Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Ogar 205] Problemy się zaczynają...
Autor Wiadomość
Krashai Offline
Nowy
*


Liczba postów: 6
Imię: Kamil
Skąd: Inowrocław
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #1
Problemy się zaczynają...
Witam a więc zacznijmy od raz, romet ogar 205 czeski 3 biegowy ostatnimi czasy zaczyna łapać fochy. Na początku sprzęgło się spieprzyło i do dziś jeżdżę bez, grozi to czymś ?.

Ale chodzi o to że ostatnio nie odpala mi za dobrze. Odpalam go na pycha, często za pierwszym razem po napompowaniu paliwa odpala ale jak go przestaje ujeżdżać to nie ma opcji by odpalił za kilka chwil bez odpoczynku. Czasami bywa i tak że w ogóle nie chce odpalać a wtedy lipa oczywiście...

Podejrzewam dwie przyczyny :
1. Mieszanka paliwa do niczego za dużo płynu do paliwa chyba wlałem, a wcześniej w innych proporcjach odpalał lepiej i ba za każdym razem.
2. Coś nie tak z tym łącznikiem na świece, wiecie o którym myślę ?.
26-01-2014 18:01:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
kamil97 Niedostępny
Początkujący


Liczba postów: 1,709
Imię: Kamil
Skąd: Julianów- TOP
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Problemy się zaczynają...
Po pierwsze to nie ogar 205 tylko 200.
Ustaw odpowiednią przerwę na platynkach, wyprzedzenie zapłonu i przerwę na świecy(wszystko dotyczące ustawień znajdziesz tu na forum).
Następnie przeczysc kranik i gaznik.
Zmień świecę.
Co za płyn?wtf chyba chodzi ci o olej do mieszanki.
Możesz zmienić też kondensator(najlepiej umieścić go w schowku)
Jeżeli po tych czynnościach bd to samo, to bd myśleć dalej.

Moja skoda octavia I 1.8 SLX
26-01-2014 18:10:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo kamil97 za ten post.
Krashai Offline
Nowy
*


Liczba postów: 6
Imię: Kamil
Skąd: Inowrocław
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #3
RE: Problemy się zaczynają...
(26-01-2014 18:10:25)kamil97 napisał(a):  Po pierwsze to nie ogar 205 tylko 200.
Ustaw odpowiednią przerwę na platynkach, wyprzedzenie zapłonu i przerwę na świecy(wszystko dotyczące ustawień znajdziesz tu na forum).
Następnie przeczysc kranik i gaznik.
Zmień świecę.
Co za płyn?wtf chyba chodzi ci o olej do mieszanki.
Możesz zmienić też kondensator(najlepiej umieścić go w schowku)
Jeżeli po tych czynnościach bd to samo, to bd myśleć dalej.

1.Zwracam honor to ogar 200
2. Jestem nowy na forum, pomożesz znaleźć bądź wysłać link ?.
3. Kranik przeczyszczony ale za gaźnik nie wiem jak się zabrać.
4. Świeca zmieniona w grudniu 2013.
5. Olej do mieszanki popieram.
6. Przykro mi lecz nie czaje.
26-01-2014 18:18:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kamil97 Niedostępny
Początkujący


Liczba postów: 1,709
Imię: Kamil
Skąd: Julianów- TOP
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Problemy się zaczynają...
Pod prawą pokrywą silnika znajduje się układ zaplonowy.

Znajduje się tam kondensator.
http://sklep.erbo.pl/photo/product_info/...608b7a.jpg

Często on jest winny w pracy silnika. Należy go wymienić. Najlepiej umieścić go w schowku by się nie grzał.

Poradnik o ustawieniach zapłonu i o czyszczeniu gaznika znajdziesz w dziale FAQ.
Na jaką świecę została wymieniona?

Moja skoda octavia I 1.8 SLX
26-01-2014 18:32:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Krashai Offline
Nowy
*


Liczba postów: 6
Imię: Kamil
Skąd: Inowrocław
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #5
RE: Problemy się zaczynają...
Oj nie powiem Ci dokładnie, taka za 25zł Wink
26-01-2014 18:38:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kamil97 Niedostępny
Początkujący


Liczba postów: 1,709
Imię: Kamil
Skąd: Julianów- TOP
Pojazd: Inny
Post: #6
RE: Problemy się zaczynają...
Na świecy jest nazwa.

Moja skoda octavia I 1.8 SLX
26-01-2014 18:40:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
krzysiu1505 Offline
Technik
*


Liczba postów: 952
Imię: .
Skąd: okolice Bochni
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #7
RE: Problemy się zaczynają...
Jeśli chodzi o sprzęgło, to zmiana biegów bez wysprzęglania prowadzi do szybkiego zużycia skrzyni biegów. Sprzęgło ma być sprawne i ustawione idealnie, chyba że masz nadmiar kasy i możesz sobie pozwolić na zakup nowej skrzyni biegów.

(26-01-2014 18:32:07)kamil97 napisał(a):  Pod prawą pokrywą silnika znajduje się układ zaplonowy.

