Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
2 cylindry w silniku 023
Autor Wiadomość
wegierski66005 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 12
Imię: Damian
Skąd: Okolice Slupska
Pojazd: Romet Komar
Post: #1
2 cylindry w silniku 023
Witam was , myslal ktos moze wstawic drugi cylinder do silnika 023 ?
chodzi mi dokladnie o takie cos http://desmond.imageshack.us/Himg27/scal...res=medium . Nie wspomne o simsonie s100 to calkiem inna bajka ale takie cos jak w linku to mysle ze to nie zly pomysl. W silniku 023 zaplon jest po lewej stronie i wtedy cylinder powinien byc po lewej .
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-02-2013 11:42:35 przez wegierski66005.)
20-02-2013 11:38:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
LukaszzT1 Offline
Komarzysta :F
*


Liczba postów: 2,082
Imię: Łukasz
Skąd: Lubzina (RRS)
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: 2 cylindry w silniku 023
trzeba by kartery miec inne bo na zwykłych karterach nic nie zrobisz Tongue musiał byś jakos dospawac kawałek karteru ale to sie nie uda.

Romet 50-T1 1980r(Sprzedany)
Romet 50-T1 1981r (Sprzedany)
Romet ogar 200 1988r(Sprzedany)
Cezet 175 487.0 1988r(Sprzedana)
Simson Sr50 1987r
Polonez Caro Plus 1.6 Gli 1997r
20-02-2013 12:28:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
szopen45 Offline
060 POWER!
*


Liczba postów: 1,424
Imię: Patryk
Skąd: RJS
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #3
RE: 2 cylindry w silniku 023
Za dużo się filmików na yt naoglądałeś ;0 Nic z tego nie bd a nawet jak by było to trzeba mieć do tego warunki i kaseTongue

20-02-2013 16:55:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
xXKuba99Xx Offline
Romeciarz pełną gębą
*


Liczba postów: 92
Imię: Kuba
Skąd: Mszalnica
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #4
RE: 2 cylindry w silniku 023
magneto miało by kłopot, nie wiadomo czy by odpalił

Motór nie umiera nigdy motór jest wieczny! : ))
20-02-2013 16:59:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Artur Offline
Zachmurzony
*


Liczba postów: 2,357
Imię: Artur
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: 2 cylindry w silniku 023
Możesz spróbować zrobić coś tego typu: https://www.youtube.com/watch?v=JONxT9CLBPg.
20-02-2013 17:27:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
skowron142 Offline
Banned


Liczba postów: 207
Imię: Marcin
Skąd: Niedrzwica Kościelna
Pojazd: Inny Romet
Post: #6
RE: 2 cylindry w silniku 023
co się nie da? wszystko się da trzeba mieć chęci w Świdniku stoi wsk i też ma dwa cylindry i to w dodatku piętrowo!



Ogarnij troszkę pisownię
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-02-2013 19:18:42 przez nie_mientki.)
20-02-2013 19:13:06
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
lada97 Offline
Romet Fan :D
*


Liczba postów: 607
Imię: Marcin
Skąd: Pieniężno
Pojazd: Inny Romet
Post: #7
RE: 2 cylindry w silniku 023
Nie lepiej dać większą pojemność? bo i tak nic z tego nie wyjdzie trzeba mieć doby warsztat do tego.

"Nie mam RWD bokiem jezdzic nie musze,
wole miec przed naped ale taki ktory ma dusze!"
Wszystkie będą moje sunie, gdy założę turbo w Unie :F
Jestę poetą.
20-02-2013 19:24:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
skowron142 Offline
Banned


Liczba postów: 207
Imię: Marcin
Skąd: Niedrzwica Kościelna
Pojazd: Inny Romet
Post: #8
RE: 2 cylindry w silniku 023
jest gościo co składa sam motocykle np kartery od innego skrzynie od innego itp ciekawe co by zrobił z romkaSmile
20-02-2013 19:34:04
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
nie_mientki Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 6,375
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #9
RE: 2 cylindry w silniku 023
Wybaczcie mój sceptycyzm, ale stawiam swojego ukochanego T1 przeciw garści orzechów że projekt 2 cylindrowego 023(a może 046?) stanie na etapie kopiuj-wklej w Paint'cie.

Wystarczy że pomysłodawca zorientuje się że samo zaprojektowanie i wykonanie specjalnego wału będzie kilkukrotnie droższe od nowego, skośnego silnika 110 czy używanego, ale sprawdzonego 125ccm z Hondy czy Suzuki.

KLIKNIJ TUTAJ I POMÓŻ W OPŁACENIU SERWERA !
20-02-2013 19:35:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wegierski66005 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 12
Imię: Damian
Skąd: Okolice Slupska
Pojazd: Romet Komar
Post: #10
RE: 2 cylindry w silniku 023
Chlopaki ja to ogarne Wink Postaram sie zrobic a jak nie wypali to bede jezdzil na silniku 019 albo 023 Big Grin
21-02-2013 13:31:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
skuter007 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 326
Imię: Patryk
Skąd: Leszno/Przemyśl
Pojazd: Inny
Post: #11
RE: 2 cylindry w silniku 023
Życzę powodzenia, ale i tak zapewne skończy się to fiaskiem, ponieważ do tego jest potrzebna wiedza i sprzęt, czego ty raczej nie posiadasz, bo masz 13 lat...
21-02-2013 14:14:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norbi96 Offline
Rozrusznikowy Joe
*


Liczba postów: 1,272
Imię: --
Skąd: --
Pojazd: Romet Komar
Post: #12
RE: 2 cylindry w silniku 023
(20-02-2013 19:13:06)skowron142 napisał(a):  co się nie da? wszystko się da trzeba mieć chęci w Świdniku stoi wsk i też ma dwa cylindry i to w dodatku piętrowo!

