Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
200 - Traci iskrę? Czy może co innego?
|
Autor |
Wiadomość |
Quake96
Zielono mi :D
Liczba postów: 2,750
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
200 - Traci iskrę? Czy może co innego?
Siema
Mam nowy problem z moim ogarkiem. Otóż ostatnio już czasem miał problemy z odpalaniem (jakby paliwo nie dochodziło czy coś) ale jak odpalił to już potem zapalał od pierwszego pchnięcia i wogóle... Jednak nie o to chodzi. Mam nowy problem...
Otóż dzisiaj odpalając mojego ogara (na pych) nie chciał znów zapalić, jednakże gdy zapalił to przejechał powiedzmy ok. 30 metrów i jakby tracił iskrę. Normalnie podczas jazdy na gazie tak jakbym odłączył zapłon, bo automatycznie silnik przestaje pracować, albo czasem ewentualnie jeszcze przez sekunde jakby chciał dodać gazu ale już nie miał sił. Problem jest też z samym odpaleniem, bo o ile paliwo dochodzi, to muszę nieraz dziada pchać i pchać (w sensie, że już kręci ale jeszcze nie zaskoczył) i słychać że silnik zaskakuje ale brakuje mu siły. Wtedy pcham bez przerwy jeszcze kawałek to czasem zaskoczy, odpali i sytuacja jak wyżej (przejedzie 30m i gaśnie).
Nie sądzę że to wina benzyny, bo ta dochodzi do gaźnika (zresztą jeszcze bodaj, wczoraj wszystko trybiło jak należy). Kuzyn mojego przyjaciela mówił coś o traceniu iskry na zapłonie w okolicach jakiegoś palca. Może mi ktoś poradzić gdzie powinniśmy zajrzeć i na co zwrócić uwagę?
- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...
"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
|
|
28-01-2013 23:12:04 |
|
|
Quake96
Zielono mi :D
Liczba postów: 2,750
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: 200 - Traci iskrę? Czy może co innego?
Cewke chyba jakąś drugą mam, może działa... Ogólnie to wygląda to dziwnie. Bo tak jak pisałem. Jak zapali to pojedzie te załóżmy 30 metrów i gaśnie na obrotach. Tak jakbym wyłączył nagle zapłon. Może też być tak, że masa gdzieś się gubi albo co, bo mokro dzisiaj troche było i nie wiem, czy to nie od tego... Zobaczymy jutro, jak znów wezme się za tą zieloną "rakietę".
A na dzisiaj, to Ogi sobie przegiął xD Więcej go pchałem niż jechałem...
- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...
"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
|
|
28-01-2013 23:28:48 |
|
|
Quake96
Zielono mi :D
Liczba postów: 2,750
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: 200 - Traci iskrę? Czy może co innego?
Ogólnie to niewiele wiem nt, wszelkich uszczelek itd, więc nawet nie pytajcie Jutro wszystkiego się zapewne dowiem.
Co do dziury w korku. Nie możliwe, że to tego wina. Jak pisałem, wcześniej ogar palił, jeździł jak dziki i sam z siebie nie gasł (no chyba, że jak go nie gazowałem czasem na sprzęgle, ale to kwestia gaźnika).
Ile taki kondensator może mnie kosztować? Bo czytałem, że ten lubi się psuć w tych silnikach...
Aa i co do przewodów. To nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, czy nie. Ale ogólnie to mam jeszcze stacyjkę podpiętą. Ale jak pisałem. Nic przy ogarze nie ruszałem, a dzisiaj po prostu dostał focha i nie chce palić
- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...
"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
|
|
28-01-2013 23:45:44 |
|
|
Quake96
Zielono mi :D
Liczba postów: 2,750
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: 200 - Traci iskrę? Czy może co innego?
(28-01-2013 23:49:31)PatrolCaS napisał(a): kondensator to tak 10-12 zł koszt ale sprawdź najpierw zapłon i gaźnik czy dysze nie są zapchane a co do wymiany kondensatora to wymień od razu platynki od zapłonu bo to też się lubi psuć.
Dopływ paliwa zdecydowanie jest w porządku. Ostatnio jak już palił to jeździł ile tylko było trzeba i nie gasł (a że przewody + filtr nowe, to mało prawdopodobne, że nagle coś się stało). Z resztą widać, że paliwo idzie do gaźnika.
Wymieniać "na zapas" nie chcę. Mam teraz do dyspozycji niewiele $$ bo na resztę dopiero czekam. Więc na razie chcę się ograniczyć do minimum wydatków.
(29-01-2013 00:03:52)Tiners97 napisał(a): może zobacz jaki masz kolorek iskry
Nie chcę być niemiły, ale poczytaj temat. Ogar nie pali na kopa, więc nie sprawdzę iskry.
- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...
"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
|
|
29-01-2013 00:17:40 |
|
|
Quake96
Zielono mi :D
Liczba postów: 2,750
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: 200 - Traci iskrę? Czy może co innego?
Świeca i tak kwalifikuje się do wymiany, bo też pewnie ma swoje lata.
Paliwo dopływa, bo jak silnik załapie, to mogę nawet na pełnym gazie jechać i pędzi jak należy. Tyle, że zawsze po mniej więcej tej samej odległości gaśnie. Więc gaźnik, a raczej jego stan nie jest jeszcze agonalny. Przyjaciel, jak i jego kuzyn którzy mieli też ogary, jednoznacznie stwierdzili "gubi gdzieś iskrę". I tego się trzymam, bo to wielce prawdopodobne.
Tym bardziej, iż gdy już gaśnie, to nie na zasadzie "szarpania" jakby się dusił z braku paliwa, ale jest to identycznie wyglądający schemat jakbym po prostu go zgasił, przełączając zapłon na wyłączony.
- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...
"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-01-2013 00:32:41 przez Quake96.)
|
|
29-01-2013 00:25:55 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|