifu. Ja tak jak pisałem miałem praktycznie czyściutką tuleje, ale swój przebieg miała. Na czas dotarcia było ładnie. Ale jak póóóóźniej już po dotarciu pod koniec żywota, w dzień zatarcia ledwo na trójce się toczył. Jak po zatarciu rozebrałem cylek to zobaczyłem, że kompresja spierdzielała po bokach jak głupia. Z jednej albo i nawet dwóch stron tłok poniżej pierścieni był opalony.
- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...
"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
|
|
01-03-2014 05:33:47 |
|
|
Quake96
Pyr pyr, wrum, wrum :D
Liczba postów: 2,755
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Wymiana pierścieni i tłoka - szlif cylindra PYTANIE
Ja miałem nowy tłok z pierścieniami, nie same pierścienie. Wiem, że to nic nie zmienia, ale tylko pragnę to nadmienić
EDIT: Godzina daje o sobie znać  Teraz dopiero domyśliłem się, że pisałeś do autora tematu a nie konkretnie do mnie
- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...
"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-03-2014 06:22:27 przez Quake96.)
|
|
01-03-2014 06:19:01 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|