Jak przystosować komara do codziennej jazdy?
|
Autor |
Wiadomość |
BartuS
( . Y . )
Liczba postów: 1,100
Imię: Bartosz
Skąd: Kielcza
Pojazd: Romet Ogar 205
|
|
31-01-2014 20:20:41 |
|
|
DominiX
Zapalony mechanik :D
Liczba postów: 1,840
Imię: Dominik
Skąd: Kłodawa
Pojazd: Inny
|
RE: Jak przystosować komara do codziennej jazdy?
No to po rozebraniu silnika pewnie będzie właśnie mały remont:
-uszczelki
-simeringi
-łożyska
-tarcze sprzęgłowe
Macie jeszcze jakieś pomysły co wymienić?
(31-01-2014 20:44:18)LukaszzT1 napisał(a): Jeśli chcesz aby był niezawodny to załóż zapłon tyrystorowy i nic więcej,w tych silnikach winą jest zapłon.
A za ile można kupić taki zapłon?
Jest:
Gb Street 09r.
Były:
Romet Komar 2351 Xr.
Romet Ogar 205 89r.
Kingway Łoś 08r.
Ogar 200 86r.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-01-2014 20:48:06 przez DominiX.)
|
|
31-01-2014 20:46:25 |
|
|
stqc
Moderator
Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Jak przystosować komara do codziennej jazdy?
Ja powiem tak, można zrobić remont na dobrych częściach ZMD, ale niektóre części można zapożyczyć od innych MOTO aby lepiej sprawował się romet, a więc tak można zmienić:
*Korbowód dać od Sendy, jest on wiele twardszy i lepszy niż seria i posiada łożysko igiełkowe na sworzeń tłoka
*Tłok od Hony MB, ma on cieńsze pierścienie, przez co mniej się grzeje i myślę że zmniejszy się zużycie silnika poprostu wolniej będzie się zużywać
*Szlif cylindra niestety trzeba zrobić, najlepiej aby był to cylek ZMD
*Gaźnik jak chcesz to jakiś może markowy np. Dellorto SHA 14/12 dla pewnego użytkownika tego forum palił on ok 1,5L/100km więc malutko bardzo.
Reszte części to ZMD w idealnym stanie zdystansować to co trzeba i taki silnik polata sporoooo km.
Łożyska to też jakieś dobre np. SKF, FAG, KOYO, simerigni można dać CORTECO, uszczelki to nie dawać CHIŃSKICH bo będą ciekły, lecz kupić GAMBIT/KLINGIERYT lub dorwać oryginalne uszcelki i napewno będzie lepiej niż na CHIŃSKI, stosuj dobre oleje i silnik powinien sporo polatać
xyz
|
|
31-01-2014 20:49:48 |
|
|
Bartek
Emerytowany Moderatroll
Liczba postów: 2,930
Imię: Bartek
Skąd: Jarosław
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Jak przystosować komara do codziennej jazdy?
(31-01-2014 20:49:48)stqc napisał(a): Ja powiem tak, można zrobić remont na dobrych częściach ZMD, ale niektóre części można zapożyczyć od innych MOTO aby lepiej sprawował się romet, a więc tak można zmienić:
*Korbowód dać od Sendy, jest on wiele twardszy i lepszy niż seria i posiada łożysko igiełkowe na sworzeń tłoka
*Tłok od Hony MB, ma on cieńsze pierścienie, przez co mniej się grzeje i myślę że zmniejszy się zużycie silnika poprostu wolniej będzie się zużywać
Tak wtedy będzie wytrzymalszy ale spójrzmy na to, że on chyba nie chce robić jakiegoś tuningu silnika na hardcor 70cmm3 bo ten silnik by po sezonie padł.
Także za korbę sendy trzeba troszkę dać jak się nie mylę to ponad 100 zł. A tłok z Hondy można dać tylko, że trzeba się z tym liczyć że będzie większa cena niż te porównywalne Almoty czy inne wyroby za 20 czy 15 zł.
Więc jeśli chcesz coś dobrego to włóż trochę kasy w to poszukaj części ZMD nawet cyl ZMD oddasz do szlifu i dłużej Ci pochodzi niż te współczesne zestawy z allegro (zależy też na jaki trafisz i jak dotrzesz. Jeden pojeździ jeden sezon a drugi pojeździ więcej tego nie ugadniesz)
Co do spalania daj jakiś inny gaźnik np K60B i też będzie chodził lepiej spalanie zmaleje ale też i poczujesz lepszą reakcję na gaz. Hmm zapłon możesz dać z charta silnik będzie lepiej pracował i także będziesz miał lepsze światła.
Zrobisz jak uważasz
|
|
31-01-2014 21:06:04 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|