Čezeta 502
|
Autor |
Wiadomość |
Artur
Zachmurzony
Liczba postów: 2,357
Imię: Artur
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
|
Čezeta 502
Przypadkowo natrafiłem na taki pojazd i przyznam, że jest to twór dosyć ciekawy Ale, żadnych informacji o nim nie mogę znaleźć. Nawet nazwy dokładnej - jedni piszą CZ, jedni Cezet a inni Cezeta.
Małe zdjątko poglądowe:
Powiecie o nim coś więcej? Jakieś źródła? Cokolwiek?
|
|
02-09-2012 15:46:53 |
|
|
kilof
ogarzysta
Liczba postów: 208
Imię: Kamil
Skąd: okolice Garwolina
Pojazd: Inny Romet
|
|
02-09-2012 21:28:33 |
|
|
nie_mientki
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 6,375
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
|
|
02-09-2012 22:39:56 |
|
|
Artur
Zachmurzony
Liczba postów: 2,357
Imię: Artur
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
|
|
03-09-2012 15:53:35 |
|
|
kilof
ogarzysta
Liczba postów: 208
Imię: Kamil
Skąd: okolice Garwolina
Pojazd: Inny Romet
|
RE: Čezeta 502
Čezeta był skuter produkowany 1957/64 w ówczesnej Czechosłowacji (obecnie Czechy ), przez Česká nazwą Zbrojovka Strakonice (CZ) firmy, która produkowała motocykle 1935/97.
Čezeta był niezwykle długo na dwukołowy pojazd, posiadające korpus w kształcie torpedy z długim siedzeniem że podniesionym ujawniać znaczny bagażnik, wykorzystując przestrzeń, która w większości skuterów zajęły zbiornika paliwa. Ustalono błotnik przodu do ciała, w pełni do tarcz usprawnione nóg. Zawierała zbiornik paliwa z reflektora wyposażonego we wgłębieniu w niskich z przodu i bagażnik o płaskiej powierzchni górnej. To był wspólny żart wśród jeźdźców Čezeta że zbiornik narażony przedni z wbudowanym reflektorem tworzy wybuchową głowicę i detonatorów do torpedy, choć w praktyce nie okazał Čezetas częściej zapalić niż w jakimkolwiek innym skuterze, nawet w poważnych kolizji .
Skuter napędzany był 175cc lub 200cc CZ dwusuwowy jednocylindrowy silnik motocykla, dając maksymalną prędkość 55 mil na godzinę. Silnik zmodyfikowane do zamkniętej skuter posiadając koła napędowego na wale korbowym napędzający wentylator poprzez Vee pasa. Były cztery nożne biegi.
Model 501, zbudowany 1957/59 miał tylnego koła osadzone na jednej stronie i tylko zawieszona bloku gumy. Później 502 model miał pełną widelec amortyzatorów motocyklowych.
Trójkołowy wersja narzędzia, 505, został zbudowany w 1960 roku począwszy. Ten pojazd używany mechaniczne i przednią nadwoziem z 502.
W Nowej Zelandii, w 1960 firma lokalna, JNZ Manufacturing Ltd zmontowane "Čezeta" pod nazwą "N-Zeta". Został wyposażony w większej, 200cC dwóch pojazdów skoku. Nowa Zelandia produkcja była z 1958 lub 1959 z chyba 1964. Punkt nowozelandzkiej produkcji było, że wysokie cła przywozowe zostały umieszczone na przywożonych pojazdów silnikowych. Nowa Zelandia montaż zmniejsza koszty i importowane stąd obowiązek. Ponadto Nowa Zelandia produkcja komponentów obniżone cło. JNZ Man Ltd najwyraźniej osiągnięto 50% New Zealand produkcja według wartości, z oponami, Seat, wyposażenia, oświetlenia, kontroli itp. 501 Model jest zidentyfikowane wizualnie róg spódnicy środkowej i emisje spalin podwójnych. Wyprodukowano 8 KM i mógł iść 50 mil na godzinę. 502 Model jest zidentyfikowane wizualnie żaden róg spódnicy centrum i wyciągają pojedyncze. Wyjście było 9,5 KM, a prędkość maksymalna to 59 mil na godzinę. 502 był dostępny z elektrycznym rozrusznikiem. Większość części mechanicznych było wspólnych z Jawa / CZs gamy motocykli, z wyjątkiem ram i kół.
http://allegro.pl/skuter-cz-175-1962-rok...23525.html
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-09-2012 20:16:17 przez kilof.)
|
|
04-09-2012 20:12:26 |
|
|
nie_mientki
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 6,375
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
|
|
06-09-2012 12:03:50 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|