Odnowa Tłumika
|
Autor |
Wiadomość |
skalpel155
SzpachelMen

Liczba postów: 300
Imię: Mateusz
Skąd: Gołdap
Pojazd: Inny
|
Odnowa Tłumika
Dostrzegłem że wiele osób ma pytania dot. malowania tłumików, więc myślę że w jakimś stopniu to pomoże innym. Nie znalazłem takowego poradnika. Opisze to na podstawie swojej pracy
1.Szlifowanie-tarcza szlifierska listkowa
2.Odtłuszczenie
3.Szpachlowanie
4.Wygładzenie
5.Odtłuszczanie
6.Lakier Czarny-Dla dobrego efektu i z nudów nałożyłem 3 warstwy
7.Lakier Bezbarwny-Dla połysku i odporności na uszkodzenia 2 warstwy 
Malowanie wykonałem sprejami:
Tłumik przed:
Ogólnie był on powginany, podrapany itd.
Następnie trzeba go całego oszlifować i poszpachlować(te ciapki to już wygładzona szpachla). Wbrew pozorom i wszelkim plotkom, szpachla z włóknem szklanym znosi temperaturę.
Po odtłuszczeniu można zabrać się za malowanie. Najlepiej w ciepłym miejscu i bez dmuchaw mających bliski kontakt z przedmiotami malowanymi (rozwiewa lakier)
Efekty po malowaniu:
I po przejechaniu jakichs 50km (cykl mieszany, co by pomówień nie było, był zagrzany i to konkretnie  ) Jedyne co widać to eksploatacja. Szpachla nigdzie nie prześwituje ani nic z tych rzeczy
Próbowałeś wysłać do mnie wiadomość? Pisz teraz. miałem pełną skrzynkę
|
|
20-02-2014 20:24:56 |
|
2 użytkowników postawiło piwo skalpel155 za ten post:2 użytkowników postawiło piwo skalpel155 za ten post.
Motorowerzystka (08-17-2014), Sebek (07-23-2015)
|
BartuS
( . Y . )

Liczba postów: 1,100
Imię: Bartosz
Skąd: Kielcza
Pojazd: Romet Ogar 205
|
|
20-02-2014 20:31:57 |
|
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Odnowa Tłumika
Moja sugestia:
aby uniknąć tych efektów zarysowań (widoczne na zdjęciach), podczas szlifowania tarczą listkową, należy wykonywać ruchy okrężne i nie zbierać od razu grubszej warstwy. Po takim zabiegu można to lepiej wygładzić tarczą listkową do wiertarki, na sztycy, a na koniec też podobną tarczą ale z waty metalowej. Wszystko do dostania w Castoramie. Przy okazji, w podobny sposób można usunąć i przygotować powierzchnię tłumika do chromowania, kierownicy i innych powierzchni. Niestety wyżej opisana metoda jest mało skuteczna, w przypadku głębokich szlifów, zadrapań. Ja zamiast szpachli, która i tak długo nie wytrzyma (i nie chodzi tu tylko o temperaturę, ale głównie rozszerzalność cieplną podczas nagrzewania/chłodzenia) zastosowałem spawanie gazowe drutem mosiężnym, ew tigiem. Po nim, "moją" metodą szlifowania zaspawanych ubytków, uzyskamy niemal idealny tłumik. Odtwarzałem również ubytki złącz i kołnierza metalowego, który w dolnej części był niemal cały zdarty.
Co do malowania, zastosowałbym lakier do silników, nie tylko na wysoką temperaturę (lepszy efekt).
Ja jednak w przypadku swoich "cygar" zastosowałem metodę chromowania. Koszt 60 zł szt, efekty za tydzień, czekam na przesyłkę zwrotną.
Sam poradnik uważam za słuszny, choćby dlatego, że sami możemy przedłużyć życie oryginalnej części. Że Tobie się w ogóle chciało  Ja po zamówieniu chińskiego tłumika za 60 zł, odesłałem na drugi dzień
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
20-02-2014 21:04:33 |
|
|
skalpel155
SzpachelMen

Liczba postów: 300
Imię: Mateusz
Skąd: Gołdap
Pojazd: Inny
|
RE: Odnowa Tłumika
(20-02-2014 21:04:33)joozek napisał(a): Sam poradnik uważam za słuszny, choćby dlatego, że sami możemy przedłużyć życie oryginalnej części. Że Tobie się w ogóle chciało 
Chciało nie chciało, Bro daje powera do twórczości  Głównym celem było to, że kupiłem moto ze spawakiem i po założeniu oryginału który również dostałem poczułem jak aż "rwie" do przodu, no i chciałem zaryzykować  a wygląd jak dla mnie też ma troche znaczenie więc z poobijanym jeździć mi nie leży
(20-02-2014 20:31:57)BartuS napisał(a): Poradnik fajny, ale ten tłumik mogłeś chociaż wytrzeć 
Mogłem, aczkolwiek zdjęcie robiłem dziś, na szybko, świeżo po powrocie z jazdy i chwile przed dyską którą miałem prowadzić w Podstawówce dla znajomej i zbytnio nie było czasu, a cały tekst pisałem na tej właśnie "potupai"
(20-02-2014 20:41:01)lada97 napisał(a): Dodaj fotki jak zrobisz więcej kilometrów, ciekawe ile takie rozwiązanie wytrzyma.
Hmm.. Jak zrobie załóżmy z 300km dodam takie poglądowe, jeśli na tym etapie nic się nie spindoli (nawet sticker którym się ratowałem, bo wdarła się skaza na złączke :/ ) to już raczej wytrzyma
Dzięki za Opinie
Próbowałeś wysłać do mnie wiadomość? Pisz teraz. miałem pełną skrzynkę
|
|
20-02-2014 21:56:24 |
|
|
Darek1
Technik

Liczba postów: 638
Imię: Darek
Skąd: Bieszczady
Pojazd: Romet Ogar 200
|
|
20-02-2014 22:18:32 |
|
|
kokosek
Минск 125

Liczba postów: 1,639
Imię: Eryk
Skąd: Łódzkie
Pojazd: Inny
|
|
20-02-2014 22:34:04 |
|
|
Legwan1989
Uczeń

Liczba postów: 218
Imię: Arkadiusz
Skąd: Słupsk
Pojazd: Romet Ogar 200
|
|
18-08-2014 22:58:35 |
|
|
Pompuś
Unregistered
|
RE: Odnowa Tłumika
Legwan, przecież on już dawno tego charta nie ma
|
|
18-08-2014 23:31:20 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|