Akumulator Ogar 200
|
Autor |
Wiadomość |
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Akumulator Ogar 200
(24-11-2013 13:27:50)kamil97 napisał(a): Tylko należy je odizolować od masy i połączyć równolegle i oczywiście przez mostek prostowniczy i regulator.
Zadam proste pytanie - czy wszystkie 3 cewki są rozstawione o taki sam kąt względem siebie na podstawie prądnicy?
(24-11-2013 15:51:56)gincu99 napisał(a): to jaki ten mostek mam kupić
i jak podłączyć?
ale jak bym miał te wszystkie cewki zapłonowe to 45w dać mostek gretza
i później wszystko światłą i zapłon od aku
Mostek trzeba dobrać na odpowiedni amperaż i napięcie. Mostek 10A/500V będzie ok. Tylko, że jeden nie wystarczy, ponieważ z tego co wiem kąt rozstawienia cewek świetlnych jest inny niż kąt pomiędzy cewką świetlną a cewką zapłonową. Wyklucza to możliwość łączenia cewek równolegle jak pisał kamil97, ponieważ wystąpi przesunięcie fazowe prądów, a co za tym idzie część mocy wytraci się w postaci ciepła w samych uzwojeniach cewek. Efekt? Spadek mocy.
Należy też sprawdzić jakie napięcie będzie przy pełnym obciążeniu za mostkami prostowniczymi. Trzeba wziąć pod uwagę, że cewka świetlna czy zapłonowa jest nawinięta tak, aby generowała napięcie odpowiednie dla prądu przemiennego, dlatego też np może generować przy pełnym obciążeniu napięcie do 7V dla prądu przemiennego, ale jak podłączysz mostek, to już to napięcie spadnie o 1,5V i będzie lipa jeśli chodzi o ładowanie akumulatora.
citroen-XM.pl
|
|
24-11-2013 16:39:15 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|