Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Złożony wątek na temat wariacji Ogara 200
Autor Wiadomość
Dafcio Offline
Nowy
*


Liczba postów: 63
Imię: Dawid
Skąd: Kajzer
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #1
Złożony wątek na temat wariacji Ogara 200
Otóż posiadam teraz nową maszyne w mojej kolekcji a mianowicie ogara 200. Ogar jest zadbany wizualnie, dużo nowych cześći w włożonych do silnika miedzy innymi, gaźnik, cylinder, wał, głowica, łożyska, cewka, kondensator, ogolnie chyba cały zapłon. Mimo prawidłowo (chyba) wyregulowanego zapłonu nie odpalał, dysze czyste, iskra jest. Po jakimś czasie coś zaczęło zaskakiwac na kopke i zawarczał na 3 sekundy i zdechł. Świeca napewno nie ma przebicia. Nagle usłyszałem że przy kopaniu słychać tsst tsst z pod świecy? głowicy? Pieron go wie.. Jako że nie znam sie jeszcze na jawkach to zaczłem go palic na pych.. po długim pchaniu i moimch wysiłkach szmata zapaliła.. Trzeba było trzymać motor na gazie żeby nie zgasł przy przeżucaniu na 3 bieg miał cieżko i jak zawolno sie przeżycało to gasł. Potem motor odówił znowu posłuszeństwa. Lecz gdy jeszcze działał pracował strasznie nie równo (błeeeebłeebłee) choć i udało mi sie zostawić go na chwile na wolnych obrota, po zagrzaniu to jeździło na chwile. Tak zacząłem myślec nad tym lewym powietrzem lecz zostawiłem to na koniec, bawiłem sie iglicą bezskutecznie, potem znowu po dlugim pchaniu motorek odpalił pojeździł z 10 min potem strzelał nie odpalał, ogolnie masakrycznie chodził cały podczas jazdy trzeba było full manetke trzymać bo zgasł. Zrzuciłem głowiecę, a tam gdzie uszczelka na cylindrze (troche wyje*ane), możliwe też że głowica przepuszcza powietrze przez świece. I chyba cały problem w tym, że poprostu powietrze przepierd*la. Za nic w świecie nie znam sie na jawkach ale skoro już mam to mam i nadzieje, że mi jakoś pomożecie sie z tym uporać, jutro podrzuce zdj jak to wygląda w komorze spalania a teraz.. czekam na waszą pomoc co mam dalej robić? i czy napewno doszukałem sie dobrej przyczyny i czy mogą być takie problemy z powodu powietrza. Czekam na wasze wypowiedzi i pomoc o która serdecznie proszę.
21-08-2012 01:55:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Feiro Offline
Typ Homemade
*


Liczba postów: 516
Imię: Martin
Skąd: Okolice Tarnowskich Gór
Pojazd: Romet Pony
Post: #2
RE: Złożony wątek na temat wariacji Ogara 200
Masz kolego barometr, taki którym mierzy się kompresję w silnikach benzynowych? Jeśli tak to sprawdź kompresję. W silniku 223 powinna ona wynosić około 9,5bar.

JA obstawiam że to kompresja, więc musisz mieć przedmuch na łączeniu cylinder-głowica. Jeśli nie masz tam uszczelki w postaci cienkiej blachy aluminiowej radziłbym takową wykonać i twój problem zniknie.
Jak to zrobić? A bardzo prosto:
Kupujesz w sklepie pół litra chmielistego(w sumie możesz kupić też drugie, będzie na potem Big Grin), wypijasz sprawdzając jakość wyrobu Big Grin, puszkę rozcinasz tak aby zrobić z niej prosty arkusz. Teraz trudniejsza część zadania: Musisz wyciąć taki pierścień aby idealnie pasował w kołnierz pomiędzy cylindrem a głowicą. Jak wytniesz to wkładasz wycinankę w kołnierz i skręcasz całość. Zobaczysz że będzie jak ręką odjął.

