Fachowa nazwa
|
Autor |
Wiadomość |
kamil97
Początkujący
Liczba postów: 1,709
Imię: Kamil
Skąd: Julianów- TOP
Pojazd: Inny
|
|
19-01-2014 18:34:17 |
|
|
Damian4570
Zaawansowany hardware'owiec

Liczba postów: 1,305
Imię: Damian
Skąd: Strzelce Kraj
Pojazd: Romet Kadet
|
|
19-01-2014 18:42:52 |
|
|
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,006
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
|
19-01-2014 18:43:33 |
|
1 osoba postawiła piwo BigSoft za ten post:1 osoba postawiła piwo BigSoft za ten post.
kamil97 (01-19-2014)
|
kamil97
Początkujący
Liczba postów: 1,709
Imię: Kamil
Skąd: Julianów- TOP
Pojazd: Inny
|
|
19-01-2014 18:50:36 |
|
|
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,006
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Fachowa nazwa
Z tym prądem - chodziło mi o natężenie. Poprawiłem.
Skoro będziesz miał dwie pary szeregowo połączonych cewek (czyli można 2 cewki traktować jako jedną, większą), to potrzebujesz dwa mostki prostownicze w przypadku, gdy nie połączysz ich do masy lub dwóch diod prostowniczych jeżeli będą to cewki z odczepem na masę.
Diody należy tak dobrać, aby wytrzymały prąd maksymalny jaki może popłynąc przez cewki. Sugeruję najpierw nawinąć cewki i przetestować prądnicę na prądzie przemiennym, czyli bez mostków/diod. Robisz to tak, że jedną parę podłączasz do żarówki i mierzysz napięcie oraz natężenie prądu płynące przez cewki. Żarówkę musisz dobrać tak, aby wykorzystać pełną moc cewek (nie przepalając żarówki).
Jeżeli będziesz już wiedział jaką wydajność prądową mają cewki - możesz kupić diody/mostek.
To był sposób fachowy. Ale jest też drugi - na oko  Kupujesz mostki 10A/1000V i działa  (albo diody 5A).
PS. Mostki prostownicze lub diody w silniku to nie jest dobry pomysł.
citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-01-2014 19:35:27 przez BigSoft.)
|
|
19-01-2014 19:35:17 |
|
|
Damian4570
Zaawansowany hardware'owiec

Liczba postów: 1,305
Imię: Damian
Skąd: Strzelce Kraj
Pojazd: Romet Kadet
|
|
19-01-2014 20:01:22 |
|
|
kamil97
Początkujący
Liczba postów: 1,709
Imię: Kamil
Skąd: Julianów- TOP
Pojazd: Inny
|
|
19-01-2014 20:46:21 |
|
|
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,006
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Fachowa nazwa
Nie możesz tak łączyć. Poza tym cewki łącz szeregowo ze sobą nie przez złącza ark, tylko lutując druty razem (wcześniej nałóż koszulkę termokurczliwą i potem podgrzej w miejscu lutowania).
Jeżeli chcesz zrobić ładowanie przez jedną diodę na parę cewek, to musi to wyglądać tak:
Jeżeli wolisz mocniejszą wersję, z mostkami (ładowanie pełnookresowe), to robisz tak:
"GND" to oczywiście masa, a "+WYJSCIE", to dodatni biegun zasilania, np +14V.
Tak jak wspomniałem wyżej - NIE POLECAM montowania diod prostowniczych czy innych tego typu elementów pod pokrywą silnika. Weź pod uwagę temperaturę jaka tam panuje i wrażliwość elektroniki na nią oraz wpływ tej temperatury na parametry elementów. Pamiętaj, że diody czy mostki będą się grzały przez natężenie prądu przez nie płynące, a dodatkowo porządnie podgrzeje je silnik.
citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-01-2014 21:21:29 przez BigSoft.)
|
|
19-01-2014 21:19:27 |
|
|
kamil97
Początkujący
Liczba postów: 1,709
Imię: Kamil
Skąd: Julianów- TOP
Pojazd: Inny
|
|
19-01-2014 22:18:30 |
|
|
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,006
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
|
19-01-2014 22:27:39 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|