Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Moduł Romet Chart
Autor Wiadomość
Wissner Offline
Chart 80ccm/13PS
*


Liczba postów: 110
Imię: Kacper
Skąd: się biorą dzieci? :D
Pojazd: Romet Chart
Post: #1
Moduł Romet Chart
Witam, jak wiemy, oryginalne moduły z charta lubią się " ot tak " psuć i palić.
Znalazłem na to sposób. Otóż przepis polega na tym, aby do charta podłączyć chiński moduł ze skutera/czopera itp.
Ważne żeby miał jeden cylinder ( nie wiem czy jakiś chińczyk ma więcej ale ok :F ) Ważne jest również aby moduł był odblokowany, bo chyba nie chcemy żeby odcinanie zapłonu wystąpiło około 3.5 tysiąca obrotów jak u mnie i prędkość maksymalna wynosiła 30 km/h.
A więc najpierw schemat:


To tak, zamiast szukać takich konektorków jak w białoruskim czołgu, ucinamy kable przy kostce, tylko uwaga! zaznaczamy po kolei jaki kabel od czego, lub rozrysowujemy sobie kolorami na kartce bo potem wszystko się pomiesza.
Następnie zarabiamy końcówki i montujemy konektorki aby móc swobodnie wpiąć moduł do kostki chartowej, Można również założyć taką kostkę aby łatwiej się potem podpinało.
Zalety modułu są takie że po pierwsze jest dużo bardziej dostępny, i co najważniejsze jest dużo tańszy i w tych całych RACING C.D.I. jest na wyjściu kontrolka która sygnalizuje czy moduł chodzi i czy jest sprawny, czy też nie.
Wady są takie że to bądź co bądź jest moduł chiński, ale jak chodzi w skuterach to i w porządnym charcie będzie chodził tym bardziej
Wadą jest też to że trzeba przerabiać kostkę, ale myślę że każdy rometowiec sobie z tym poradzi, bo mając schemat wystarczy przełożyć tylko kable z zarobionymi konektorami do chartowej kostki.
Dziękuję i pozdrawiam wszystkich rometowców! Wink

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-12-2012 14:20:14 przez Przemek.)
30-12-2012 14:01:33
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Przemek Niedostępny
Klubowicz
*


Liczba postów: 1,740
Imię: Przemek
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Chart
Post: #2
RE: Moduł Romet Chart
Przeniosłem do działu z poradnikami.

30-12-2012 14:20:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #3
RE: Moduł Romet Chart
NO to jutro sprawdzimy twój sposób :F

xyz
15-01-2013 18:58:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #4
RE: Moduł Romet Chart
sory za odkopik ale podłączyłem twój moduł i Chart nie pali ( nie mam do Cb. pretensji ) ale czy trzeba coś przerobić żeby działa ? bo mój ma iskrę ale nie pali

xyz
26-02-2013 22:03:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #5
RE: Moduł Romet Chart
Przepraszam za odkop, ale chciałbym zaznaczyć, że Chart ma inny impulsator w porównaniu do współczesnych skuterków i moduły z tych nowych pojazdów mogą pracować niepoprawnie lub jak w przypadku [b]stqc[/q] wcale! Bez lampy stroboskopowej montaż takiego modułu to ryzyko problemów z zapłonem i mocą silnika, bo Chart może jechać, ale może nie osiągać maksymalnej mocy lub będzie miał problemy w określonym zakresie obrotów! Czasem wystarczy dostroić obwód wejścia impulsatora i wszystko gra, ale o wiele prościej i pewniej jest zbudować taki moduł samemu wg oryginalnego schematu. Tam macie dobrany obwód wejściowy do impulsatora Charta. Koszty niewielkie i taki moduł będzie pewnym rozwiązaniem.

