Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ogar 200 Regulacja silnika - nie ma mocy
Autor Wiadomość
Macias123 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 16
Imię: Maciek
Skąd: Katowice
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
Ogar 200 Regulacja silnika - nie ma mocy
Witam wszystkich po dlugiej przerwie z mojej strony,
w moim Ogarku już prawie wszystko zrobione, został jeszcze silnik,ktorego za zadną moc nie jestem w stanie wyregulować. Na 1 i 2 biegu jakoś jedzie, na 3 biegu nie chce się rozpedzac ponad 25, 30 km/h, chyba ze przeciągne na dwójce do tych 35 km to na wyzszych obrotach juz lepiej ale i tak slabo bardzo. Na niskich obrotach jak dodaje gazu to przez chwile sie dławi i dzwięk jakby ktoś z karabinu strzelał. Pływak ustawiony na 12 mm, cały gaźnik przedmuchany, dysze wyczyszczone. Iglica drugi rowek od góry. Świeca (Iskra s75) czarna i okopcona ale nie wiem czy sie tym kierować bo motor na dotarciu więc leje więcej oleju. Zapłon na 2mm przed GMP. Nie wiem już co może być nie tak. Najgorzej idzie jak jest rozgrzany.
Bardzo wdzięczny będe za pomoc Big Grin
Wczoraj 21:11:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
romek Online
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,859
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #2
RE: Ogar 200 Regulacja silnika - nie ma mocy
Jaki cylinder?
Wczoraj 21:46:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Macias123 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 16
Imię: Maciek
Skąd: Katowice
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #3
RE: Ogar 200 Regulacja silnika - nie ma mocy
Wydaje mi się że almot
Wczoraj 21:53:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Technik
*


Liczba postów: 656
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #4
RE: Ogar 200 Regulacja silnika - nie ma mocy
lepsza byłaby iskra f80 lub f95 (na tej drugiej mój ogar 200 jeździł najlepiej), moze tłok podłej jakości i jak go dogrzeje to łapie?

a gaźnik nowy czy oryginalny czyszczony? oryginalne Jikovy z epoki to juz najczęściej są zajechane do oporu i rzygają paliwem jak leci, czyt. nie działają w ogóle
(Ten post był ostatnio modyfikowany: Wczoraj 23:59:28 przez Bob_Harley.)
Wczoraj 23:57:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dinozaur Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 199
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: Ogar 200 Regulacja silnika - nie ma mocy
Czesc, a jaka jest np. 'waga Jezdzca' - bo jednak takie male silniczki byly zawsze obliczone na krecenie 'prawie na max-a' na kazdym biegu, zwlaszcza przy 2 osobach obciazenia w tamtych czasach - ktore chyba bylo podane maksymalnie jako 120 - 130 kg ?
A dzisiaj zdarza sie - ze tylko jedna osoba tyle wazy i ma wzrost do tego np. 185 - 190cm, a tym samym - silniczek trzeba 'krecic maksymalnie' na 1 - 2 biegu, zeby pozniej w ogole dal rade utrzymywac obroty na 'trojce' i predkosc 40 - 45 km/h.
Jesli jest to taka sytuacja wlasnie - to trzeba by stosowac wyzsze cisnienie w oponach, zeby opory toczenia zmniejszyc ile sie da i mozna sie bardziej pochylic w czasie jazdy, zeby zmniejszyc opor powietrza takze.
Bo dawniej, w latach 60 / 70-tych tzw. 'sredni wzost', to bylo najczesciej 170cm i ciezar 'wlasny' 55 - 65 kg przy tym zaledwie...
Pozdrawiam.
Dzisiaj 00:18:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Online
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,859
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #6
RE: Ogar 200 Regulacja silnika - nie ma mocy
No almot powinien w miarę dawać radę, a co to znaczy dźwięk jak z karabinu?
Dzisiaj 01:15:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Macias123 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 16
Imię: Maciek
Skąd: Katowice
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #7
RE: Ogar 200 Regulacja silnika - nie ma mocy
Bob_Harley Dzisiaj zmienię jak znajde w garazu, tlok mam marki RAM, nie znam sie na tych firmach więc prosze fachowców o opinię. Gaźnik orginał czyszczony ale przed remontem silnika raz go ustawiłemi idealnie chodził nigdy sie nic nie działo.

Dinozaur masz racje, ale ja waze 65 kilo. Na poprzednim silniku to go na dwójce na kolo rwalem a nieraz i z 70 sie udało polecieć.

romek nie wiem jak to wytłumaczyć, jak jedzie na bardzo niskich obrotach i dodam gazu to jest taki dźwięk jak stłumiony dzwonek szkolny takie trrrrrrrrrrr przez kilka sekund a potem dźwięk znika. Spróbuje nagrać dzisiaj ten dźwięk
Dzisiaj 09:59:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Online
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,859
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #8
RE: Ogar 200 Regulacja silnika - nie ma mocy
To masz spalanie stukowe, zapłon do regulacji.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: Dzisiaj 10:32:43 przez romek.)
Dzisiaj 10:32:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Technik
*


Liczba postów: 656
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #9
RE: Ogar 200 Regulacja silnika - nie ma mocy
albo to przepustnica dzwoni w tulei gaźnika bo juz duży luz wyrobiony
Dzisiaj 13:02:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dinozaur Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 199
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
Post: #10
RE: Ogar 200 Regulacja silnika - nie ma mocy
Jezeli 'najgorzej idzie jak jest rozgrzany' - to znaczy niestety, ze sie tlok 'przyciera' lekko, wiec jest 'za ciasno' szlif zrobiony albo jest zbyt uboga mieszanka [ za malo paliwa - za duzo powietrza ? ] i stad sie bierze 'spalanie stukowe' przy przyspieszaniu od niskich obrotow - bo wlasnie spalanie stukowe zanika praktycznie zawsze po kilku / 2 - 3 sekundach, jak silnik wejdzie na srednie obroty.
Moze byc jeszcze swieca zbyt 'goraca', bo 'F 75' to chyba sporo za malo do silnika o sprezaniu 9,5 : 1 i wtedy silnik tez moze 'stukac - dzwonic' jak sie rozgrzeje zbyt szybko / powinna byc raczej swieca 'F 90 - 95 lub 100' nawet przy takim stopniu sprezania.
Swiece 'F 70 / 75' najbardziej pasuja do 'Rysiow - Zakow - Komarow' o stopniach sprezania 6,5 : 1.
Jakby tlok 'chwycil' lub lekko sie 'przytarl' z przegrzania - to nie boj sie go wyjac i podpilowac w miejscach przytarcia / pilnikiem - gladzikiem [ w zadnym wypadku nie papierem sciernym ] tak, jak to robiono juz w latach 20 / 30-tych i przez wiele lat po wojnie, w klubach motocyklowych - crossowych, itp.
Tam silniki docierali i 'pilowali' przytarcia na tlokach w dwusuwach najczesciej w 2 - 3 dni i mogli pozniej 'odkrecac na maxa' i silniki nigdy sie nie zacieraly z przegrzania...Czasem trzeba bylo zdjac cylinder 2 - 3 razy i podpilowac przytarcia na tloku, ale po tym - juz mozna bylo na 'pelnym gazie' jezdzic 'non - stop'...
Pozdrawiam Swiatecznie.    
(Ten post był ostatnio modyfikowany: Dzisiaj 14:58:47 przez Dinozaur.)
Dzisiaj 14:51:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Macias123 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 16
Imię: Maciek
Skąd: Katowice
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #11
RE: Ogar 200 Regulacja silnika - nie ma mocy
Dzięki bardzo za odpowiedzi Big Grin
Zdjąłem właśnie cylinder i tłok i tak to wygląda:


I rzeczywiście wizualnie jakby przytarte lekko, najbardziej przy otworze do wydechu, pod palcem nic nie czuć więc nie wiem czy tak to powinno być czy nie? Confused
Świeca wyczytałem kiedyś że powinna być iskra 80 więc myślałem że 75 będzie dobra, ale postaram się ją dzisiaj wymienić na te 95 / 100
Dzisiaj 15:11:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dinozaur Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 199
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
Post: #12
RE: Ogar 200 Regulacja silnika - nie ma mocy
Tloki przycieraja sie najczesciej u gory i po bokach plaszcza i wtedy widac na nich pionowe 'smugi - gluty' stopionego aluminium, ktore jest lekko 'zaciagniete', to te miejsca spilowuje sie bardzo drobnym pilniczkiem, nawet plaskim 'iglakiem' przy tak malych tlokach. Spilowuje sie '2 - 3 setki' i pozniej tlok nie powinien juz w tych miejscach 'chwytac'.
Tu masz zdjecie tloka i zaznaczone 'na czerwono' - gdzie najczesciej sie tloki przycieraja :
Na srodku tloka jest jego wymiar / srednica i ten 'pasek' zostawia sie jako prowadzenie tloka w tulei cylindra, a tam gdzie sie lekko przyciera [ na 'czerwono' ] - to sie to spilowuje '1 - 2 - 3 setki' i masz spokoj na lata jazdy 'na pelnym gazie' przewaznie..:    
A to, co masz na zdjeciu - to tylko niewielki slad, ze tlok przesuwal sie w ogole w cylindrze, nie ma tam zadnego 'przytarcia', bo sie dopiero 'uklada do tulei'. Tylko pierwsze zdjecie widzialem, a drugie nie chce sie otworzyc...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: Dzisiaj 15:43:40 przez Dinozaur.)
Dzisiaj 15:40:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Janek.Ogar Online
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jan
Skąd: Józefów
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #13
RE: Ogar 200 Regulacja silnika - nie ma mocy
W Ogarze 200 przez to, że cylinder był ustawiony poziomo, dolna część pierścieni się bardziej zużywała. Myślę, że może to być wina nie całego tłoka a tylko pierścieni.
Dzisiaj 19:41:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 200 Regulacja silnik...
Ostatni post: Janek.Ogar
Dzisiaj 19:41:59
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 222
Przednie zawieszenie w Og...
Ostatni post: grissley
Dzisiaj 00:15:06
» Odpowiedzi: 26
» Wyświetleń: 2233
Huragan RetroGrade - doku...
Ostatni post: TomaszJaguar
Wczoraj 21:50:50
» Odpowiedzi: 16
» Wyświetleń: 1254
silnik 023 problem z tłum...
Ostatni post: Bob_Harley
Wczoraj 16:09:26
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 256
Wysyłka komara jak wygląd...
Ostatni post: romek
Wczoraj 12:18:06
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 170
Jubilat 2 i Uniwersal
Ostatni post: grzesbmw
20-12-2025 01:23:54
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 252
Romet Rambler 1.0
Ostatni post: grissley
20-12-2025 01:04:13
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 19718
kupię magneto do silnika ...
Ostatni post: komarek54
19-12-2025 20:48:08
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 492
Zarejestrowanie ogara na ...
Ostatni post: romek
18-12-2025 21:08:28
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 211
Stajnia Bola
Ostatni post: NoSeLatamTrochu
18-12-2025 13:58:00
» Odpowiedzi: 41
» Wyświetleń: 11792
Koła 19 cali Aluminiowa o...
Ostatni post: romek
18-12-2025 08:59:44
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 1382
Czy malować koła na prosz...
Ostatni post: Bob_Harley
17-12-2025 21:24:11
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 2821
Manetki gazu i sprzęgła
Ostatni post: romek
17-12-2025 10:18:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 850
Klamki Romet Kadet
Ostatni post: RobertRG
17-12-2025 03:07:14
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 156
Kolekcja rometów
Ostatni post: grzesbmw
16-12-2025 22:43:04
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 214

Reklama