Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 1 głosów - 5 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Komar po szlifie na dotarciu i problemy
Autor Wiadomość
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,794
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #106
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
To jest ssanie.
18-02-2024 19:55:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
jurecky Offline
Nowy
*


Liczba postów: 64
Imię: Jerzy
Skąd: Lubartów
Pojazd: Romet Komar
Post: #107
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
Ok, nominalnie jest do góry i jak odpalam komarka to robię coś, biorę to do dołu? a potem samo to wraca? jak to jest? Czy to się samo opuszcza to ssanie a potem podnosi jak zimny silnik?
18-02-2024 21:14:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,794
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #108
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
na dół, odpalasz komara, dajesz manetkę na full gaz i sprężyna w gazniku puszcza ssanie
18-02-2024 22:14:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
jurecky Offline
Nowy
*


Liczba postów: 64
Imię: Jerzy
Skąd: Lubartów
Pojazd: Romet Komar
Post: #109
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
Ok, wszystko jasne, bardzo dziękuję.
18-02-2024 22:22:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
jurecky Offline
Nowy
*


Liczba postów: 64
Imię: Jerzy
Skąd: Lubartów
Pojazd: Romet Komar
Post: #110
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
Odpaliłem komarka na tym gaźniku Dellorto i przyznać muszę, że pięknie cyka. Pali jak wściekły na dotyk. Są jednak problemy. Jak by nie trzymał obrotów. Reaguje na pokręcenie śrubką - jeśli wkręcam to obroty spadają. Dodaję gazu i obroty są wyższe. Dlaczego? Czy coś nie opada ta przepustnica dobrze? Odbija na manetce super.

Problem kolejny: na jedynce śmiga fajnie. Rozpędzę go wrzucam 2 bieg i lipa powoli i gaśnie. Poprzednio była to kwestia regulacji gaźnika (kolega mi wyregulował i na 2 jechał super). Jak się ten Dellorto reguluje? tylko jedna śruba do podkręcania? Co jeszcze może być powodem takiego stanu rzeczy? Wiem, że jest jakaś dysza paliwowa w tym gaźniku ale czy jest tam regulacja jak w zwykłym gaźniku (dwie do kręcenia dysze). Gaźnik Dellorto SHA 14.12L do modeli Gilera Eaglet / GSM / H@k / RK 50 z filtrem powietrza.

Filmik pomoże: https://www.youtube.com/watch?v=65OUkJ4FcEc

Dane techniczne: średnica gardzieli: 12mm, mocowanie gaźnika: sztywne 18/21mm, mocowanie filtra powietrza: 52,5mm, dysza główna 5mm: 057, przepustnica: 2

Kolejna sprawa: mocowanie prędkościomierza w lampie. Ma on tam obejmę metalową od dołu. Gdzie ona powinna być zaczepiona? (lata mi ten licznik- kręci się wokół osi).
Zamieszczam zdjęcia poglądowe. Albo coś tam się urwało albo spadło, albo wypadło.


Załączone pliki Miniatury
   
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-02-2024 23:20:55 przez jurecky.)
19-02-2024 23:09:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,794
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #111
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
a ssanie odbija?
19-02-2024 23:30:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
jurecky Offline
Nowy
*


Liczba postów: 64
Imię: Jerzy
Skąd: Lubartów
Pojazd: Romet Komar
Post: #112
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
Właśnie był z tym problem - nie odbijało i zrobiłem tak, że odkręciłem śrubki pokrywy i podniosłem ją i wtedy odbiło. Po tym zabiegu zaczął reagować pięknie na gaz. Jutro pewnie znowu spróbuję i jak nie będzie odbijać to co zrobić? Trzeba będzie rozebrać jeszcze raz to poskładać aby ten miecz dobrze wszedł? Gdzie jest problem?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-02-2024 23:39:43 przez jurecky.)
19-02-2024 23:38:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,794
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #113
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
może zmień dyszę główną na większą albo regulacja zapłonu
19-02-2024 23:40:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
jurecky Offline
Nowy
*


Liczba postów: 64
Imię: Jerzy
Skąd: Lubartów
Pojazd: Romet Komar
Post: #114
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
Dysze zmienia się od dołu odkręcając pokrywę pływaka. Dysze zamówione. Wstawić 60 czy 62. Ktoś pisał, że 60 rozwiązała problem. Ty masz jaką? Zapłon to CDI mam, regulacja odpada bo skoro na poprzednim gaźniku było ok to przecież się nic nie zmieniło w zapłonie - co myślisz o tym?.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-02-2024 23:46:42 przez jurecky.)
19-02-2024 23:44:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,794
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #115
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
a jak ustawiony jest cdi? z lampą?
19-02-2024 23:49:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
jurecky Offline
Nowy
*


Liczba postów: 64
Imię: Jerzy
Skąd: Lubartów
Pojazd: Romet Komar
Post: #116
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
nie, kolega ustawiał, który reperuje poważne motocykle, 30 lat doświadczenia, ale... jak ktoś jest gdzieś niedaleko to mogę podskoczyć na ustawienie zapłonu lampą. Do Zamościa trochę daleko ;-)
A z tym ssaniem to jak jest? DAje wajhę w dół. Odpalam, chwilę pochodzi przegazuję i ma odskoczyć na miejsce? Po jakim czasie? A co jeśli nie odskakuje?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-02-2024 00:06:06 przez jurecky.)
19-02-2024 23:55:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,794
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #117
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
aha, kolega ustawiał...
takie jest powiedzenie - Ufaj ale Sprawdzaj


nawet na wyłączonym silniku dźwignia !ma odbić do góry!, gdy obrócisz manetkę na full
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-02-2024 00:06:48 przez Norweski Zomowiec.)
20-02-2024 00:06:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
jurecky Offline
Nowy
*


Liczba postów: 64
Imię: Jerzy
Skąd: Lubartów
Pojazd: Romet Komar
Post: #118
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
(20-02-2024 00:06:14)Norweski Zomowiec napisał(a):  aha, kolega ustawiał...
takie jest powiedzenie - Ufaj ale Sprawdzaj


nawet na wyłączonym silniku dźwignia !ma odbić do góry!, gdy obrócisz manetkę na full
Chętnie bym sprawdził ale nie wiem nawet jak to zrobić, lampy też nie mam. Niestety mechanika to nie mój konik.
Przepraszam Cię ale poważnie na wyłączonym tak ma się dziać? A co jeśli tak nie jest?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-02-2024 00:10:48 przez jurecky.)
20-02-2024 00:09:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,794
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #119
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
wyłączonym i włączonym

tam w gaźniku jest sprężyna, która ma odbić. Wszystko jest mechaniczne
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-02-2024 00:11:12 przez Norweski Zomowiec.)
20-02-2024 00:10:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
miszel Offline
Nowy
*


Liczba postów: 76
Imię: Michał
Skąd: Gdańsk
Pojazd: Romet Chart
Post: #120
Komar po szlifie na dotarciu i problemy
A czemu miałoby się tak nie dziać? To jest zwykła mechaniczna dźwignia - będzie działać tak samo w każdych warunkach. Jeśli nie odbija to znaczy że cały czas ma ssanie i w rezultacie zalewa silnik
20-02-2024 00:11:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 80
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 459
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 245
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 378
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 92
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 351
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 495
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 70
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19224
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 91
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 244
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 827
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 80
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 154
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 289

Reklama