W moim przypadku np zmiana impulsatora na taki uniwersalny do 2T chiński powoduje takie coś, że silnik chodzi na oryginalnym module, ale iskra w określonym zakresie obrotów albo nie występuje wcale, albo lekko skacze w czasie (opóźnia/przyspiesza losowo), co powoduje dziury w obrotach albo np nie da się ustawić wolnych obrotów na takim poziomie jak w oryginalnej prądnicy. Kwestia dostrojenia wejścia w module Charta, czyli taka sama sytuacja jak wyżej ale w drugą stronę. Bez lampy tego nie stwierdzicie i potem rodzą się kombinacje i pytania co mu dolega, może gaźnik, może tłumik, a przyczyna tkwi w zapłonie, który niby dobrze działa, ale nie w pełnym zakresie obrotów!

Pamiętajcie, że "głupiejące" wyprzedzenie zapłonu ma też wpływ na żywotność silnika, a szczególnie układu korbowodo-tłokowego.

citroen-XM.pl
01-06-2013 10:21:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Simon Offline
Ogarnięty Chartcore


Liczba postów: 1,454
Imię: Szymon
Skąd: Ożarów
Pojazd: Romet Chart
Post: #6
RE: Moduł Romet Chart
Popieram Bigsofta , kupiłem i nie trzyma obrotów , a na wyższych prędkościach ma mocno odczuwalne spadki mocy.



Mój Romet Chart 70ccm
"Śpieszmy się kochać Motóry polskiej produkcji - Tak szybko odchodzą"
01-06-2013 10:43:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #7
RE: Moduł Romet Chart
(01-06-2013 10:21:48)BigSoft napisał(a):  Przepraszam za odkop, ale chciałbym zaznaczyć, że Chart ma inny impulsator w porównaniu do współczesnych skuterków i moduły z tych nowych pojazdów mogą pracować niepoprawnie lub jak w przypadku [b]stqc[/q] wcale! Bez lampy stroboskopowej montaż takiego modułu to ryzyko problemów z zapłonem i mocą silnika, bo Chart może jechać, ale może nie osiągać maksymalnej mocy lub będzie miał problemy w określonym zakresie obrotów! Czasem wystarczy dostroić obwód wejścia impulsatora i wszystko gra, ale o wiele prościej i pewniej jest zbudować taki moduł samemu wg oryginalnego schematu. Tam macie dobrany obwód wejściowy do impulsatora Charta. Koszty niewielkie i taki moduł będzie pewnym rozwiązaniem.

W moim przypadku np zmiana impulsatora na taki uniwersalny do 2T chiński powoduje takie coś, że silnik chodzi na oryginalnym module, ale iskra w określonym zakresie obrotów albo nie występuje wcale, albo lekko skacze w czasie (opóźnia/przyspiesza losowo), co powoduje dziury w obrotach albo np nie da się ustawić wolnych obrotów na takim poziomie jak w oryginalnej prądnicy. Kwestia dostrojenia wejścia w module Charta, czyli taka sama sytuacja jak wyżej ale w drugą stronę. Bez lampy tego nie stwierdzicie i potem rodzą się kombinacje i pytania co mu dolega, może gaźnik, może tłumik, a przyczyna tkwi w zapłonie, który niby dobrze działa, ale nie w pełnym zakresie obrotów!

Pamiętajcie, że "głupiejące" wyprzedzenie zapłonu ma też wpływ na żywotność silnika, a szczególnie układu korbowodo-tłokowego.

Zrób poradnik jak takowy impulsator zastosować aby było wszystko idealnie Big Grin

A i w moim przypdku chart strzelał raz w gaźnik raz w tłumik i nie odpalał Big Grin

A regulacja nie pomagała Wink

xyz
01-06-2013 10:56:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #8
RE: Moduł Romet Chart
Zrobię taki poradnik, ale muszę znaleźć chwilę Wink

PS. Regulacja wyprzedzenia nie pomoże, gdyż problem leży w dopasowaniu obwodu sterującego tyrystorem do impedancji impulsatora Wink

citroen-XM.pl
01-06-2013 11:04:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 224
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 18:17:45
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 434
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 364
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 82
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 334
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 484
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 62
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19211
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 85
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 234
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 820
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 76
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 149
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 242
diagnoza skrzynia czy spr...
Ostatni post: Natalia Skorupska
17-11-2024 19:17:07
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 627

Reklama