Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Silnik gaśnie przy zmianie biegu na 0
Autor Wiadomość
Franek P Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 81
Imię: Franciszek
Skąd: Długołęka
Pojazd: Romet Pony
Post: #16
RE: Silnik gaśnie przy zmianie biegu na 0
(20-05-2024 19:43:52)elmer napisał(a):  Polecam od razu zakupić nowe tarcze i olej LUX IO.
Zanim je wymienisz to namocz w tym oleju przez jeden dzień.
Oczywiście nie zapomnij też uszczelki pod dekiel nowej Wink

Właśnie teraz przeglądałem forum, bo się zastanawiałem czy wybrać lux 10 czy inny. Jedni mówią że lux 10 jest ok, a inni nie. Może warto dopłacić do droższego?
20-05-2024 19:46:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
tomangelo Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 164
Imię: tomangelo
Skąd: Polska
Pojazd: Romet Komar
Post: #17
RE: Silnik gaśnie przy zmianie biegu na 0
Kiedyś słyszałem że te sprzęgła najlepiej pracują w tych Luxach/Hipolach, przy lepszych chyba właśnie pojawia się sklejanie tarcz. Ale ręki za to nie dam.
20-05-2024 21:16:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Franek P Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 81
Imię: Franciszek
Skąd: Długołęka
Pojazd: Romet Pony
Post: #18
RE: Silnik gaśnie przy zmianie biegu na 0
(18-05-2024 18:49:39)Wodnik napisał(a):  Sprzęgło ciągnie. Nowe tarcze korkowe są za grube. A pewnie masz założone dwie nowe?

To chyba kupię Lux 10. A mam jeszcze pytanie do tarcz. Zostały mi dwie nowe, kupione kilka lat temu (producenta nie pamiętam). Czy polecacie jakiejś konkretnej firmy, żeby nie były za grube?

I nie wiem czy to normalne, więc zapytam. Klamka sprzęgła chodzi dość ciężko. Na poprzedniej - oryginalnej lince to samo. Czy po opisanych czynnościach może to chodzić lepiej?

(20-05-2024 12:30:53)wazniak96 napisał(a):  No to to powinien być dla Ciebie wyraźny sygnał że sprzęgło nie do końca wysprzęgla i powinieneś zajrzeć do sprzęgła bo sobie katujesz skrzynię.

Po tym jak przejrzysz sprzęgło skręć wszystko i odpal maszynę bez oleju i sprawdź czy będzie wysprzęglać. Przy składaniu zadbaj aby tarcze i przekładki były naolejone. Jeśli nadal nie będzie wysprzęglał do końca, a linka na maksa będzie naciągnięta to musisz przestawić w pokrywie tą płetwę na wieloklinie.

EDIT:
Sprzęgło finalnie ustawiasz na zalanym oleju. Test bez oleju ma Ci tylko tyle pomóc czy płetwa jest odpowiednio ustawiona, czyli skręcasz dekiel bez sylikonu etc, może być nawet bez uszczelki - doregulujesz już po złożeniu całości. Wrzucasz bieg, wciskasz sprzęgło i patrzysz czy koło obraca się zupełnie luźno - jeśli nie, próbujesz regulować linką, jeżeli tak to sprawdź czy przy odpalonym silniku będzie wysprzęglał do końca. Jeśli zabraknie Ci regulacji linki to przestawiasz płetwę na wieloklinie i powtarzasz operację. Po ustawieniu odpowiednio płetwy upewnij się że płetwa nie ześlizgnie się z wieloklina (czasami wieloklin jest już wyrobiony i po pociągnięciu tej dźwigni w dół względem pokrywy płetwa obraca się na wieloklinie i trzeba dystansować podkładką), złóż wszystko do kupy, zalej olejem i wyreguluj sprzęgło finalnie.

Bardzo dziękuję za szczegółowy opis. Tak zrobię w najbliższych dniach.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-05-2024 21:29:15 przez Franek P.)
20-05-2024 21:18:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
elmer Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 169
Imię: Tomasz
Skąd: Dabrowa Gornicza
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #19
RE: Silnik gaśnie przy zmianie biegu na 0
(20-05-2024 21:18:57)Franek P napisał(a):  
(18-05-2024 18:49:39)Wodnik napisał(a):  Sprzęgło ciągnie. Nowe tarcze korkowe są za grube. A pewnie masz założone dwie nowe?

To chyba kupię Lux 10. A mam jeszcze pytanie do tarcz. Zostały mi dwie nowe, kupione kilka lat temu (producenta nie pamiętam). Czy polecacie jakiejś konkretnej firmy, żeby nie były za grube?

I nie wiem czy to normalne, więc zapytam. Klamka sprzęgła chodzi dość ciężko. Na poprzedniej - oryginalnej lince to samo. Czy po opisanych czynnościach może to chodzić lepiej?

(20-05-2024 12:30:53)wazniak96 napisał(a):  No to to powinien być dla Ciebie wyraźny sygnał że sprzęgło nie do końca wysprzęgla i powinieneś zajrzeć do sprzęgła bo sobie katujesz skrzynię.

Po tym jak przejrzysz sprzęgło skręć wszystko i odpal maszynę bez oleju i sprawdź czy będzie wysprzęglać. Przy składaniu zadbaj aby tarcze i przekładki były naolejone. Jeśli nadal nie będzie wysprzęglał do końca, a linka na maksa będzie naciągnięta to musisz przestawić w pokrywie tą płetwę na wieloklinie.

