Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Romet Chart, typ 210 Elektronik 12V/120W by BigSoft
Autor Wiadomość
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #188
RE: Romet Chart, typ 210 Elektronik 12V/120W by BigSoft
Wierz mi, nie warto męczyć się z 6V instalacją, no chyba, że chcesz mieć 100% oryginał. 6V to tylko problem z żarówkami, bo nie wszędzie kupisz od ręki, a jak dostaniesz, to niekoniecznie dobrej jakości, większe straty na przewodach, ponieważ przy niższym napięciu, do zasilenia np żarówki 25W potrzeba dwa razy większego natężenia prądu niż przy instalacji 12V. Przerabiałem już ten temat lata temu i obecnie nie widzę kompletnie żadnej korzyści z posiadania instalacji 6V poza tym, że wtedy mamy oryginał.

Moim zdaniem warto podjąć się przeróbki na 12V. Proste rozwiązanie na 4 cewkach ładujących + jedna niskonapięciowa zasilająca transformatorek i masz takie korzyści:
- instalacja 12V - żarówki do wyboru, do koloru; poza tym dostępność na każdej stacji, w każdym motoryzacyjnym itp;
- możliwość zamontowania światła h4 55W. Wtedy już jest bajka, ładujesz żarówkę dobrego producenta i masz taki palnik z przodu w porównaniu do oryginału, że aż chce się jeździć nocą.
- akumulatory 12V dostępne od ręki jakie chcesz;
- znacznie niższe straty prądu w instalacji;
- ogólna dostępność akcesoriów, regulatorów napięcia, przerywaczy kierunkowskazów itd. Wpadniesz na pomysł - przydała by się np ładowarka do telefonu. Montujesz gniazdo zapalniczki np w schowku i jazda, już telefonik się ładuje, a samą ładowarkę dostaniesz w każdym sklepie z takimi urządzeniami;
- lampę przednią można przerobić tak, że nikt się nie przyczepi, przynajmniej nie znam przypadku. Kupujesz reflektor polskiej firmy Wessem z homologacją, ładujesz w oryginalną obudowę lampy Charta i wygląda jakby tak wyjechało z fabryki.
- żadnych niepotrzebnych kombinacji z ledami, a jeśli nawet, to kupujesz gotowce na 12V
- brak awaryjnej cewki zasilającej moduł zapłonowy. Za to może być wstawiona w jej miejsce oryginalna cewka 6V, transformatorek 500ma 6-9V/230V i masz niezawodne zasilanie modułu.

Ja po przeróbce swojej prądnicy i instalacji na 12V zapomniałem na dobre kilka lat co to znaczy problem z ładowaniem, zapłonem, słabym swiatłem, no po prostu brak wad. No może jedna - trzeba zainwestować w przeróbkę, ale korzyści są na prawdę warte takiej zabawy.

Podczas remontu mojego Charta w tym roku będę krok po kroku dokumentował wszystko, po czym chcę na stronie chart210.pl, która leży martwa od kilku lat zrobić raz a porządnie serię poradników odnośnie elektryki itd jak sobie to zrobić wg mnie najlepiej, żeby było prosto i niezawodnie. Mój Chart wygląda teraz jak 7 nieszczęść, ale swoje przejeździł przez te lata, silnik od strony przedniego koła ma wżery na karterach przez sól drogową, bo jeździłem, nim nie jedną zimę i co było w tym najlepsze. On zawsze palił, jechał, mimo tego, że początkowo zamarzały hamulce i trzeba było je rozruszać żeby dało się hamować, ale.. palił, jechał, wszystko świeciło. Nawet jak mi aku padło ze starości, to zapłon i elektryka była skonstruowana tak, że miałem światła, aku się ładowało i silnik palił.

citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-07-2018 22:41:08 przez BigSoft.)
06-07-2018 22:37:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Romet Chart, typ 210 Elektronik 12V/120W by BigSoft - BigSoft - 06-07-2018 22:37:15




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Witam wszystkich
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 20:17:13
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 7
Romet ogar 200 brak mocy
Ostatni post: pro_siaty
Dzisiaj 19:33:37
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 20
Tuleje rozporowe pomiędzy...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Dzisiaj 17:53:10
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 28
Remont silnika 019
Ostatni post: gabriel0
Wczoraj 23:46:04
» Odpowiedzi: 20
» Wyświetleń: 1437
Romet Polo
Ostatni post: jahu1000
10-05-2024 21:35:37
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 72
Licznik nabija źle kilome...
Ostatni post: Spaceman164
10-05-2024 20:41:15
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 159
Moc silnika 023
Ostatni post: tomangelo
10-05-2024 20:34:03
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 348
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: łogór 200
10-05-2024 17:50:20
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 16925
Zapłon CDI 223 brak iskry
Ostatni post: pro_siaty
10-05-2024 00:04:35
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 73
romet 205 brak świateł
Ostatni post: romek
09-05-2024 22:38:52
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 100
Remont Silnika
Ostatni post: marcin1479
09-05-2024 22:19:26
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 522
jawa mustang - problem z ...
Ostatni post: wojtek159951
09-05-2024 18:32:50
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 116
Romet Kadet vs Romet Pega...
Ostatni post: romek
09-05-2024 00:06:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 255
Proszę o pomoc w nazwie e...
Ostatni post: wigryman
08-05-2024 22:09:40
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 667
Części
Ostatni post: komarek54
08-05-2024 22:06:36
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 645

Reklama