Tylko, że człowiek który to zrobił nie miał 13 lat i wiedział coś więcej...
21-02-2013 17:14:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
maziak1970 Offline
Simsonowiec szukający Charta
*


Liczba postów: 340
Imię: Paweł
Skąd: ok. Wrocławia
Pojazd: Romet Pony
Post: #13
RE: 2 cylindry w silniku 023
Czego to jeszcze ludzie nie wymyślą może jutro na forum ktoś doda post czy z 023 da się wycisnąć 50 koni ... Jak chcesz jeździć więcej to sobie kup Jawę 350,cbr,horneta itd.,bo tu po pierwsze w silniku nic nie zrobisz po drugie konstrukcja nie wytrzyma

Motorynka niby taka niewinna mała,ale jeśli z papierami to cenowo na równi z Chartem
Legenda głosi,że Romet jest bezawaryjny
Dezamet i powoli rozumiesz,że bez młota to nie robota
21-02-2013 17:33:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rowler Offline
Technik
*


Liczba postów: 621
Imię: Krystian
Skąd: Konin
Pojazd: Romet Chart
Post: #14
RE: 2 cylindry w silniku 023
oj wytrzyma wytrzyma, silnik - trzebaby kartery przerobić, dać komuś kto się zajmuje obróbką aluminium i da sobie z tym radę ale najpierw musisz obliczyć rozstaw cylindrów, długość wału, WAŁ- również można zrobić co wiąże się z tym, że trzeba dać kolejnemu specjaliście, który obliczy jak wydajnie połączyć dwa wały lub zrobić/dopasować jeden, kolejnym problemem jest zapłon, ponieważ trzeba obliczyć według już gotowego wału punkt zapłonów na obu cylindrach, czy miałyby być jednocześnie czy każdy w innym momencie, musiałbyś w to głębiej wejść, poszukać SPECJALISTÓW i mieć dość sporą ilość gotówki, oczywiście całą moc i moment obrotowy trzeba przenieść na tylne koło co z kolei sprowadza nas do wzmocnienia skrzyni biegów, sprzęgła.
Czyli po kolei:
1. Przemyśleć konstrukcję wału korbowego.
2. Przemyśleć rozwiązanie z zapłonem.
3. Dokładnie rozplanować przeróbkę karterów.
4. Pokombinować co ze skrzynią i sprzęgłem.
5. Policzyć swoje pieniążki.
6. Kombinować zależnie od wyboru wału, czy ma być jeden czy dwa gaźniki, najlepiej byłoby aby GMP w obu cylindrach były w jednym momencie.
Na razie tyle mniej więcej mi przyszło do głowy ale na tym nie koniec, jest to długa i żmudna droga.
21-02-2013 19:42:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo rowler za ten post.
Feiro Offline
Typ Homemade
*


Liczba postów: 516
Imię: Martin
Skąd: Okolice Tarnowskich Gór
Pojazd: Romet Pony
Post: #15
RE: 2 cylindry w silniku 023
Ludzie złoci Smile Macie + za kreatywne myślenie, da się to zrobić ale nie w domowych warunkach(chodzi mi o zwykłego zjadacza chleba).

Dobra, przypuśćmy wykroiłeś skrzynię korbową, przyspawałeś ją do drugiego karteru i jakimś cudem udało Ci się rozwiązać problem sprzęgła(które nie wytrzyma mocy 2 cylindrów i zacznie się ślizgać).

Teraz zostaje kwestia połączenia wałów, zapłonu, gaźników.

Połączenie wałów: Jako że nie masz w domowych warunkach sprzętu aby zrobić krzywkę z 2 skokami(gdybyś chciał aby tłoki odpalane były na przemian) to musisz połączyć wały w idealnie tym samym kącie aby w tym samym momencie znajdowały się np w GMP. Nie chcę nawet myśleć o siłach które w momencie pracy będą działały na wał, łożyska i karter...


Zapłon: Tak czy inaczej zostaje zapłon bateryjny ponieważ tradycyjny zasilany z cewki będzie miał ciężko wydolić. Zostaje przewinięce cewek które będą zasilały akum->zapłon

Gaźniki: Na każdy cylinder po jednym gaźniku... GM12F/GM13F będzie w cholerę ciężko zsynchronizować ze sobą więc pozostaje zakup droższego produktu który byłby w stanie zasilić 2 cylindry jednocześnie.


Myślę że wystarczająco zniechęciłem. Stracisz tylko czas i pieniądze a niepotrzebnie się tylko wku*wisz bo Ci to nie wypali.


Takie moje zdanie na temat robienia czegoś takiego.

Ref:.
To jest moje miasto. (haha)
Podaj swoje hasło. (haha)
Rozsuńcie się samochody. (haha)
Oddajcie cześć OGAROWI. (haha)
Nastała nowa dynastia. (haha)
Zrodziła się nowa kasta (haha)
ROMET OGAR i basta ! (haha)
Nowy król tego miasta!
21-02-2013 19:45:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 219
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 18:17:45
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 422
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 361
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 79
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 331
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 472
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 61
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19193
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 84
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 230
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 818
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 72
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 145
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 238
diagnoza skrzynia czy spr...
Ostatni post: Natalia Skorupska
17-11-2024 19:17:07
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 626

Reklama