Siemka, z nudów postanowiłem napisać poradnik jak wyregulować sprzęgło. Opiszę jak ja wyregulowałem w swoim 025 sprzęgło. Dobra, na początku napiszę jakie mogą być przyczyny że nie mamy sprzęgła:
-zjechane tarcze
-gdy silnik chcemy odpalić, to kopka się będzie ślizgała
-zły olej
-sklejone tarcze
-za mocno naciągnięta linka
Dobra, tyle wiem... Teraz przejdźmy do regulacji. Jeżeli nasz moturek, przy wbijaniu np 1, szarpnie, oznacza to że mamy źle wyregulowane sprzęgło, wtedy trzeba je ustawić. Opiszę prosty sposób regulacji tego sprzęgła. Na początku:
1.Popuszczamy linkę sprzęgła do końca, by była ona luźna.
2.Wbijamy 1 - robimy to wszystko na zgaszonym silniku, świece zostawcie wkręconą.
3.Wciskamy sprzęgło, i kopiemy, obserwujemy tylne koło, gdy się kręci, zablokujcie je np. nogą, i znów spróbujcie kopnąć ze sprzęgłem, jeśli się będzie kręcić, naciągamy linkę. Nie dużo, róbmy to stopniowo.
4.Gdy dojdziemy już do tego że koło, gdy kopniemy ze sprzęgłem, nie będzie się praktycznie ruszać, albo leciutko przekręci się, możemy się cieszyć z wyregulowanego sprzęgła
Starałem się opisać to jasno, jeśli są jakieś pytania - walić na PW