Witam wszystkich bardzo serdecznie i mam nadzieje że mi pomożecie!
A więc tak mam rower romet dostałem go jakieś 15lat temu i przez te wszystkie lata trochę go zmodyfikowałem (nie bluzgać) miał błotniki i bagażnik których się pozbyłem....
i teraz moje pytania jaki to jest model i zmieniłem koła bo nie umiałem w mojej wiosce dokupić do obręczy jakie miałem opon niestety nie posiadam już starych obręczy i nie wiem jakie rozmiary posiadały !!
pojawił się problem a mianowicie nowe koła są niższe i hamulce mam obniżone bo w ogóle nie mogłem hamować.... a wygląda to tragicznie jakbym włożył opony z górala!!
Czy warto inwestować i szukać jakiś (czy są ) jakieś koła o tej samej wielkości? żeby hamulce pasowały?
Czy rama w tym romecie to jakiś zwykły bubel czy jakaś lepsza?
Bo już sam nie wiem czy dziadka nie zamienić na coś innego?
bardzo proszę o odp
numer seryjny 8/08260502 tyle potrafię odczytać
ok zaraz zejdę do piwnicy i wrzucę na forum
oto zdjęcia zrobione tel
i chciałem zaznaczyć że te uchwyty na pancerze są dospawane w orginale były pancerze przez całą długość
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-07-2012 11:19:48 przez Tupac1234.)
pomoże mi ktoś???
i bardzo bym prosił co zrobić z tymi kołami ??czy są jakieś większe dostępne żeby nie wyglądało to jak na zdjęciach bo wcześniej miałem klocek na samej górze a teraz na samym dole.
Bo mogę zainwestować w nowe felgi i opony w rozsądnej cenie
To jest rower marki rower. Jaka jest szansa, że to produkt z Rometu ? Rama malowana może być fabrycznie (wątpię). Czy te kolory były od początku posiadania tego roweru ? Spisz wszystkie oznaczenia na częściach typu klamki, hamulce, korba, piasty, manetki, siodło itd
W tej chwili widzę tylko linki z napisem Accent (nie Romet)
Wystaw rower na światło dziennie i edytuj fotki, bo te są kiepskiej jakości. Zdjęcia zrób aparatem cyfrowym, a nie komórką to może ktoś tobie pomoże
ok zrobię cyfrówką , ale kolory zmienione malowane u lakiernika tak jak siodełko było orginalnie plastik obciągnięty jakąś skóra był to napewno romet bo mam go od nowości praktycznie był niebieski miał napis romet z przodu i wszystko było orginalne ale to przerzutki z tyłu odmówiły posłuszeństwa zostały zmienione i inne części z orginału hamulce kierownica rama i widły osłonka na szprychy
Jeżeli hamulce, ster, rama i widelec pochodzą jako oryginał z tego roweru, to według numeru ramy pochodzi on z wydziału nr. 8 (tu się zgadza, bo ósemka robiła większość rowerów w Predom Romet i wygląda to na 1982 rok produkcji.
Możliwe, że to Pasat 2
Pasat to rower turystyczny na stalowych kołach 630 mm (dla porównania standard 28 cali to koło 622mm). Rozstaw osi około 110cm. Rama stalowa z mufami, wymiary: górna rura 57 cm, pionowa 56, tylne widełki długie - 47cm. Kierownica typu baranek. Korby stalowe, 2 koronki 52/40 zębów, oś na kliny, miski suportu wkręcane – w normalnych pasatach są wbijane i nie można zastosować normalnych wkładów suportu. Z tyłu wolnobieg-pięciotryb 14-28. Przerzutki: przód czeski Favorit, a z tyłu – SHIMANO Eagle II, Made in Japan. Manetki na mostku kierownicy, bez nazwy. Widelec 1 calowy, sztyca podsiodłowa fi 25mm., wspornik kierownicy fi 22,2mm. Waga ok. 14 kg. Do tego srebrny bagażnik, komplet aluminiowych błotników i zestaw oświetlenia z prądnicy .
Takich podobnych typów produkowano więcej, więc im więcej podasz określeń oryginalnych części, to szybciej można będzie dojść do nazwy tego roweru.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-07-2012 19:53:33 przez ROmen.)
zdjęcia cyfrowe
kolejne zdjęcia cyfrowe
i kolejne zdjęcia...
a więc tak w orginale co pamiętam :
-bagażnik chrom
-Korby stalowe, 2 koronki 52/40 zębów, oś na kliny tak było inne miski wbiłem i os mam na kwadrat
-wolno bieg - pięciotryb tak jest po dziś dzień
- Przerzutki: przód czeski Favorit może tak się nazywały a z tyłu nie pamiętam
-Manetki na mostku kierownicy nie orginalnie były na ramie sam to zrobiłem
- komplet aluminiowych błotników i zestaw oświetlenia z prądnicy tak było dynamo z lampami poszło wek łącznie z przyspawanym uchwytem
-i nigdzie nie było mocowań na linkach wszystkie linki były w pancerzach przez całą długość roweru mocowane szkotem
i jak już bys doszedł do nazwy to proszę o info czy rama jest z dobrych materiałów czy jakiś szajs i co z tymi felgami ???bo te co mam 622 to są małe
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-07-2012 20:19:37 przez Tupac1234.)
Mi to trochę mojego Rometa przypomina, ma na ramie naklejkę "Delta" więc kto wie.
Mój kanał na youtube : http://www.youtube.com/user/Bajbukaj
Na kanale znajdują się filmy o Rometach, Komunikacji Miejskiej i polskiej Motoryzacji.
Komentujcie, lajkujcie jeśli się spodoba i subskrybcje też mile widziane
"Nie pij wódki nie pij wina kup se motor Wierchowina"
Trudno będzie określić jaki to rower w oryginale, bo jak czytasz poprzednie posty, to opisują różne typy. W tym czasie wychodziło na rynek krajowy i eksport (Uniwersal/Tyler) masę podobnych typów. Różnice pomiędzy nimi były nieznaczne. Używano jednej ramy do kilku różnych typów, a różnica była tylko w nazwie i wyposażeniu.
Jeżeli manetki przerzutek były na ramie, to podobnie wyglądał Wagant Sport (Sport miał kierownicę barana, a sam Wagant zwykłą)
Nie odpowiem na pytanie o rozmiar obręczy kół, bo nie wiem. Rama jest stalowa, bo takie wtedy produkowali. Czy jest dla ciebie dobra i czy zamierzasz inwestować w rower, to już tylko twoja decyzja
Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.