Siema,
jadę sobie dziś do Katowic na moto i spotkałem przypadkiem kilku "rometowców" i jeden z nich był na komarku, ale nie na zwykłym tylko był przerobiony na takiego "mini choppera" czy " bobbera" i naprawdę mi się spodobał.
Wracając już do domu tak sobie rozmyślałem i przypomniało mi się, że przecież mam w piwnicy komara ...
więc rzuciłem okiem co tam się z nim dzieje i o dziwo jest w miarę kompletny no i jeździ ale to nie ważne ..
troszkę posiedziałem, popatrzyłem na niego i mam wizję by go przerobić - nie mam do niego papierów, jest trochę poniszczony itp więc jakoś ratowania go na serie nie ma sensu ..
Spójrzcie na załącznik, przerobiłem zdjęcie jak to mniej więcej miało by wyglądać.
Przód oczywiście jest przypadkowy, planował bym tylko lagi od sima ale koła zostają, chyba, że uda mi się dorwać lagi na tarczę to będzie koło z tarczą.
Natomiast tył bym skroił, przespawał trochę do przodu mocowania amortyzatorów i dał małe np z chińskiego "kong łosia" w chromie, no i kierownica i kilka części by była wypolerowana/chrom a rama bak może na czarno albo jakiś bardziej żywy kolorek perłowy.
Ogólnie to są wstępne przemyślenia i tak myślę, żeby dać tam inny silnik ale nie żaden wielgaśny tylko mam w garażu silnik AM trzy biegowy bodajże z dt AC lub chińską 125tkę - druga opcja by mi bardziej pasowała bo mam całą elektrykę z moto i można by było dać jakieś fajne części typu lampy, mini kierunki i tym podobne ...
Może macie jakieś propozycje i co o tym myślicie? Tylko proszę mi nie pisać, że to klasyk i szkoda niszczyć ...
Jeszcze dodam, że komarek by był na kołach 19' lub jak dorwę tarczówkę na przód to 18' na przodzie a np. 16' z innego rometa na tył?
Czekam na opinie i jutro zaczynam działać z cięciem tyłu ..
Nie wiem jak tobie ale mi by było szkoda ramy, ja mam takie zdanie, że jeśli mamy totalnego złoma którego nie da się/nie warto ratować wtedy zrobił bym tuning, ale gdy mamy dobrą ramę to szkoda niszczyć Przynajmniej ja tak uważam
hmm jakby to było zrobione ze smakiem i gustem, w przeciwieństwie do tego co jest w załączniku to czemu nie. Z przodu koło 19, albo 17 i z tyłu 16. Zawieszenie z sima, kierownica taka ładnie podgięta najlepiej takie widły w kierunku kierowcy, jakieś oparcie poza zwykłym komarowskim siedzeniem, gustowny błotnik z tyłu, a nie sama opona i całkiem ok.
Rama jest ok, prosta itp ale mi się po prostu nie chce bawić w odnawianie tylko zrobić coś z niczego, aktualnie komar jest w słabym stanie i doprowadzenie go do dobrego stanu ( oryginału ) pochłonęło by dużo czasu i pewnie kasy bo wszystkich części od tak nie dostane - lagi krzywe, kółka są w słabym stanie, a tak bym go przerobił i by to chociaż ujrzało jeszcze światło dzienne a tak by leżało w piwnicy. Nie ma papierów to myślę, że nie ma co się litować nad ramą bo na załomie leży kilka i to nawet w lepszym stanie wizualnym od mojej
komarinho, to w załączniku to tylko taki zarys, siedzenie by było inne ( sam sobie zrobię ) i oczywiście chce to zrobić ze smakiem, wiem na zdjęciu nie wygląda powalająco ale chodzi mi tu szczególnie o umiejscowienie siedzenie, czy niżej czy wyżej itp ..