Ref:.
To jest moje miasto. (haha)
Podaj swoje hasło. (haha)
Rozsuńcie się samochody. (haha)
Oddajcie cześć OGAROWI. (haha)
Nastała nowa dynastia. (haha)
Zrodziła się nowa kasta (haha)
ROMET OGAR i basta ! (haha)
Nowy król tego miasta!
21-08-2012 02:22:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dafcio Offline
Nowy
*


Liczba postów: 63
Imię: Dawid
Skąd: Kajzer
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #3
RE: Złożony wątek na temat wariacji Ogara 200
Była uszczelka Smile Teraz mam nawet 2 nowe nie używane, bo wiadomo starej nie wolno wsadzać Smile Tam cały problem tkwi chyba w tym że wyrobił sie próg. Ale w nowym cylindrze ;/ ?
21-08-2012 02:34:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Feiro Offline
Typ Homemade
*


Liczba postów: 516
Imię: Martin
Skąd: Okolice Tarnowskich Gór
Pojazd: Romet Pony
Post: #4
RE: Złożony wątek na temat wariacji Ogara 200
Docierałeś ten nowy cyl, czy od razu po założeniu nie chce odpalić?

Ref:.
To jest moje miasto. (haha)
Podaj swoje hasło. (haha)
Rozsuńcie się samochody. (haha)
Oddajcie cześć OGAROWI. (haha)
Nastała nowa dynastia. (haha)
Zrodziła się nowa kasta (haha)
ROMET OGAR i basta ! (haha)
Nowy król tego miasta!
21-08-2012 02:48:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dafcio Offline
Nowy
*


Liczba postów: 63
Imię: Dawid
Skąd: Kajzer
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #5
RE: Złożony wątek na temat wariacji Ogara 200
Ja to dostałem, nie wiem jak z tym sie obchodzono ale rys żadnych nie ma, kompresje czuć jakąś. Tam może było przejechane 14km jak to dostalem ? Ogolnie to jawka ma przebieg obecnie 22km z tego pare km zeszło na pchanie i jazde jak odpaliło..
21-08-2012 12:31:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rudy102 Niedostępny
ASSKICKER


Liczba postów: 618
Imię: Paweł
Skąd: United States of America
Pojazd: Inny
Post: #6
RE: Złożony wątek na temat wariacji Ogara 200
Jak z pod głowicy Ci trochę puszcza to zdejmij ja i na łączenie zwykłego gęstego towotu trochę nałóż. U mnie podziałało.
21-08-2012 15:39:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dafcio Offline
Nowy
*


Liczba postów: 63
Imię: Dawid
Skąd: Kajzer
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #7
RE: Złożony wątek na temat wariacji Ogara 200
Już nic nie wiem i nie mam sił do tego... Skręciłem towotem obsmarowałem. Dalej słychać gdzieś pst pst.. Tłok jest dobrze założony, wszystki się kręci, tłumik czysty, kolanto czyste, gaźnik jest nowy (nie wiem czy to możeby być przyczyną) nie potrafie tego regulować jedynie stwierdzam że dysze są czyste.. Iskra jest, kompresja jest... Na zapłonie tam sie wgl nie znam nie wiem czy to jest dobrze ustawione (podobno tak).. Co może być przyczyną że to nie pali ;/ ?? Jeszcze jak kopne to słysze taki lekko dzowniący dźwięk.
23-08-2012 18:49:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Leśnik Offline
Mechanik Motocyklowy.
*


Liczba postów: 578
Imię: -
Skąd: ---
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: Złożony wątek na temat wariacji Ogara 200
może cewka w/n ( tak pod bakiem ) szwamkuje o.O


Pomogłem naciśnij
"Pomógł"

23-08-2012 19:18:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dafcio Offline
Nowy
*


Liczba postów: 63
Imię: Dawid
Skąd: Kajzer
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #9
RE: Złożony wątek na temat wariacji Ogara 200
Tyle że iskra jest, nie wiem czy swieca przepala ale jest sucho, może to coś z gaźnikiem, bo to jakieś nowe paździerstwo. No sam nie wiem przed chwilą dostałem 2 silnik i wszystkie części do jawki. Zawsze coś moge podmienić. Bawiłem sie iglicą bezskutecznie, nic nawet teraz nie szkyrtnie lekko. Tylko słychać to pst pst i lekkie dzwonienie... Shit happens.
24-08-2012 02:48:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
arecki16 Offline
ogarniający ogara ;)
*


Liczba postów: 520
Imię: Arek
Skąd: Dolnyslask
Pojazd: Romet Chart
Post: #10
RE: Złożony wątek na temat wariacji Ogara 200
Jeśli syczy to może gwint w głowicy jest zjechany, a po za tym mogą być też źle uszczelnione połówki silnika i kompresja ucieka przez komorę wału korbowego.A paliwo jak ci leci ? może ten odpowietrznik w korku przytkany.Spróbuj nalać benzyny pod świece i sprawdź czy się odezwie.

