Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Romet Polo Lux 1974 rok by Popielaty
|
Autor |
Wiadomość |
Popielaty
Nowy
Liczba postów: 61
Imię: Michał
Skąd: Śrem
Pojazd: Inny
|
Romet Polo Lux 1974 rok by Popielaty
Kiedyś sobie powiedziałem, że zakończę zbieractwo jak kupię Polo Luxa, no i chyba ten moment nastał. Prezentuję swój najnowszy nabytek, czyli Polo Lux w kolorze mordy Fantomasa. Szukałem dobrej bazy do renowacji, bo mam swoją wizję na ten jakże nietypowy rower produkcji Rometa. Udało mi się kupić w miarę kompletny rower, który został już kiedyś przez kogoś pomalowany. Widać jego właściciel nie był zadowolony z czerwieni meksykańskiej, bo w takim kolorze wyjechał z fabryki.
Tutaj paczka która czekała na mnie po przyjściu do pracy:
I myk po 5 minutach wyjęty z kartona i złożony.
Nasi tam byli, zmieniony jest widelec i wspornik kierownicy i sam fakt zmiany koloru. Wziąłem się oczywiście za gromadzenie części.
Ciekawostką jest nowa lampka na baterie, która nigdy nie została otwarta, a pochodzi z 1973 roku.
Coś już zaczęło przychodzić, ale dużym zaskoczeniem jest dla mnie to, że mało co pasuje tutaj z klasycznych, dobrze znanych składaków. Sama rama już na pierwszy rzut oka jest inna, ale inna jest też korba, siodełko banan z sisbarem, jego sztyca, osłona łańcucha, tylna opona, błotniki, wszystko poza przednim kołem.
Wziąłem się klasycznie od kół. Najpierw przednie. Rozbiórka, czyszczenie, nowe szprychy i nyple, nowa opona i dętka.
I przymiarka do roweru
Prawdziwym wyzwaniem było tylne koło, po pierwsze musiałem znaleźć szeroką oponę z białym bokiem - 20x2,125 i po drugie zamontować osłonę z Waganta pod zębatkę. Z trudem, ale dało radę. Polo lux wyjeżdżał z taką osłoną jako Universal, na eksport. Dodaje tylko uroku, żadnej funkcji nie pełni.
Pozostaje założyć odblaski na szprychy i kostki na wentyle. Rower wstępnie doprowadzony do stanu jezdnego.
Jakie plany na niego? Na pewno pójdzie w kolor i będzie to pomarańcz. Całość będzie z białymi dodatkami, linki, zaślepki, napis, chwyty i siodełko. No właśnie, czeka mnie zakup dłuższego sisbara, ten jest już zmęczony, zgnity i za krótki. Siodełko jest dla mnie za nisko. Przy okazji dostanie białe siodełko, bo obecne najlepsze czasy ma już za sobą. Nowa kierownica, bo ta jest też rdzą zeżarta. Jedynie co będą chromowane na nowo błotniki, bo są nie do dostania.
Cdn...
FSO 125p 1500 - 1985r.
ZZR Ambasador - 1969r.
ZZR Syrena - 1970r.
Romet Karat - 1971r.
Ural B-142 - 1973r.
Romet Wigry - 1973r.
Romet Sokół - 1973r.
Romet Czajka - 1973r
Romet Flaming - 1974r.
Romet Traper - 1975r.
Romet Jubilat - 1977r.
Romet Jubilat - 1978r.
Romet Pelikan Lux - 1980r.
|
|
13-07-2023 16:00:03 |
|
1 osoba postawiła piwo Popielaty za ten post:1 osoba postawiła piwo Popielaty za ten post.
Debesta (02-11-2024)
|
Popielaty
Nowy
Liczba postów: 61
Imię: Michał
Skąd: Śrem
Pojazd: Inny
|
RE: Romet Polo Lux 1974 rok by Popielaty
Odświeżę temat Polo Luxa. Przyszła do niego kierownica koza, najwyższy sissybar z możliwych, oraz kremowe siodełko. Mam na niego koncepcję, że będzie w kolorze ostry pomarańczowy i białe dodatki.
Po zamontowaniu zestawu jest o niebo lepiej
Doszła też oryginalna pompka z mocowaniami, oraz okrągłe lusterka. To ma być prawdziwy lowrider!
Rower, chociaż póki co doprowadzony został do stanu jezdnego wzbudza ogromne zainteresowanie. Ludzie gonią mnie na mieście samochodami, zatrzymują, wołają za mną, niestety nikt nie wierzy mi, że jest to rower polskiej produkcji. Toż to prawdziwy Amerykaniec! A skądże, Polak z krwi i kości tylko z założenia produkowany na rynek USA.
FSO 125p 1500 - 1985r.
ZZR Ambasador - 1969r.
ZZR Syrena - 1970r.
Romet Karat - 1971r.
Ural B-142 - 1973r.
Romet Wigry - 1973r.
Romet Sokół - 1973r.
Romet Czajka - 1973r
Romet Flaming - 1974r.
Romet Traper - 1975r.
Romet Jubilat - 1977r.
Romet Jubilat - 1978r.
Romet Pelikan Lux - 1980r.
|
|
08-02-2024 21:57:21 |
|
1 osoba postawiła piwo Popielaty za ten post:1 osoba postawiła piwo Popielaty za ten post.
Debesta (02-11-2024)
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|