Ocena wątku:
- 3 głosów - 5 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Replika Prototypu Romet MC-1
|
Autor |
Wiadomość |
gienek
Romeciarz Z Krwi I Kości
Liczba postów: 50
Imię: Marek
Skąd: Dynów
Pojazd: Romet Chart
|
Replika Prototypu Romet MC-1
Witam Przedstawiam wam mój nowy projekt. Chcę zrobić replikę Rometa MC-1 ( zdjęcie http://images46.fotosik.pl/56/d588ee8cb7e9ec28.jpg ). Na razie jestem w pierwszej fazie czyli szukanie i kupowanie części oraz zbieranie pieniędzy na wykonanie tej maszyny. Chciałbym dodać że mam okazję kupić ogara 205 z silnikiem 019 za malutką cenę i dlatego podoiłem decyzję wykonania tego cacuszka. Zamieszczam dane techniczne.
"" Ogólne Dane
Historia: Był to Polski prototyp motoroweru Crossowego, połowa jego części jest całkiem nowa i zupełnie nieznana. Posiadał prawdopodobnie lekko wzmocniony silnik 019 z seryjnymi przełożeniami, nowy był całkiem tłumik który był już wraz z kolankiem wydechowym. Oprócz nowych zastosowań w silniku, dano także nowe zawieszenie, przednie jak i tylne, z przodu przewiduje się że jest widelec teleskopowy z tłumieniem olejowym. MC-1 dostał także nowe błotniki z zacięciem Crossowym oraz prędkościomierz warz z obrotomierzem, reszta modyfikacji to tylko element stylistyczny pojazdu, z tyłu znalazł się także nowy tylny wahacz.
Lata produkcji: 1977 lub 1978
Ilość egzemplarzy: Prawdopodobnie 2
Silnik
Typ: model 019, Jednocylindrowy, Dwusuwowy, Z przepłukiwaniem zwrotnym
Moc: 1,84Kw (2,5Km) przy 5,200 obr/min
Moment Obrotowy: Ponad 3Nm
Gaźnik: Gm13F o średnicy gardzieli 13mm
Sprzęgło: 3 tarczowe, mokre,
Skrzynia biegów: 3 biegowa, zblokowana z silnikiem
Inne info: Skok tłoka 44mm, średnica cylindra 38mm, stopień sprężania 8:1
Podwozie
Rama: Rama rurowa prawdopodobnie z Rometa 50T-3 lub Ogara 205.
Koła: Brak Danych
Hamulce: Bębnowe, prawdopodobnie o średnicy 97,5mm ''
Jeśli masz jakieś propozycje zamieszczenia osprzęt owania które zauważyłeś na zdjęciu to pomóż mi.
|
|
04-06-2012 19:05:56 |
|
2 użytkowników postawiło piwo gienek za ten post:2 użytkowników postawiło piwo gienek za ten post.
Dawidmarach (03-07-2013), Semmao (10-24-2013)
|
lukasz247___
Król leśnych bezdroży :)
Liczba postów: 1,352
Imię: Łukasz
Skąd: Jastrzębie/Łukowica
Pojazd: Romet Chart
|
|
04-06-2012 19:52:38 |
|
|
wojtekr35
TeRrOrYsTa
Liczba postów: 939
Imię: Wojtek
Skąd: Nowa Ruda
Pojazd: Inny
|
RE: Replika Prototypu Romet MC-1
Sam się do czegoś takiego przymierzam, ale mam w głowie wiele innych nie mniej ciekawych projektów do wykonania. Wiele części dostaniesz do niego typu schowki, rama (prawdopodobnie ogar 205, możliwe, że lekko przerobiona), amory od wsk'i 125, silnik wiadomo 019, koła chyba zwykłe rometowskie. Problem pojawia się między innymi przy tłumiku i baku. Możliwe, ze tłumik wykonał by ktoś kto zajmuje się spawakami do różnych motorowerów, a jak nie to do jakiejś specjalistycznej firmy. Bak nie jest od charta, jest mniejszy. Na podstawie zdjęcia, znając wymiary którekolwiek z części można by wyliczyć jego wielkość. Na tłumiku mamy jeszcze osłonę, można by ją wyciąć w jakiejś firmie zajmującej się tym i wygiąć. Jednak koszt baku, układu wydechowego wyniósł by zapewne ponad 1000zł.
Jakbyś zabierał się za to to możesz do mnie napisać, razem może byśmy więcej zdziałali.
MZ SM 125 & DT 125 RE
"Wszystko jest dla ludzi, wszystko też może Cię zabić"
http://www.facebook.com/pages/Supermoto-...2273483398
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-06-2012 20:20:55 przez wojtekr35.)
|
|
04-06-2012 20:17:29 |
|
1 osoba postawiła piwo wojtekr35 za ten post:1 osoba postawiła piwo wojtekr35 za ten post.
gienek (06-06-2012)
|
wojtekr35
TeRrOrYsTa
Liczba postów: 939
Imię: Wojtek
Skąd: Nowa Ruda
Pojazd: Inny
|
|
04-06-2012 20:27:31 |
|
|
gienek
Romeciarz Z Krwi I Kości
Liczba postów: 50
Imię: Marek
Skąd: Dynów
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Replika Prototypu Romet MC-1
Zauważcie że lampę tylną ma taką jak WSK 125.
Znalazłem ten tekst o silniku simsona lecz nigdzie zdjęcia nie ma
''Był jeszcze inny prototyp oznaczony symbolem " MC 2 " wyposażony z silnik Simsona typu N54 o pojemności 49,6cm3 o mocy maksymalnej 2,65 kW(3,6KM) i 4-stopniowej skrzyni biegów ''
I jeszcze jedno
""Nie można nie wspomnieć o małych motocyklach sportowych, które zamierzał produkować w małych seriach Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Pojazdów Jednośladowych przy Zakładach Rowerowych Predom-Romet w Bydgoszczy. W 1980 roku na zlecenie PZM wykonano trzy wersje pojazdów sportowych klasy 50 cm3 nazwane motorowerami terenowymi. Dwa z nich MC-1 wyposażono w polskie silniki typu 019 o mocy 1,84 kW, zblokowane z trzybiegową skrzynią przekładniową, produkowane przez Zakłady Metalowe w Nowej Dębie. Trzeci MC-2 napędzany był silnikiem produkcji NRD Simson N-54 o mocy 2,65 kW, zblokowanym z czterobiegową skrzynią przekładniową. Zawieszenia przednie na widelcu teleskopowym, tylne na wahaczu rurowym z elementami resorującymi z WSK-125, ogumienie terenowe 2,75-18. Masa motoroweru wynosiła zaledwie 65 kg. Pojazdy te miały służyć przede wszystkim do uprawiania rajdów Enduro. Przeszły one badania stacjonarne i drogowe, ale na przeszkodzie do uruchomienia produkcji stanął kryzys lat osiemdziesiątych. ''
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-06-2012 20:36:32 przez gienek.)
|
|
04-06-2012 20:27:37 |
|
|
wojtekr35
TeRrOrYsTa
Liczba postów: 939
Imię: Wojtek
Skąd: Nowa Ruda
Pojazd: Inny
|
|
04-06-2012 20:46:05 |
|
|
gienek
Romeciarz Z Krwi I Kości
Liczba postów: 50
Imię: Marek
Skąd: Dynów
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Replika Prototypu Romet MC-1
|
|
04-06-2012 21:10:44 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|