Dokładnie jak mówi Paweł, ale szkoda żeby skończył jak mój t1 którego kolega pociął. Nie mogę wrócić do oryginału więc również go przerobie (zawieszenie itd) http://img28.imageshack.us/img28/46/zdjcie1509e.jpg
EDIT Powodzenia życzę w takim razie.
a 'wienc' tak ..
skręciłem komarka w miarę do 'kupy' i wtachałem do pokoju bez silnika
przysiadłem z bratem na kanapie wpatrując się na niego i obmyślaniem planu jak to pociąć itp. i stwierdziliśmy, że ta rama się nie nadaje na choppera.
popatrzyłem troszkę po necie i pomyślałem, że zrobię cafe racera ale nie taki typowy tylko po prostu podłużny bak, siedzonko i zaokrąglony tył.
pomierzyłem komarka i narysowałem go sobie w skali już ze stylizacją na cr i lagach z ogara.
nie wygląda to aż tak tragicznie i właściwie to mi się nawet spodobało
look w załącznik
przerobiłem wstępnie siedzenie i przesunąłem bak na prosto, oczywiście ten bak okrągły to tragedia no ale ...
look w załącznik
dalej rozmyślałem i rozmyślałem, bo trzeba by było przyspawać kawał rury pod bak tak jak jest to w ogarze 200,205 itp. i spojrzałem na fotki ogara 200 ten bez wytłaczanej ramy i by było wspaniale bo na tej ramie jest bardzo łatwo zrobić amortyzator centralny - dał bym jakiś średniej wielkości i by było super.
w dodatku rama z ogara jest przystosowana do długiego siedzenia a ja mam na siodełko więc musiał bym przyspawać kawał blachy by się stabilnie trzymało siedzenie więc stwierdziłem, że to jednak za duża ingerencja w ramę - tzn nie potrzebna bo rama ogara ma to co trzeba
[img]http://img05.tablica.pl/images_tablicapl/77750555_3_644x461_rama-ogar-205-z-wachaczem-motocykle-i-kible.jpg[img]
dalej rozmyślania nad silnikiem i padło na silnik 4t z crossa. myślę, że to jest najlepsze rozwiązanie bo można bez żadnego problemu zrobić ładny wydech bez jakiegoś specjalnego obliczania itp ..
nie wiem komu się chce to czytać ale mam akurat ochotę pisać więc wyleje to co siedzi mi w głowie
jaki byście polecali bak? - możecie mi podać długość baku od ogara?
bak z komara ma długość ok. 33cm a potrzebował bym 9/10cm dłuższy czyli 42/43cm aby to się współgrało z siedzeniem.
mam pytanie do kolegi wyżej.
tylne koło masz z komara czy to jakieś inne? jak z komarka to podaj mi oznaczenia opony + czy ta oponka nie wygląda jak balon?
poza tym mam jeszcze jedno pytanie odnośnie obręcz kół.
mam trochę szersze obręcze 19' na 36 szprych i jeżeli kupił bym sobie nowe szprychy do komarka to ta obręcz inna powinna normalnie pasować bez żadnych problemów? w komarze też jest 36 szprych.
zależy mi bo mam fajne odlewane obręcze gładziutkie i w dodatku szersze więc dałbym dwie szersze oponki.
chciałbym by to wyglądało mniej więcej tak tylko oczywiście inny silnik, centralny amor itd., itp.
nie chciał bym jednak tego baku co na zdjęciu - przypuszczam, że to z mz. chciałbym bardziej prosty jak w ogarze tyle, że dłuższy
spróbuje w tym tygodniu przejechać się na złom, były ramy z komara to i może akurat z ogara + lagi też się znajdą. ale jak macie rame taką jaką chce i lagi oczywiście wszystko sprawne, proste itp to możecie dać znać
troszku popisałem, jak ktoś to czyta to jestem zadowolony. proszę o odp na pytania jak możecie.
nie będzie to wszystko szybko zrealizowane bo niedługo koniec wakacji, szkoła, praktyki + mam trzy inne moto i nie będę niestety ciągle przy tym mógł siedzieć. jak będą jakieś UP'y lub będę coś chciał napisać to wrzuce tutaj w temat więc proszę go nie zamykać
To jest tzw "Cafe Racer", jedynym prawdziwym polskim Cafe Racerem jest komar sport
Myślę że bak od niego fajnie by wpasował Możesz też wykożystać kierownicę z sporta
nad bakiem się powstrzymam na razie bo nie podoba mi się, za bardzo "wisi" jak w mustangu
a kierownica ze sporta to nic specjalnego i nawet mam podobną gdzieś w garażu
Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.