Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Remont silnika 019
|
Autor |
Wiadomość |
romek
019 rzondzi
Liczba postów: 2,247
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Remont silnika 019
1. Nie wiem jak teraz ale poprzednia partia wałów podobno była wykonana wadliwie tzn były za szerokie. Ja bym wolał zregenerować, tylko nie wiem czy korbowód jest taki sam jak w silniku 2 biegowym, lub z czego można zaadaptować. Chociaż w sumie to widzę że obecna partia jest stosunkowo tania, może warto zaryzykować?
2. Łożyska w silniku 019 wg książki: wał korbowy 3x 6203, wałek przekładniowy główny 1x 6002, koło zębate napędzające osadzone na wałku głównym 1x 16004. Pamiętaj że przynajmniej na wał muszą być łożyska z luzem C3, obustronnie odkryte (plastikowe osłonki można bez problemu zdjąć). W książce natomiast na szybko nie znalazłem wymiarów simmeringów ale na allegro są zestawy i tam jest napisane że:
Cytat: simiering 17x40x7 2 szt., simiering 19x32x7 1 szt.,
, oprócz tego jeszcze jest taki mały simmering w deklu sprzęgła od spodu i to powinien być 16x8x7.
Natomiast uszczelki to jakie chcesz, papierowe, kryngielitowe, nie wiem które lepsze. Zazwyczaj opisane jako ROMET 3 BIEGOWY. Najpopularniejsze to te produkcji firmy Pana Piotra Prałata (na pomaranczowym kartoniku), ale to chyba nie ma różnicy.
Na firmę simmeringów nie zwracałem nigdy uwagi, a w temacie łożysk to uważaj na podróbki SKF czy innych znanych firm, chyba PPL są dobre.
3. Pamiętaj że silnik 019 to nie jest taki prosty silnik z uwagi na jego skrzynię, myślę że warto przede wszystkim zwrócić uwagę na stan skrzyni, tulejek w karterach. Niektórzy robią pieczołowite dystansowanie (poszukaj na forum, są poradniki) ale u mnie jest bez dystansowania i fabryka też tam nic nie dawała. O automacie biegów już nie mówie bo to wiadomo. Pamiętaj też że współczesny cylinder Almota to tak naprawdę cylinder taki jak w 023 z większym gwintem na wydech, więc polecam ci zrobić szlif tego co masz - wyjdzie też nieco taniej. Jeśli chcesz to dam Ci namiar na zakład ktory robi to wysyłkowo, niedrogo, szybko i bardzo dobrze.
|
|
04-01-2024 15:20:25 |
|
2 użytkowników postawiło piwo romek za ten post:2 użytkowników postawiło piwo romek za ten post.
Debesta (01-04-2024), michanio91 (01-04-2024)
|
michanio91
Nowy
Liczba postów: 10
Imię: michał
Skąd: k.Oświęcimia
Pojazd: Romet Ogar 205
|
RE: Remont silnika 019
(04-01-2024 15:20:25)romek napisał(a): 1. Nie wiem jak teraz ale poprzednia partia wałów podobno była wykonana wadliwie tzn były za szerokie. Ja bym wolał zregenerować, tylko nie wiem czy korbowód jest taki sam jak w silniku 2 biegowym, lub z czego można zaadaptować. Chociaż w sumie to widzę że obecna partia jest stosunkowo tania, może warto zaryzykować?
2. Łożyska w silniku 019 wg książki: wał korbowy 3x 6203, wałek przekładniowy główny 1x 6002, koło zębate napędzające osadzone na wałku głównym 1x 16004. Pamiętaj że przynajmniej na wał muszą być łożyska z luzem C3, obustronnie odkryte (plastikowe osłonki można bez problemu zdjąć). W książce natomiast na szybko nie znalazłem wymiarów simmeringów ale na allegro są zestawy i tam jest napisane że:
Cytat: simiering 17x40x7 2 szt., simiering 19x32x7 1 szt.,
, oprócz tego jeszcze jest taki mały simmering w deklu sprzęgła od spodu i to powinien być 16x8x7.
Natomiast uszczelki to jakie chcesz, papierowe, kryngielitowe, nie wiem które lepsze. Zazwyczaj opisane jako ROMET 3 BIEGOWY. Najpopularniejsze to te produkcji firmy Pana Piotra Prałata (na pomaranczowym kartoniku), ale to chyba nie ma różnicy.