EDIT:
Sprzęgło finalnie ustawiasz na zalanym oleju. Test bez oleju ma Ci tylko tyle pomóc czy płetwa jest odpowiednio ustawiona, czyli skręcasz dekiel bez sylikonu etc, może być nawet bez uszczelki - doregulujesz już po złożeniu całości. Wrzucasz bieg, wciskasz sprzęgło i patrzysz czy koło obraca się zupełnie luźno - jeśli nie, próbujesz regulować linką, jeżeli tak to sprawdź czy przy odpalonym silniku będzie wysprzęglał do końca. Jeśli zabraknie Ci regulacji linki to przestawiasz płetwę na wieloklinie i powtarzasz operację. Po ustawieniu odpowiednio płetwy upewnij się że płetwa nie ześlizgnie się z wieloklina (czasami wieloklin jest już wyrobiony i po pociągnięciu tej dźwigni w dół względem pokrywy płetwa obraca się na wieloklinie i trzeba dystansować podkładką), złóż wszystko do kupy, zalej olejem i wyreguluj sprzęgło finalnie.

Bardzo dziękuję za szczegółowy opis. Tak zrobię w najbliższych dniach.

Klamka sprzęgła ma chodzić delikatnie, wręcz luźno. Jak masz opór to coś jest źle poskładane.
Taka pierwsza zasada, że przy składaniu palec dociskający nie ma dotykać tarczy z kulką.
Dopiero po lekkim dociśnięciu klamki ma zacząć dociskać cały mechanizm, od tego masz
regulację dźwigni na wieloklinie (tam gdzie montujesz linkę). Na koniec regulujesz naciąg linki.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-05-2024 22:02:30 przez elmer.)
20-05-2024 21:58:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Franek P Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 81
Imię: Franciszek
Skąd: Długołęka
Pojazd: Romet Pony
Post: #20
RE: Silnik gaśnie przy zmianie biegu na 0
Dobry wieczór,
już jakiś czas temu zmieniłem tarcze sprzęgła, ale ciągnie nadal. Nie wiem czy tak ma być czy nie, ale wciąż przy zmianie z 1 na 0 po puszczeniu sprzęgła ciągnie i jak już zgaśnie, to wtedy dopiero po ruszeniu kołem da się wyczuć, że bieg dopiero zmienia się na 0. Jakimś rozwiązaniem jest wrzucenie 2 biegu, puszczenie lekko sprzęgła na chwilę, aby wszedł bieg, a następnie ze wciśniętym sprzęgłem na 0.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-06-2024 22:03:26 przez Franek P.)
30-06-2024 22:00:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
schabowy07 Offline
patrz pan jak tym kadetem leci
*


Liczba postów: 3
Imię: Jakub
Skąd: Nienadowa (RPR)
Pojazd: Romet Kadet
Post: #21
RE: Silnik gaśnie przy zmianie biegu na 0
Witaj,
w Kadecie miałem to samo, na postoju po zmianie na luz gasł. Olej był Lux 10, sprzęgło całe nowe (sklep na na g, a kosz musiałem na tokarce obrobić bo nie pasował). Próbowałem regulować automat do zmiany biegów - nic. Rozwiązaniem okazało się wrzucanie luzu jeszcze podczas jazdy. Wtedy nic nie gaśnie elegancko.
Pozdrawiam.
30-06-2024 23:36:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Franek P Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 81
Imię: Franciszek
Skąd: Długołęka
Pojazd: Romet Pony
Post: #22
RE: Silnik gaśnie przy zmianie biegu na 0
Dziękuję za radę. Spróbuję tak zrobić i napiszę jak to wychodzi.
Pozdrawiam
01-07-2024 13:12:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 5 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
[FAQ] Wszystko o rejestra...
Ostatni post: romek
Wczoraj 22:45:47
» Odpowiedzi: 80
» Wyświetleń: 129600
Aron Kowalewo Wlkp. z 199...
Ostatni post: romek
Wczoraj 19:17:07
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 134
Romet Chart 310 (PROTOTYP...
Ostatni post: usertm
Wczoraj 16:22:28
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 109
Prototypowy silnik Charta...
Ostatni post: Kacperek_77u
Wczoraj 04:04:04
» Odpowiedzi: 147
» Wyświetleń: 175561
Książka J. Kossowski - Mo...
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 00:43:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 85
Problem z odpaleniem rome...
Ostatni post: xvezu
25-12-2024 13:36:10
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 301
"Nowoczesny" Jikov
Ostatni post: grz3513k
22-12-2024 16:36:23
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 340
Finanse forum
Ostatni post: Tomasso94
22-12-2024 16:16:03
» Odpowiedzi: 95
» Wyświetleń: 27947
Tylna piasta wigry i czaj...
Ostatni post: zaz
21-12-2024 10:47:50
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 456
Charper składa charta czy...
Ostatni post: charper
21-12-2024 04:49:59
» Odpowiedzi: 645
» Wyświetleń: 218420
Witam wszystkich
Ostatni post: szymonstaszkiewicz
21-12-2024 02:11:53
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 135
Bęben hamulcowy motorynka
Ostatni post: candini2
20-12-2024 13:59:01
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 247
Wigry 2 1976 - Remont woj...
Ostatni post: zaz
19-12-2024 00:54:24
» Odpowiedzi: 26
» Wyświetleń: 2543
Skrzynia w 223
Ostatni post: MacRoial
17-12-2024 21:15:15
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 352
Prawidłowy wygląd świecy
Ostatni post: Dawdzio
17-12-2024 01:51:54
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 188

Reklama