http://www.youtube.com/watch?v=mNg3TuXL7Do
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-08-2012 10:45:34 przez arecki16.)
24-08-2012 10:44:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dafcio Offline
Nowy
*


Liczba postów: 63
Imię: Dawid
Skąd: Kajzer
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #11
RE: Złożony wątek na temat wariacji Ogara 200
Nic nie dało, nie chce sie odezwać...
24-08-2012 20:30:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Łukasz S. Offline
Banned


Liczba postów: 67
Imię: Łukasz
Skąd: Rzeszów
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #12
RE: Złożony wątek na temat wariacji Ogara 200
(21-08-2012 02:22:51)Feiro napisał(a):  Masz kolego barometr, taki którym mierzy się kompresję w silnikach benzynowych? Jeśli tak to sprawdź kompresję. W silniku 223 powinna ona wynosić około 9,5bar.

JA obstawiam że to kompresja, więc musisz mieć przedmuch na łączeniu cylinder-głowica. Jeśli nie masz tam uszczelki w postaci cienkiej blachy aluminiowej radziłbym takową wykonać i twój problem zniknie.
Jak to zrobić? A bardzo prosto:
Kupujesz w sklepie pół litra chmielistego(w sumie możesz kupić też drugie, będzie na potem Big Grin), wypijasz sprawdzając jakość wyrobu Big Grin, puszkę rozcinasz tak aby zrobić z niej prosty arkusz. Teraz trudniejsza część zadania: Musisz wyciąć taki pierścień aby idealnie pasował w kołnierz pomiędzy cylindrem a głowicą. Jak wytniesz to wkładasz wycinankę w kołnierz i skręcasz całość. Zobaczysz że będzie jak ręką odjął.

Barometrem to się mierzy ciśnienie atmosferyczneBig Grin Manometr jeśli już. ahahah, pan profesor :F
24-08-2012 20:54:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
afubur Offline
Nowy
*


Liczba postów: 94
Imię: Rafał
Skąd: Głuchołazy
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #13
RE: Złożony wątek na temat wariacji Ogara 200
też tak mam ale u mnie to słychać z gaźnika jak przytkam ręką tam gdzie jest filtr powietrza to już ciszej i czuć jak ciągnie ale może to też być z tłumika ale jak nie masz uszczelki albo krzywe kolanko przy głowicy tam gdzie przykręcasz i z tamtąd może uciekać
25-08-2012 19:44:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dafcio Offline
Nowy
*


Liczba postów: 63
Imię: Dawid
Skąd: Kajzer
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #14
RE: Złożony wątek na temat wariacji Ogara 200
Uszczelniłem cały silnik, dalej nie odpalał.. Wymieniłem (nową) cewke butelkową na starą i odpalił. Filtr powietrza jest stary i zakichany w 3 kur*y.. Bez filtra jak zatkam odpowiednie butem wlot powietrza to kosi epicko.. Musze tam obroty wyregulować, to powietrze.

Temat Rozwiązany, wyciągniemy wszyscy z niego następujące wnioski, czyli w skrócie przyczyną niepalenia może być tak..
- Cewka
- Nieszczelne kartery
- Nieprawidłowe uszczelnienie cylindra

Temat do zamknięcia, a nawiasem silnik składał jakiś debil Smile

PS. Niedługo pochwale sie tym nowym sprzętem Smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-09-2012 00:51:35 przez Dafcio.)
06-09-2012 00:50:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Marwerick Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,866
Imię: Zbigniew
Skąd: rumia (GWE)
Pojazd: Inny
Post: #15
RE: Złożony wątek na temat wariacji Ogara 200
zapomniałeś napisać że też może być wina filtra powietrza skoro piszesz że ". Bez filtra jak zatkam odpowiednie butem wlot powietrza to kosi epicko.. Musze tam obroty wyregulować, to powietrze. "
06-09-2012 22:31:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: xenox
Dzisiaj 16:46:06
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 18
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 235
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 18:17:45
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 440
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 368
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 84
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 339
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 487
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 65
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19213
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 87
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 239
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 822
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 77
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 152
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 250

Reklama