| 
	
	 
		
	 
	
	
		
		  
		Ocena wątku:
		
			
				- 0 głosów - 0 średnio
 
				- 1
 
				- 2
 
				- 3
 
				- 4
 
				- 5
 
			 
		 
 
	
		
			| 
				
				 
					Wymiana Oleju
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
		
		
	
		
		H34 
 
 
		
			Nowy 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 19 
Imię: Radosław 
Skąd: Leżajsk  
Pojazd: Romet Ogar 205 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Wymiana Oleju 
			 
			
				 (29-08-2024 17:31:10)łogór 200 napisał(a):  A co ma olej przekladniowy do nagaru na dzien dzisiejszy? 
 
 
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk 
A ten syf co na obudowie i karterach od środka . Ja nie mówię o nagarze na tłoku , głowicy itp. 
Zaniedbana wymiana , mieszanie olejów ,to jedno, a drugie olej. Miałem różne motocykle, mniejsze lub większe pojemności. Sprzęty ponad trzydzieści lat, odkręcasz pokrywę sprzęgła, a tam świeci się jak by wczoraj wyjechał z salonu. 
U rodziców jest Ursus C330 od nowości końcówka lat osiemdziesiątych. Systematyczna wymian oleju w skrzyni zalecanego do tego sprzętu. Kiedyś rozkręcali skrzynię , a tam syfu że można było łyżką nabierać. W tamtym roku kupił Jelenia z 1978 r , zaglądamy do skrzyni , a tam lustro.  
Ja stawiam że jakoś oleju ma  tutaj kluczowe znaczenie. Jak by  moim romeciku od nowości lany był olej  olejem , to teraz w środku nówka, a nie rozpacz z nędzą
			  
			
			
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-08-2024 22:10:54 przez H34.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 29-08-2024 21:59:27 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		tomangelo 
 
 
		
			Uczeń 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 233 
Imię: tomangelo 
Skąd: Polska 
Pojazd: Romet Komar 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Wymiana Oleju 
			 
			
				Pytanie co rozumiemy przez jakość oleju: bazę (mineralny/syntetyczny), lepkość, czy klasy (jakieś dodatki zmniejszające spienianie czy podobnie)? 
 
Baza na pewno będzie mieć znaczenie, mimo wszystko syntetyk będzie mniej nagarować. Klasy to chyba zależy jak komu wygodniej, te skrzynie były chyba projektowane pod jakiegoś Hipola, który w tamtych latach raczej nie był wybitnej jakości, potem zmieniono na LUXa. Co się wleje, to i tak będzie lepiej.  
Jedyną uwagą jest tu sprzęgło i jego starty materiał, który teoretycznie mógłby reagować z uszlachetniaczami w lepszych olejach. 
 
No i znowu, to jest kwestia kupienia litrowej bańki, to nie ciągnik do którego trzeba wlać 10x tyle oleju o wyższej jakości i różnica w cenie litra się bardzo skaluje.
			 
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 30-08-2024 13:40:23 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     1 gości
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |