Witam, jako ,że jestem trochę na forum, a nie ma moich sprzętów to postanowiłem założyć temat zbiorczy z historią oraz remontami moich skromnych sprzęcików
Od razu przepraszam za taką ilość zdjęć
To zaczynamy:
1. Simson Sr2 1957r. - wersja przejściowa z Sr1
Simson to mój pierwszy sprzęt ,który odrestaurowuje. Nabyty 11.12.11r. za bardzo śmieszną opłatę jaką była paczka kawy. Simson był cały pordzewiały i nie posiadał silnika. Ale tym się nie przejmowałem, ponieważ wujek miał silnik w częściach w kanale u siebie. Było przy nim bardzo dużo roboty, przy blachach, tyle szlifowania, szpachlowania, prostowania... ale dałem radę. Nie będę się rozpisywał dam fotki
Po kupnie:
Podczas rozbiórki a potem podczas składania:
W między czasie po przychodziło dużo paczek z parts'ami i teraz stan aktualny:
Silnik chodzi, simson jest prawie skończony, jak będzie cieplej to podłączyć elektrykę do lamy i kupić oryginalne siedzenie z czym jest problem
Dla tych co nie wierzą ,że to 57r. to dam fot. tabliczkę znam. na której numery ramy zgadzają się z numerami ramy.
.
2. Romet Ogar 200 1984r. z papierami
Roman kupiony 17.11.12r., został pomalowany na taki jakiś lakierek, ale jak go patrzyłem u sb w garażu to pod bakiem na ramie i pod siedzeniem jest ori pomarańczowy lakier, ale nie będę go malował bo ten lakier jest w dobrym stanie. Romet kupiony za 250zł z papierami i w pewnym sensie na chodzie ,ale nie miał tylnej opony. Kupiłem oponę Awina z dętką mcn i wziąłem go na pych, o dziwo zapalił ale się dusił. Potem wyjąłem silnik z ramy bo był bardzo za syfiony i go prze polerowałem i wymieniłem tłok wraz z pierścieniami na nowy, zalałem skrzynie nowym olejem i włożyłem do ramy iskra jest, paliwo dochodzi, przerwa na platynkach ustawiona. I pali tylko jak mu się podoba jeszcze muszę trochę pokombinować przy zapłonie i gaźniku
Fotki u sprzedającego i podczas prac... :
Wydech po odnowie/polerce
Zostało doprowadzić silnik do używalności oraz prze polerować felgi, pospawać podnóżki i wyprostować centralkę.
3. Romet Komar 3 2350 1972r. (na pedały)
Dziś stałem się szczęśliwym posiadaczem, marzenia wielu ludzi w latach 60-80. Jest nim Romet Komar 3 2350 z 1972r. Wyprodukowany w ZZR (czyt. Zjednoczone Zakłady Rowerowe w Bydgoszczy) . Stan nie jest najlepszy, ale w ostatnim czasie wpadły mi w oko komarki
Dałem hymmm... tak naprawdę ile za komara, ponieważ kupowałem go w parze z herkulesem!
To tak nie będzie, już jakiś lip, czy malowania spreyem
Powiem tyle: BĘDZIE MALINA !!!
Fotki:
No to tak widać jak trochę na patencie sobie ktoś zrobił
Hamulec nożny a chyba powinien być w pedałach jak do tyłu się kręci ( tak w sr2 jest
) I jeszcze dorobiona podnóżka
Ale się wszystko ogarnie
4. Sachs Herkules 1975r. -na chodzie RARYTAS w Polsce !
Wraz z Romanem dziś przyjechał do kolekcji SACHS Herkules z 1975r. Jest to moped ponieważ posiada pedały i można nim jeździć tak jak na rowerze. Jest to ,można powiedzieć w Polsce rarytas, ponieważ nie był on importowany do Polski. Był on produkowany w Niemczech.
Silnik stan BDB, jest tylko do poprawek wizualnych, jak zrobi się cieplej to rozbiorę go i pomaluje ! Jest to naprawdę dziwaczny sprzęt, posiada on skrzynię automatyczną z sprzęgłem takim jak w normalnym motocyklu
Dobra co tu pisać fotki:
I tu ciekawostka
Klosz!
.
No to tyle! Mam nadzieję ,że się podoba, dla tych co przeczytają to wszystko, myślę ,że się spodoba historia.