Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Moja Aprilia SR
Autor Wiadomość
Damian4570 Offline
Zaawansowany hardware'owiec
*


Liczba postów: 1,305
Imię: Damian
Skąd: Strzelce Kraj
Pojazd: Romet Kadet
Post: #1
Moja Aprilia SR
Tak na początek - jeśli temat jest w niewłaściwym dziale, to proszę o przeniesienie do odpowiedniego Wink
Więc zaczynamy opowieść! Ale wcześniej proszę zaopatrzyć się w cierpliwość! Wink

Kiedyś dawno temu chciałem mieć squter (żadną biegówkę i nic podobnego), zawsze patrzyłem na jakieś Kingwaye, Romety Zippy i im podobne. A, że kiedyś nie byłem obeznany w tych tematach jak dziś, to byle co mi się podobało i uważałem za najlepsze i najfajniejsze. Jednak sytuacja się zmieniła jak kuzyn kupił swój pierwszy squter (właśnie SR'kę, a było to kilka lat temu) potem miał ją rok czy półtora i przesiadł się na RS'kę. Tak czy inaczej, jak zobaczyłem tą SR'kę po raz pierwszy, to zrobiła na mnie wrażenie, bo miała większe koła niż reszta squterów jakie widziałem, w ogóle squter był znacznie większy od pozostałych. Jazda na tej "Apce" nawet we 2 była komfortowa, a jak ja sam się na niej przejechałem to stwierdziłem: "muszę mieć taką samą". Aprilia SR spodobała mi się z wielu powodów, przede wszystkim duża masa pojazdu (suchy waży 100 kg), komfortowa pozycja za kierownicą, duże i ładne zegary pokazujące prędkość, stan paliwa i temperaturę wody. Więc rok od tego czasu, gdy po raz pierwszy się nią przejechałem, to znalazłem taką samą (tyle, że już po liftingu 2002r.) w swojej okolicy, a że była prawie za darmo, to po nią pojechaliśmy (coś koło 70 km). Oczywiście busem nie dysponowałem, więc SR'ka pokonała cały ten odcinek na swoich kołach, prosto do garażu Wink Mój wujek pokonał cały odcinek z dość przyzwoitą prędkością 80-90 km/h bez żadnych postojów Wink więc do domu dojechaliśmy dość szybko ^^ Stan samej Aprili w trakcie zakupu oceniłem na bdb+, dlatego, że nie był katowany przez jakieś dzieciaki, a miał być przeznaczony dla starszej pani. Przebieg, który miał squter w dniu zakupu to 7300 km, czyli bardzo mało, do tej pory bezawaryjnie jeździłem i teraz przebieg wynosi już 16.000 km - silnik zawsze zrwyny i gotowy do pracy w każdych warunkach czy jest na dworze -10 czy 30 stopni na plusie, zawsze odpali i ma odpowiednie chłodzenie Wink Jeśli chodzi o samą jazdę, to powiem tak; pojedynczy amortyzator z tyłu świetnie daje sobie radę (chociaż nie jest już tak kolorowo jak nagle z asfaltu wyskoczy chociaż 5 cm dziura...), przód zawsze radzi sobie świetnie, tył posiada regulację, ale nie chcę robić tak, żeby squter "pływał" po drodze, a żeby miał zawsze dobre osiągi. Jeśli chodzi o hamulce, zarówno przód jak i tył mają tarcze, więc hamowanie jest szybkie i bezpieczne Smile Więc tak, przez pierwszy rok, jak miałem swoją "Apkę" nic nie robiłem w niej kompletnie. Natomiast w czerwcu miałem podejrzenie, że gdzieś mi łapie lewe powietrze, podejrzenia padły na króciec ssący, bo jak przyjrzałem mu się, na tyle na ile pozwalały wszystkie plastiki, to widać było, że coś jest na rzeczy, bo był jakiś czerwony (jakby klejem klejony). Następne pół dnia przesiedziane w garaży z kolegą, porozkręcane wszystkie plastiki, a silnik wyciągnięty. Tak, musiałem poświęcić pół dnia pracy, żeby wykręcić króciec, który był przykręcony na 4 śrubki... Oczywiście okazało się, że był naprawiany silikonem, więc zamówiłem drugi (czekałem okrągły