Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Silnik gaśnie przy zmianie biegu na 0
|
Autor |
Wiadomość |
Franek P
Uczeń
Liczba postów: 81
Imię: Franciszek
Skąd: Długołęka
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Silnik gaśnie przy zmianie biegu na 0
(18-05-2024 18:49:39)Wodnik napisał(a): Sprzęgło ciągnie. Nowe tarcze korkowe są za grube. A pewnie masz założone dwie nowe?
To chyba kupię Lux 10. A mam jeszcze pytanie do tarcz. Zostały mi dwie nowe, kupione kilka lat temu (producenta nie pamiętam). Czy polecacie jakiejś konkretnej firmy, żeby nie były za grube?
I nie wiem czy to normalne, więc zapytam. Klamka sprzęgła chodzi dość ciężko. Na poprzedniej - oryginalnej lince to samo. Czy po opisanych czynnościach może to chodzić lepiej?
(20-05-2024 12:30:53)wazniak96 napisał(a): No to to powinien być dla Ciebie wyraźny sygnał że sprzęgło nie do końca wysprzęgla i powinieneś zajrzeć do sprzęgła bo sobie katujesz skrzynię.
Po tym jak przejrzysz sprzęgło skręć wszystko i odpal maszynę bez oleju i sprawdź czy będzie wysprzęglać. Przy składaniu zadbaj aby tarcze i przekładki były naolejone. Jeśli nadal nie będzie wysprzęglał do końca, a linka na maksa będzie naciągnięta to musisz przestawić w pokrywie tą płetwę na wieloklinie.
EDIT:
Sprzęgło finalnie ustawiasz na zalanym oleju. Test bez oleju ma Ci tylko tyle pomóc czy płetwa jest odpowiednio ustawiona, czyli skręcasz dekiel bez sylikonu etc, może być nawet bez uszczelki - doregulujesz już po złożeniu całości. Wrzucasz bieg, wciskasz sprzęgło i patrzysz czy koło obraca się zupełnie luźno - jeśli nie, próbujesz regulować linką, jeżeli tak to sprawdź czy przy odpalonym silniku będzie wysprzęglał do końca. Jeśli zabraknie Ci regulacji linki to przestawiasz płetwę na wieloklinie i powtarzasz operację. Po ustawieniu odpowiednio płetwy upewnij się że płetwa nie ześlizgnie się z wieloklina (czasami wieloklin jest już wyrobiony i po pociągnięciu tej dźwigni w dół względem pokrywy płetwa obraca się na wieloklinie i trzeba dystansować podkładką), złóż wszystko do kupy, zalej olejem i wyreguluj sprzęgło finalnie.
Bardzo dziękuję za szczegółowy opis. Tak zrobię w najbliższych dniach.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-05-2024 21:29:15 przez Franek P.)
|
|
20-05-2024 21:18:57 |
|
|
elmer
Uczeń
Liczba postów: 169
Imię: Tomasz
Skąd: Dabrowa Gornicza
Pojazd: Romet Ogar 205
|
RE: Silnik gaśnie przy zmianie biegu na 0
(20-05-2024 21:18:57)Franek P napisał(a): (18-05-2024 18:49:39)Wodnik napisał(a): Sprzęgło ciągnie. Nowe tarcze korkowe są za grube. A pewnie masz założone dwie nowe?
To chyba kupię Lux 10. A mam jeszcze pytanie do tarcz. Zostały mi dwie nowe, kupione kilka lat temu (producenta nie pamiętam). Czy polecacie jakiejś konkretnej firmy, żeby nie były za grube?
I nie wiem czy to normalne, więc zapytam. Klamka sprzęgła chodzi dość ciężko. Na poprzedniej - oryginalnej lince to samo. Czy po opisanych czynnościach może to chodzić lepiej?
(20-05-2024 12:30:53)wazniak96 napisał(a): No to to powinien być dla Ciebie wyraźny sygnał że sprzęgło nie do końca wysprzęgla i powinieneś zajrzeć do sprzęgła bo sobie katujesz skrzynię.
Po tym jak przejrzysz sprzęgło skręć wszystko i odpal maszynę bez oleju i sprawdź czy będzie wysprzęglać. Przy składaniu zadbaj aby tarcze i przekładki były naolejone. Jeśli nadal nie będzie wysprzęglał do końca, a linka na maksa będzie naciągnięta to musisz przestawić w pokrywie tą płetwę na wieloklinie.
EDIT:
Sprzęgło finalnie ustawiasz na zalanym oleju. Test bez oleju ma Ci tylko tyle pomóc czy płetwa jest odpowiednio ustawiona, czyli skręcasz dekiel bez sylikonu etc, może być nawet bez uszczelki - doregulujesz już po złożeniu całości. Wrzucasz bieg, wciskasz sprzęgło i patrzysz czy koło obraca się zupełnie luźno - jeśli nie, próbujesz regulować linką, jeżeli tak to sprawdź czy przy odpalonym silniku będzie wysprzęglał do końca. Jeśli zabraknie Ci regulacji linki to przestawiasz płetwę na wieloklinie i powtarzasz operację. Po ustawieniu odpowiednio płetwy upewnij się że płetwa nie ześlizgnie się z wieloklina (czasami wieloklin jest już wyrobiony i po pociągnięciu tej dźwigni w dół względem pokrywy płetwa obraca się na wieloklinie i trzeba dystansować podkładką), złóż wszystko do kupy, zalej olejem i wyreguluj sprzęgło finalnie.
Bardzo dziękuję za szczegółowy opis. Tak zrobię w najbliższych dniach.
Klamka sprzęgła ma chodzić delikatnie, wręcz luźno. Jak masz opór to coś jest źle poskładane.
Taka pierwsza zasada, że przy składaniu palec dociskający nie ma dotykać tarczy z kulką.
Dopiero po lekkim dociśnięciu klamki ma zacząć dociskać cały mechanizm, od tego masz
regulację dźwigni na wieloklinie (tam gdzie montujesz linkę). Na koniec regulujesz naciąg linki.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-05-2024 22:02:30 przez elmer.)
|
|
20-05-2024 21:58:19 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 5 gości
|
|