Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
komar S38 CDI - dwa pytania
Autor Wiadomość
DK1179 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 5
Imię: darek
Skąd: rz
Pojazd: Romet Komar
Post: #1
komar S38 CDI - dwa pytania
Witajcie Mam zabytkowego komarka 2351 z silnikiem S38 i zapłonem CDI . przebieg około 500 km od remontu.
Jako tako komar jeździ ma moc ale jest "ale":
1. Po odpaleniu nawet po długim postoju idealnie pracuje ale każde dodanie gazu powoduje dławienie aż do zgaśnięcia. Dopiero jak popracuje ok 5 min to jest ok - wkręca się elegancko
Inna sprawa podczas jazdy- jedzie pięknie ale np po ok 5-10 km nagle jakby traci moc i znów historia się powtarza - nie da się dodać gazu, a na postoju jakby miał wtedy podwyższone obroty. Pomaga zgaszenie i po ok 30 sek odpalenie.
Pytania:
1. gdzie szukać przyczyny?
zauważyłem że przy gaźniku pancerz linki wypada jakby z korpusu gaźnika

2. czy może być to wina świecy?- obecnie siedzi NGK niestety nie znam modelu- jaką świece w takim silniku zapłonem CDI najlepiej zastosować?

Paliwo: V power 95 z olejem półsyntetycznym Mobil 2T

pozdrawiam Darek
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-08-2024 15:13:46 przez DK1179.)
06-08-2024 15:03:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
romek Online
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,205
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #2
RE: komar S38 CDI - dwa pytania
Proponowałbym Ci kupić takie urządzenie
https://allegro.pl/oferta/amio-tester-is...5124106203
Wtedy zobaczysz czy jak się dławi to daje iskrę, co wskaże czy problem jest z gaźnikiem czy z zapłonem. Ja jednak obstawiam że jest coś z gaźnikiem. Jaki jest kolor swiecy zapłonowej od środka, najlepiej pokaż zdjęcie.

Świece zawsze warto podmienić i mieć arsenał na zapas, dobre są Iskra F80 i Denso W22
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-08-2024 15:14:24 przez romek.)
06-08-2024 15:13:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
DK1179 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 5
Imię: darek
Skąd: rz
Pojazd: Romet Komar
Post: #3
RE: komar S38 CDI - dwa pytania
Mam ciąg dalszy - za poradą wymieniłem świece na Iskrę F80 - niestety nic to nie dało- muła jak miał tak miał dalej.
Wiec komar trafił do mechanika który stwierdził że..... jest spuchnięty tłok i cylinder rzekomo przez niewłaściwe doceiranie. Zrobiłem wielkie oczy bo jakieś pojęcie mam i wiem że nic takiego nie miało miejsca - ani nie przegrzałem ani nie cisnąłem, paliwo 95 V-power i olej Castrol Racin2T w dawce około 1:20.Ok tłok wymieniony cylinder też no i ......dalej to samo. Odpala pięknie wolne obuty trzyma i nadal przy dodaniu gazu buuuuu....
Rozebrałem gaźnik - stwierdziłem że pływak zatopiony- podmieniony na inny- nic to nie dało podobnie jak regulacja i czyszczenie gaźnika.
Na chwile obecna mi już se pomysły skończyły...
03-09-2024 14:21:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Online
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,205
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #4
RE: komar S38 CDI - dwa pytania
Olej się leje 1;30 gdzie niektórzy leja nawet 1:50 jak dobry olej ale nie polecam. 1:20 to jednak stanowczo za dużo Smile

Pierwszy problem mógłby wskazywać na problem z mieszanką. Zimny silnik potrzebuje bogatszej mieszanki (chodzi tu o stosunek paliwa do powietrza) i to normalne że może potrzebować chwilę na rozgrzanie, lecz powinno to trwać tak do minuty. Zwłaszcza że mamy lato. Ciekawostka - mój Komar ma taką przypadłość że zawsze go zmuli przy pierwszym ruszeniu (nawet jesli parę minut się grzeje) ale przy następnej próbie już jedzie.

Zrób prosty test, odpal go zimnego i powiedzmy po 10-20sekundach przytkaj ręką (ale nie zatkaj) dolot powietrza i spróbuj dać mu gazu. Dzięki temu wytworzy się większe podciśnienie, zaciągnie więcej paliwa a dostanie mniej powietrza. Jeśli wejdzie prawidłowo na obroty to wina jest w gaźniku a konkretnie za małej dawce paliwa. Na to samo wskazywałyby podwyższone obroty w drugim problemie. Wbrew pozorom więcej paliwa zaleje silnik i on zgaśnie, za to jak jest za mało to dostaje większych obrotów. Tak samo jak się dzieje gdy zakrecisz kranik. Jeśli test się powiedzie to na początek iglica w górę o ząbek lub dwa a jak nie pomoże to szukać problemu w pływaku i jego pokrywce. Co prawda w silniku Dezamet nie ustawia się poziomu (chyba że masz wspolczesny plastikowy pływak ) ale pływak ma na to wpływ.

Ewentualnie może być jeszcze ze za duża dawka oleju w paliwie przytyka dysze gaźnika.

A mechanikowi pięknie podziękuj za koszta i docieranie od nowa.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-09-2024 23:57:35 przez romek.)
03-09-2024 23:54:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
DK1179 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 5
Imię: darek
Skąd: rz
Pojazd: Romet Komar
Post: #5
RE: komar S38 CDI - dwa pytania
Dziękuję Romku za wyczerpującą odpowiedź na razie szukam oryginalnego pływaka - tymczasowo kupiłem plastikowy i za Twoją poradą będę testował choć coraz bardziej się skłaniam czy nie zastąpić oryginalnego gaźnika oryginalnym gaźnikiem Dellorto.
https://www.raksomotors.pl/produkt/30/ga...-motorynka
04-09-2024 12:42:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Online
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,205
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #6
RE: komar S38 CDI - dwa pytania
Możesz, ale to też nie jest tak że to lek na całe zło. Jego trzeba skalibrować odpowiednią dysza nawet tu na forum ktoś miał z tym problem. Na chwilę obecna zrób test przytykania ręka, on nic nie kosztuje.
04-09-2024 13:00:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
siwy1958 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 124
Imię: Marek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #7
RE: komar S38 CDI - dwa pytania
Witam !

W mojej motorynce co zrobilem remont silnika tez jak sie odpali ( ladnie pracuje na wolnych ) tez przy dodaniu dostaje mula. Ale to tak najwyzej z minute. Pozniej juz jest dobrze,coraz lepiej dosc szybko.
Najwazniejsze abys byl pewny swiecy F80 na 100 %, bo pod wysokim cisnieniem moze przebijac wewnatrz, a patrzac na przewodzie jest OK.
Nastepnie sprawdz wydatek KRANIKA. Powinno byc powyzej 200 ml na minute.

I Czy z samej pokrywki tez dobrze leci. Tlumik pewnie masz drozny, bo jechal...
Olej ma duze znaczenie tylko przy docieraniu 1 do 20_ 30 , pozniej jak jest lozysko w gowce korbowodu , mozna sie zblizac do 1 do 50. Nie bedzie zawalac tlumik i wyciekac z rury...

Pozdrawiam
Marek.
04-09-2024 15:15:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
DK1179 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 5
Imię: darek
Skąd: rz
Pojazd: Romet Komar
Post: #8
RE: komar S38 CDI - dwa pytania
Romku- jesteś chyba jasnowidzem. Sytuacja wygląda następująco- odpaliłem szerszenia bez problemu. no i zrobiłem jak mówiłeś - zatkałem filtr i... elegancko się wkręcał.
Jak tylko odetkałem filtr od razu buuuuu...
rozebrałem pływak ale jak pisałem oryginał zatonął. sprawdzony- jest jak sitko. Miałem pod ręką zamiennik plastikowy ale nic to nie dało.
podzwoniłem po znajomych i mam szczelny oryginalny.
Bedę testował na dniach i zdam relacje.
jeszcze jedno - zauważyłem że śruba o dawki paliwa jest wykręcona tylko pół obrotu w lewo ale to chyba indywidualna sprawa konkretnego egzemplarza.
04-09-2024 23:07:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Online
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,205
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #9
RE: komar S38 CDI - dwa pytania
Śruba o której mówisz reguluje pracę silnika w zakresie wolnych obrotow lecz również może mieć wpływ na wkręcanie się. Spróbuj też ja odkręcić mocniej jak nie pomoże wróć do ustawienia tak jak jest. Jeszcze ważna sprawa, oczywiście masz gumowy łącznik między gaźnikiem a rama?

W plastikowych pływakach iglica jest elementem ruchomym można ją wyciągać mocniej lub wciskać tym samym regulując poziom paliwa Smile

Do sprawdzenia jeszcze lewe powietrze - najczęściej dostaje się pomiędzy gaźnikiem a cylindrem, simmeringiem pod zapłonem, rzadko między połówkami silnika. Najprostszy test to zatkaj całkiem i gwałtownie ręką filtr - powinien od razu zgasnąć (zdławic się)oraz na pracującym silniku popsikaj plakiem lub innym dezodorantem na łączenie gaznika z cylindrem - nie powinno się nic zmienić w.pracy silnika jeśli jest szczelne.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-09-2024 09:30:14 przez romek.)
05-09-2024 09:26:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 221
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 18:17:45
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 427
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 364
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 80
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 333
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 480
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 62
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19206
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 85
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 233
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 820
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 74
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 148
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 241
diagnoza skrzynia czy spr...
Ostatni post: Natalia Skorupska
17-11-2024 19:17:07
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 627

Reklama