tydzień, a pogoda była idealna na jazdę), no ale w końcu króciec przyszedł, wraz z kolegą zmontowaliśmy wszystko i tak śmigałem aż do lipca. Potem coś mnie naszło na zmianę malowania, najpierw powstał projekt (notabene w paincie...) Ale w realu wyszło o wiele lepiej ^^ Oprócz oryginalnego malowania, chciałem dać squterowi to coś czego inne nie mają, więc poszły listwy led na pług i tak powstało oświetlenie "neonowe", nie były to płaskie listwy, ale normalne LED-y (30 sztuk w jednej "listwie") więc każda LED-a musiała mieć swój własny otwór (to musiałem nawiercić 60 otworów, w sumie były takie 2 "listwy", żeby światło dobrze się rozpraszało). Potem przyszedł czas na zmianę kierunkowskazów, tylne kierunki były duże i kwadratowe i ich wygląd mijał się z pierwotnym założeniem projektantów SR'ki, więc zamówiłem "strzałki" LED'owe Carbon (koszt 100 zł), oczywiście już zapomniałem, że LED dają inny opór niż żarówki z przodu i musiałem dokupić 2 oporniki, żeby kierunki zaczęły migać. Aprilia SR ma wiele zalet (ale wiadomo wady też jakieś mieć musi), przede wszystkim jak nam pójdzie któraś z żarówek z przodu (albo, o zgrozo 2) to w celu wymiany jednej żarówki (czy dwóch) należy odkręcić całą przednią czaszę od podłogi, pługu i spod kierownicy należy 2 śrubki wykręcić, akurat tutaj konstruktorzy nie pokwapili się o łatwiejsze rozwiązanie i trzeba się namęczyć z wymianą żarówek. Kolejną wadą jest (dla mnie w sumie to obojętne, ale trochę przeszkadza przy "agresywnej" jeździe) wysokie spalanie, w mieście spalanie no jest dostateczne, bo średnio 3L/100km, na prostej z manetką w pozycji "na fulla", silnik wypija nawet 4.5L/100km, dlatego ja nauczyłem się oszczędnej jazdy, bo nie trzeba cały czas trzymać gazu, żeby poruszać się z przyzwoitą prędkością Wink Dziwię się ludziom, którzy chcą mieć jakikolwiek motorower czy "squter", który stara się udawać coś czym nie jest i nie będzie (mimo, że to 4T, to laik i tak się nabierze), może SR"ka chodzi jak kosiarka, ale jest za to dobre przyśpieszenie (osiągniecie takiego w 50 ccm, ale w 4T jest niemożliwe), dźwięk złośliwi nazywają "kosiarką". Może i kosiarka, ale ta kosiarka (o ile dobrze naliczyłem) wyprzedziła już 3 samochody, i dziesiątki WS'ek i podobnych Zippów Pro czy Fighterów, to wszystko na luzie Wink Wracając na końcu do silnika, to dzięki chłodzeniu LC można udać się w naprawdę długie trasy, bez zamartwiania się o silnik czy się nie zagrzeje, albo nie padnie, przy pierwszej lepszej górce. Jeszcze zapomniałem o wydechu. Seryjny uszkodziłem przez własną głupotę (za wysoki krawężnik i 1000 dziur w kolanku Facepalm2) Ale na szczęście krótki potem zakupiłem wydech Arrow (do najtańszych nie należał...) ale opłacało się, bo nic w silniku nie zostało poddane "tjuningowi", a tylko ten wydech został zmieniony i pokazał, że nawet taką 50-tkę stać na nie byle jakie osiągi ^^ Trochę się rozpisałem, ale mam nadzieję, że zbytnio Was nie zanudziłem Wink A teraz nagroda dla wytrwałych, zdjęcia przed malowaniem, w trakcie prac nad malowaniem i po malowaniu:

Tutaj zdjęcie wykonane jeszcze w kwietniu ubiegłego roku(przed malowaniem) :




Tutaj trochę musiałem się napracować nad grafiką, ale cierpliowści musiałem mieć sporo na każdy pasek... (co najmniej kilka godzin):










Po pomalowaniu:














To by było na tyle ^^


* Post nie miał na celu obrażenie kogokolwiek, taki czy inny sposób.