Znajduje się tam kondensator.
http://sklep.erbo.pl/photo/product_info/...608b7a.jpg

Często on jest winny w pracy silnika. Należy go wymienić. Najlepiej umieścić go w schowku by się nie grzał.

W schowku? Po co? skoro ludzie ze znacznie większą wiedzą od większości użytkowników tego forum osadzili kondensator przy aparacie zapłonowym w silniku, to znaczy że tak ma być. Jak się kondensator grzeje, to znaczy że silnik ma kiepskie chłodzenie(mogące wynikać nawet z zabrudzenia żeberek cylindra czy głowicy), i ten problem należy zlikwidować
26-01-2014 18:41:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kamil97 Niedostępny
Początkujący


Liczba postów: 1,709
Imię: Kamil
Skąd: Julianów- TOP
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: Problemy się zaczynają...
(26-01-2014 18:41:29)krzysiu1505 napisał(a):  
(26-01-2014 18:32:07)kamil97 napisał(a):  Pod prawą pokrywą silnika znajduje się układ zaplonowy.

Znajduje się tam kondensator.
http://sklep.erbo.pl/photo/product_info/...608b7a.jpg

Często on jest winny w pracy silnika. Należy go wymienić. Najlepiej umieścić go w schowku by się nie grzał.

W schowku? Po co? skoro ludzie ze znacznie większą wiedzą od większości użytkowników tego forum osadzili kondensator przy aparacie zapłonowym w silniku, to znaczy że tak ma być. Jak się kondensator grzeje, to znaczy że silnik ma kiepskie chłodzenie(mogące wynikać nawet z zabrudzenia żeberek cylindra czy głowicy), i ten problem należy zlikwidować
Ale nawet jeśli chłodzenie nawet jest bardzo dobre to i tak temperatura w silniku jest wieksza niż poza silnikiem.
Pewnie slyszales że ludzie umieszają kondesatory poza silnikiem. I to daje wiekszą żywotność dla samego kondesatora. Poza tym silnik lepiej pali. Sam tego doświadczyłem więc wiem.

Moja skoda octavia I 1.8 SLX
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-01-2014 18:50:46 przez kamil97.)
26-01-2014 18:49:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Krashai Offline
Nowy
*


Liczba postów: 6
Imię: Kamil
Skąd: Inowrocław
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #9
RE: Problemy się zaczynają...
(26-01-2014 18:40:17)kamil97 napisał(a):  Na świecy jest nazwa.

Jutro dam Ci znać jeżeli to takie ważne Wink

(26-01-2014 18:41:29)krzysiu1505 napisał(a):  Jeśli chodzi o sprzęgło, to zmiana biegów bez wysprzęglania prowadzi do szybkiego zużycia skrzyni biegów. Sprzęgło ma być sprawne i ustawione idealnie, chyba że masz nadmiar kasy i możesz sobie pozwolić na zakup nowej skrzyni biegów.

W sumie masz rację, jutro to zrobię u mechanika ;P
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-01-2014 19:02:07 przez Krashai.)
26-01-2014 19:00:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Damian4570 Offline
Zaawansowany hardware'owiec
*


Liczba postów: 1,306
Imię: Damian
Skąd: Strzelce Kraj
Pojazd: Romet Kadet
Post: #10
RE: Problemy się zaczynają...
Sprzęgło jest po to, żeby go używać! Ja nie mogę sobie wyobrazić sytuacji, w której jeżdżę moim Rometem i przy zmianie biegów jest "chrrrr", a potem znowu "chrrrr" - sprzęgło musi być.
A czy silnik 223 czasem nie ma zapłonu elektronicznego? Z tego co słyszałem, to platynek się w nim nie ustawia...



(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-01-2014 19:13:36 przez Damian4570.)
26-01-2014 19:13:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kamil97 Niedostępny
Początkujący


Liczba postów: 1,709
Imię: Kamil
Skąd: Julianów- TOP
Pojazd: Inny
Post: #11
RE: Problemy się zaczynają...
(26-01-2014 19:13:09)Damian4570 napisał(a):  A czy silnik 223 czasem nie ma zapłonu elektronicznego? Z tego co słyszałem, to platynek się w nim nie ustawia...

Skąd posiadles takiej informacjiloo
Silnik 223 to silnik jawki, ogara 200.
Tam jest zwykły platyniarz.
Oczywiście jest możliwość przeróbki.

Moja skoda octavia I 1.8 SLX
26-01-2014 19:18:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
krzysiu1505 Offline
Technik
*


Liczba postów: 952
Imię: .
Skąd: okolice Bochni
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #12
RE: Problemy się zaczynają...
(26-01-2014 18:49:54)kamil97 napisał(a):  
(26-01-2014 18:41:29)krzysiu1505 napisał(a):  
(26-01-2014 18:32:07)kamil97 napisał(a):  Pod prawą pokrywą silnika znajduje się układ zaplonowy.

