Remont rometa Polo M-760
|
Autor |
Wiadomość |
Dinozaur
Nowy

Liczba postów: 107
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
|
RE: Remont rometa Polo M-760
Czesc, jedynym sposobem zabezpieczajacym kolanko wydechowe przed przegrzaniem i spaleniem 'na fioletowo' - byloby takie precyzyjne ustawienie wyprzedzenia zaplonu, zeby z wydechu nie wylatywal 'ogien spalania', a tylko same spaliny...
Najlepiej widac to wieczorem, jak sie zdejmie kolanko wydechu i odpali silnik : jesli sie 'przygazuje lekko' i z okna wydechowego bedzie wylatywal '0,5 m' dlugosci 'ogien spalania / 'zolto - pomaranczowy', to trzeba zwiekszyc wyprzedzenie zaplonu na tyle - zeby go 'skrocic do zera', zeby bez kolanka - wylatywaly z okna wydechu tylko szaro - czarne spaliny.
Zalezy to glownie od tego, jaki stopien sprezania ma ten silnik - bo roznie go podaja na stronach : od 6,5 - do 8 : 1 ?
Jesli ma 6,5 : 1 - to byl zbudowany w latach 70-tych na benzyne 75 / 78 Oktan maksymalnie i wtedy z okna wydechowego cylindra - wylatywaly wylacznie szaro - czarne spaliny [ bo benzyna 75 / 78 Oktan - spalala sie w calosci zassanego ladunku / do pozycji tloka ok. 12 - 15 stopni po GMP ].
Jesli silnik ma natomiast stopien sprezania 8 : 1 - to byl juz zbudowany na benzyny 78 - 86 Oktan, a dzisiejsza benzyna ma najmniej 95 - to bedzie powodowac wlasnie wylatywanie z okna cylindra / ok. 5 - 10 cm dlugosci 'ogien spalania' zamiast spalin, niestety...
Do dzisiejszzej benzyny 95 Oktan - musialbys zwiekszyc stopien sprezania silnika do 9,5 - 10 : 1, zeby jej spalanie zakonczylo sie w cylindrze / do 12 - 15 stopni po GMP tloka i wtedy z cylindra beda wylatywac wylacznie szaro - czarne spaliny.
Pozdrawiam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-05-2025 23:31:18 przez Dinozaur.)
|
|
15-05-2025 23:27:12 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości
|
|