(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-01-2014 23:28:18 przez Damian4570.)
12-01-2014 23:22:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
MIREK.M2 Offline
Technik
*


Liczba postów: 896
Imię: Mirek
Skąd: RBR
Pojazd: Romet Pony
Post: #2
RE: Moja Aprilia SR
Fajna apka a długością posta pokonałeś Bosza

Big Grin Zapraszam http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=30568 Big Grin
12-01-2014 23:27:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Marwerick Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,866
Imię: Zbigniew
Skąd: rumia (GWE)
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Moja Aprilia SR
no w sumie to ładny kibelek duży plus za chłodzenie cieczą i tylne lampy ala lamborgini diablo
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-01-2014 23:31:54 przez Marwerick.)
12-01-2014 23:31:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawid.xD Offline
Technik
*


Liczba postów: 655
Imię: Dawid
Skąd: Opolskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #4
RE: Moja Aprilia SR
Nareszcie go zaprezentowałeś ;P Ale do rzeczy super sk*ter i super malowanie. Szerokości, LwG ! Wink

12-01-2014 23:38:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
alek736 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,935
Imię: Aleksander
Skąd: Gniezno
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #5
RE: Moja Aprilia SR
No Apka na kozaku ^^ Podoba mi się w kit Tongue Malowałem sprejem? Smile

Pojazdy:
- Romet Ogar 205
- TGB 101s Orion
- Honda CBR 125r
- Volkswagen Golf IV Highline
12-01-2014 23:43:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Damian4570 Offline
Zaawansowany hardware'owiec
*


Liczba postów: 1,305
Imię: Damian
Skąd: Strzelce Kraj
Pojazd: Romet Kadet
Post: #6
RE: Moja Aprilia SR
(12-01-2014 23:43:55)alek736 napisał(a):  No Apka na kozaku ^^ Podoba mi się w kit Tongue Malowałem sprejem? Smile

Sprejem od początku do końca (wraz z podkładami)



13-01-2014 00:13:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Amanssy Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 379
Imię: Wojtek
Skąd: Chechło
Pojazd: Romet Chart
Post: #7
RE: Moja Aprilia SR
Bardzo ładnie pomalowana,fajnie zrobiona.Swoją drogą piękna Apcia.A nie myślałeś nad jakimś kitem Malossi albo coś w ten deseń?
13-01-2014 00:19:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Damian4570 Offline
Zaawansowany hardware'owiec
*


Liczba postów: 1,305
Imię: Damian
Skąd: Strzelce Kraj
Pojazd: Romet Kadet
Post: #8
RE: Moja Aprilia SR
Myślałem, myślałem. Ale silnik i tak daje radę, na tych podzespołach do RS'ki kuzyna - która jest widoczna w tle na zdjęciu - niewiele jej brakuje, co prawda nie wyciąga tyle co RS'ka, ale zawsze jestem parę metrów za kuzynem (a to i tak sporo, jak na silnik, który w 90% to seria)
Zresztą, jak jej nie sprzedam na wiosnę, to możeeeee, pomyślę nad cylindrem Polini 70 ccm (jak robić to porządnie), ale wiadomo, bez minimum 800 zł, do tego się nie podchodzi Tongue A dokładniej, mam na myśli to: http://allegro.pl/cylinder-kit-polini-sp...77445.html



(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-01-2014 00:26:22 przez Damian4570.)
13-01-2014 00:25:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Marwerick Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,866
Imię: Zbigniew
Skąd: rumia (GWE)
Pojazd: Inny
Post: #9
RE: Moja Aprilia SR
a to jest warty zakupu kibelek ?
13-01-2014 00:34:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Przemi998 Offline
Komarowiec
*


Liczba postów: 5,103
Imię: Przemek
Skąd: Zakrzewo
Pojazd: Romet Komar
Post: #10
RE: Moja Aprilia SR
Super Apka miałem kiedyś taką ale bez papiera Big Grin