Znajduje się tam kondensator.
http://sklep.erbo.pl/photo/product_info/...608b7a.jpg

Często on jest winny w pracy silnika. Należy go wymienić. Najlepiej umieścić go w schowku by się nie grzał.

W schowku? Po co? skoro ludzie ze znacznie większą wiedzą od większości użytkowników tego forum osadzili kondensator przy aparacie zapłonowym w silniku, to znaczy że tak ma być. Jak się kondensator grzeje, to znaczy że silnik ma kiepskie chłodzenie(mogące wynikać nawet z zabrudzenia żeberek cylindra czy głowicy), i ten problem należy zlikwidować
Ale nawet jeśli chłodzenie nawet jest bardzo dobre to i tak temperatura w silniku jest wieksza niż poza silnikiem.
Pewnie slyszales że ludzie umieszają kondesatory poza silnikiem. I to daje wiekszą żywotność dla samego kondesatora. Poza tym silnik lepiej pali. Sam tego doświadczyłem więc wiem.

Może i lepiej, ale ja nie miałem żadnych problemów z odpalaniem powodowanych przez kondensator(a jest od jeden i ten sam od nowości mojego rometa), jeśli jakieś miałem(a miałem sporo) to z winy gaźnika
(26-01-2014 19:13:09)Damian4570 napisał(a):  Sprzęgło jest po to, żeby go używać! Ja nie mogę sobie wyobrazić sytuacji, w której jeżdżę moim Rometem i przy zmianie biegów jest "chrrrr", a potem znowu "chrrrr" - sprzęgło musi być.
A czy silnik 223 czasem nie ma zapłonu elektronicznego? Z tego co słyszałem, to platynek się w nim nie ustawia...

223 ma najzwyklejszy aparat zapłonowy z przerywaczem mechanicznym. Platynki są, i ich ustawienie ma jak powszechnie wiadomo kluczowe znaczenie dla pracy silnika.
26-01-2014 19:18:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Krashai Offline
Nowy
*


Liczba postów: 6
Imię: Kamil
Skąd: Inowrocław
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #13
RE: Problemy się zaczynają...
Muszę o tym poczytać panowie. Boję się troche o romana, a wymiana cylindra na 60cc to dobry pomysł Wink ?
26-01-2014 19:28:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kamil97 Niedostępny
Początkujący


Liczba postów: 1,709
Imię: Kamil
Skąd: Julianów- TOP
Pojazd: Inny
Post: #14
RE: Problemy się zaczynają...
To nie jest 60ccm tylko 55ccm w dodatku chińskie(słaba jakość wykonania) chodź niektórzy nie narzekają.
Jeżeli bd prawidłowo dotarty to nic się dziać nie powinno.

Moja skoda octavia I 1.8 SLX
26-01-2014 19:33:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
krzysiu1505 Offline
Technik
*


Liczba postów: 952
Imię: .
Skąd: okolice Bochni
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #15
RE: Problemy się zaczynają...
(26-01-2014 19:28:49)Krashai napisał(a):  Muszę o tym poczytać panowie. Boję się troche o romana, a wymiana cylindra na 60cc to dobry pomysł Wink ?

Mocy to nie doda(większa pojemność powinna dodać mocy, ale przy tak małych różnicach cięższy tłok sprawia, że moc pozostaje taka sama), a jakość nie najlepsza. Jeśli już zmieniać cylinder to na czeski albo na almota.
26-01-2014 19:39:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Jubilacik
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 09:58:20
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 122
Rozmiar śruby przełącznik...
Ostatni post: Michał
Dzisiaj 09:25:48
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 63
pomoc przy indentyfikacji...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:52:26
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 137
Gaźnik k60b
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:50:34
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 140
Brzęczenie po uszczelnien...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:44:24
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 1427
Moc silnika 023
Ostatni post: Spaceman164
Wczoraj 15:02:10
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 611
Romet Zenit z 1989 roku
Ostatni post: zaz
Wczoraj 14:39:09
» Odpowiedzi: 35
» Wyświetleń: 12789
Romet Jubilat 2 z 1987 ro...
Ostatni post: zaz
Wczoraj 14:34:30
» Odpowiedzi: 44
» Wyświetleń: 32673
Romet Wigry Universal z 1...
Ostatni post: zaz
Wczoraj 14:23:55
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 15517
WSK 125 składanie silnika
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 10:20:43
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 95
Co to za rower?
Ostatni post: zaginiony770
Wczoraj 01:54:45
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 173
Romet chart jaki kod/nume...
Ostatni post: cyfra+
Wczoraj 00:55:05
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 69
Romet ogar 205 nie zapala...
Ostatni post: romek
21-05-2024 20:09:29
» Odpowiedzi: 21
» Wyświetleń: 547
Czy to jest cylinder itd ...
Ostatni post: Wodnik
21-05-2024 19:45:36
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 1246
Ogar 200 regulacja sprzęg...
Ostatni post: darkowski
21-05-2024 17:29:32
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 99

Reklama