Riksza prototyp na bazie komara?
|
Autor |
Wiadomość |
pancerny
Nowy

Liczba postów: 1
Imię: Witek
Skąd: podkarpackie
Pojazd: Inny
|
RE: Riksza prototyp na bazie komara?
Mój znajomy ma coś takiego i raczej nie jest to szopka, silnik predom-dezamet 021 nie automat niski numer nieco powyżej 00100 posiada oryginalne spawy wzmacniające ramę a na burtach drewnianych fabryczne napisy RYDWAN 100kg
A jeśli chodzi o szopkę Pana Andrzeja to można coś jaśniej?
Znalazłem jeszcze coś takiego na stronie http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/peln...74ae5.html
chłopaki piszą tam że jest to unikalna riksza.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-01-2014 14:45:27 przez nie_mientki.)
|
|
30-01-2014 14:08:19 |
|
|
ziman1998
Strzeżegę oryginalnych rometów

Liczba postów: 351
Imię: Szymon
Skąd: Kębłowo
Pojazd: Romet 50-T-1
|
|
30-01-2014 15:06:25 |
|
|
rpd
Audiofil/Informatyk/Elektronik

Liczba postów: 570
Imię: Robert
Skąd: Bielsko-Biała
Pojazd: Romet Komar
|
|
30-01-2014 17:40:16 |
|
|
Mati
Administrator
Liczba postów: 757
Imię: Mateusz
Skąd: Bydgoszcz (Fordon)
Pojazd: Romet Ogar 205
|
RE: Riksza prototyp na bazie komara?
Całkiem możliwe, że niektóre z tych egzemplarzy to prototypy, gdyż taka wizja konstruktorom z Rometu oczywiście przyświecała.
(30-01-2014 14:08:19)pancerny napisał(a): Znalazłem jeszcze coś takiego na stronie http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/peln...74ae5.html
chłopaki piszą tam że jest to unikalna riksza.
W rysunkach z Archiwum Zakładowego Z.R. Romet znajduje się projekt motorydwanu właśnie takiego jak powyżej dał pancerny, z tym że zbudowany na bazie Rometa 50-T-1. Był to Romet 50-B-1 (B - bagażowy) z wózkiem z przodu na 10-calowych kołach. Tylne koło było solidniejsze i na wyższej oponie (coś jak od WSK-i), silnik 3-biegowy 019 no i cały tył jak w zwykłym 50-T-1. Wg. opisu projekt powstał w OBRPJ, czyli Ośrodku Badawczo-Rozwojowym Pojazdów Jednośladowych przy Zakładach Rowerowych Romet w Bydgoszczy, a autorami byli konstruktorzy Krzyżaniak i Michalska, która jak się domyślam jest to jedyna kobieta w zespole konstrukcyjnym, z pochodzenia Rosjanka, o której opowiadał nam pan konstruktor Józef Podlaski. Opowiadał też o tym jak miała odmienne zdanie na temat obliczenia wytrzymałości ramy modelu jak dobrze pamiętam 50-T-3/Ogar - ogólnie długa historia  Czy projekt wyszedł poza rysunki i powstał jeżdżący egzemplarz nie wiadomo. Jeśli ktoś chce to zobaczyć, rysunki te znajdują się w oddziale Archiwum Państwowego w Bydgoszczy, który na dodatek znajduje się na terenie byłych Z.R. Romet przy ul. Fordońskiej 246
|
|
09-02-2014 16:01:35 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|