Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
[Wiki] Romet Pony
|
Autor |
Wiadomość |
Tomasso94
Przebiegły Administrator :D
Liczba postów: 4,036
Imię: Tomasz
Skąd: Będzin / Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
[Wiki] Romet Pony
Pony 50-M-2 oraz Pony 50-M-3 - Motorynka Pony 50-M-2 oraz Pony 50-m-3 różnią się tylko typem silnika oraz niektórymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi, jak zmianą sposobu mocowania kierownicy do półki widelca przedniego, innym kształtem kierownicy, sposobem mocowania błotnika przedniego i kilkoma mniej znaczącymi zmianami nie mającymi wpływu na charakterystykę i właściwości użytkowe pojazdu. Motorynka powstała z koncepcji stworzenia małego jednoosobowego pojazdu, którym łatwo byłoby poruszać się w ruchu miejskim, zajmującego niewiele miejsca do przechowywania, łatwego w obsłudze i przeznaczonego szczególnie dla młodzieży od 13 lat według Kodeksu Drogowego, który obowiązywał w okresie, gdy motorynki były wprowadzone do produkcji, a obecnie, zgodnie z aktualnym Kodeksem Drogowym, od 15 lat. Motorynką Pony 50-M-2 produkowano w latach 1980-1984, a Pony 50-M-3 w latach 1984-1989.
Pony model 301 - Motorynka ta jest dalszym udoskonaleniem konstrukcji motorynki 50-M-3. Zasadnicze zmiany w tym modelu to:
- zwiększenie rozstawu kół przez wydłużenie ramy - wpłynęło to na polepszenie właściwości jezdnych oraz na wygodniejszą pozycję kierownicy w czasie jazdy.
- zmiana zbiornika paliwa - co wpłynęło na korzystniejsza sylwetkę pojazdu.
- zmiana lampy tylnej wraz ze wspornikiem.
Motorynka Pony 301 została wprowadzona do produkcji w 1989 roku w miejsce wycofanej z produkcji modeli 50-M-2 i 50-M-3. Ujemną stroną wszystkich modeli motorynek jest brak prędkościomierza z licznikiem kilometrów oraz wyposażenie w dzwonek rowerowy zamiast elektrycznego sygnału dźwiękowego jak w innych typach motorowerów. Produkcję motorynki zakończono w 1994 roku.
Dane techniczne:
- Silnik dwusuwowy, jednocylindrowy, z przepłukiwaniem zwrotnym, chłodzony powietrzem
- Typ silnika: Dezamet: 017, 022, 023, 025
- Pojemność 49,8 cm3
- DEZAMET 017, 022 i 023 Moc 1,7 [KM] przy 4800obr./min; DEZAMET 025 1,4 KM przy 4000obr./min
- Gaźnik GM12F1
- Sprzęgło cierne, mokre, dwutarczowe
- Skrzynia biegów dwubiegowa z przełączaniem nożnym a w modelu (Romet) Pony 50-M-1 w rączce)
- Instalacja elektryczna 6V - 20W
- Świeca zapłonowa F80 Iskra
- Masa w stanie suchym 44 kg
- Zużycie paliwa 2,2 l/100km
- Pojemność zbiornika 5,5l, 4,5l - Romet Pony 301
- Prędkość maksymalna 40 km/h
- Volvo V70 II
- Honda Transalp 600V
- Romet Kadet 110 Automatic
- Romet Komar
- Romet Ogar 200
- Opel Astra G
*** ...i wtedy rzekł - Nie da się. ~ Tomasso94 ***
|
|
02-10-2011 13:16:19 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|