Moje Maszyny:
komar 2352
Romet Polo
Sprzedane:
Romet 50 t-1
Romet ogar 205
Jawa kaczka
komar 2330
13-01-2014 00:35:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Damian4570 Offline
Zaawansowany hardware'owiec
*


Liczba postów: 1,305
Imię: Damian
Skąd: Strzelce Kraj
Pojazd: Romet Kadet
Post: #11
RE: Moja Aprilia SR
Jest warty swojej ceny (już był wystawiony na tablicy; raz miałem możliwość zamiany mojej Apki na Forda Mondeo, a tak to było kilka propozycji, tylko, że kończyło się na tym: "fajny squterek, ale mam trochę daleko do pana" takich podobnych ofert miałem chyba z 5) Na dziś jestem pewien, na 70%, że będę chciał na wiosnę sprzedać swój sprzęt ponownie Wink
(13-01-2014 00:35:11)Przemi998 napisał(a):  Super Apka miałem kiedyś taką ale bez papiera Big Grin

Eee, to trzeba było ramę kupić z papierkiem ^^



(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-01-2014 00:43:57 przez Damian4570.)
13-01-2014 00:43:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Magister Niedostępny
Technik
*


Liczba postów: 572
Imię: Bartek
Skąd: .
Pojazd: Inny
Post: #12
RE: Moja Aprilia SR
Fajna apka ale jak jej nie sprzedasz to zaluz lepszy wydech np. Leo vince
13-01-2014 11:05:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Damian4570 Offline
Zaawansowany hardware'owiec
*


Liczba postów: 1,305
Imię: Damian
Skąd: Strzelce Kraj
Pojazd: Romet Kadet
Post: #13
RE: Moja Aprilia SR
Leo Vince wbrew pozorom nie jest taki dobry, bo jakby był lepszy od Arrowa, to już bym go miał. Kuzyn już miał w swojej SR'ce Leo Vince TT - i szału nie było, nieznacznie poprawił osiągi, dlatego zdecydowałem się na Arrow Wink



13-01-2014 12:55:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
alek736 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,935
Imię: Aleksander
Skąd: Gniezno
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #14
RE: Moja Aprilia SR
No to jak na sprej to Ci powiem ze bardzo dobrze wyszło ok
A co do cylka to sam cylek nie wiele Ci da.Musisz dać wzmacniany wał no chyba że ten masz w bdb stanie bez żadnego luzu,ale i tak bym wolał wymienić.Łożyska,uszczelniacze no ale chyba to podstawa ^^ No i napęd bo seria będzie ci "blokować" silnik. Smile No i mocniejszy wydech Big Grin

Pojazdy:
- Romet Ogar 205
- TGB 101s Orion
- Honda CBR 125r
- Volkswagen Golf IV Highline
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-01-2014 18:32:16 przez alek736.)
13-01-2014 18:31:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Damian4570 Offline
Zaawansowany hardware'owiec
*


Liczba postów: 1,305
Imię: Damian
Skąd: Strzelce Kraj
Pojazd: Romet Kadet
Post: #15
RE: Moja Aprilia SR
Wydech jest wystarczająco dobry Wink Spokojnie wyciągnie mocniejsze zestawy (w instrukcji wydechu, zaleca się nawet cylinder Polini ^^) Wał powinien również dać radę, a jeśli już bym był zmuszony kupować, to kupiłbym coś z Top performacne: http://allegro.pl/wal-wloski-aprilia-sr-...86057.html

Nawet tylko takie przeróbki wymagają wyłożenia minimum 1000 zł, a raczej nie zależy mi na tym, żeby z Apy robić "przecinak", to co jest na razie mi wystarczy Wink (do 100km/h na prostej rozpędza się luzie, a wjazd pod górkę przy 90km/h również nie stanowi problemu Wink), więc czy jest sens inwestowania takiej kasy, żeby pojechać te 10-15 km/h szybciej?



13-01-2014 20:20:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Dzisiaj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 65
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 452
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 242
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 371
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 89
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 342
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 490
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 69
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19219
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 90
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 243
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 825
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 78
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 153
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 266

Reklama