Na firmę simmeringów nie zwracałem nigdy uwagi, a w temacie łożysk to uważaj na podróbki SKF czy innych znanych firm, chyba PPL są dobre.
3. Pamiętaj że silnik 019 to nie jest taki prosty silnik z uwagi na jego skrzynię, myślę że warto przede wszystkim zwrócić uwagę na stan skrzyni, tulejek w karterach. Niektórzy robią pieczołowite dystansowanie (poszukaj na forum, są poradniki) ale u mnie jest bez dystansowania i fabryka też tam nic nie dawała. O automacie biegów już nie mówie bo to wiadomo. Pamiętaj też że współczesny cylinder Almota to tak naprawdę cylinder taki jak w 023 z większym gwintem na wydech, więc polecam ci zrobić szlif tego co masz - wyjdzie też nieco taniej. Jeśli chcesz to dam Ci namiar na zakład ktory robi to wysyłkowo, niedrogo, szybko i bardzo dobrze.
Dziękuję za odpowiedź.
Czyli lepsze były by łożyska C1 lub C2 ? O ile mi wiadomo C3 ma zwiększony luz.
Właśnie wał to koszt około 150 zł. Nie ma tragedii.
Cylinder przed zdjęciem nabił 7,5Bara na zimnym silniku. Nie wiem czy chce tutaj coś ruszać bo to dobry wynik.
Coś dużo tych łożysk wyszło, ja naliczyłem 4 łożyska i 4 uszczelniacze. Ale może coś przeoczyłem.
Uszczelki kłąść na sucho czy z sylikonem ? czymś innym ?
|
|
04-01-2024 15:28:06 |
|
|
romek
019 rzondzi
Liczba postów: 2,247
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Remont silnika 019
Na wał tylko i jedynie C3 ! Tam ma być taki luz
Według książki powinno być nominalnie jest 0,6 MPa (6 bar) na cieplym. Niby na ciepło jest więcej niż na zimnym. Minimum to 0,5 MPa taka ciekawostka. Sprawdź jeszcze organoleptycznie czy na cylindrze masz próg, czy tłok nie ma przedmuchów... Czy nie ma innych uszkodzeń na tłoku czy gładzi cylindra..
Na wale masz 3 łożyska, i dwa na skrzyni czyli razem 5, dwa simmeringi na wal, jeden pod koło łańcuchowe i jeden w pokrywę sprzęgła.
Ja delikatnie smaruje silikonem ale tylko trochę ale są różne szkoły.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-01-2024 15:43:28 przez romek.)
|
|
04-01-2024 15:42:13 |
|
1 osoba postawiła piwo romek za ten post:1 osoba postawiła piwo romek za ten post.
michanio91 (01-04-2024)
|
nie_mientki
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 6,375
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
|
|
04-01-2024 18:07:54 |
|
1 osoba postawiła piwo nie_mientki za ten post:1 osoba postawiła piwo nie_mientki za ten post.
michanio91 (01-04-2024)
|
michanio91
Nowy
Liczba postów: 10
Imię: michał
Skąd: k.Oświęcimia
Pojazd: Romet Ogar 205
|
RE: Remont silnika 019
(05-01-2024 05:26:29)Debesta napisał(a): Napisałem że przynajmniej dwa elementy masz na śmieci, w 019 nie zdarzają się idealne skrzynie, no chyba że w ogóle nie był jezdzony. Na pewno tulejki do zmiany, a przynajmniej ta z lewej połówki (najbardziej jest obciążona) i tryb 'staly' pierwszego biegu z walka sprzęgłowego. Ja biorę straszne pieniądze za swój czas i za to że muszę wtykać ręce w taką śmierdzącą breję, ale na olx jakiś chłopaczek robi te silniki za 400zl. Czy to później działa? Czy to mu się opłaca? Co on później za to kupi nie wiem, ale się ogłasza na olx i chyba ma roboty.
Rozumiem.
Ja raczej na skrzynie nie narzekałem, zdarzało się, że coś nie wskoczyło ale bez przesady... nowe nie będzie. Części też niedostępne.
(04-01-2024 20:20:13)Debesta napisał(a): Romku simering 16x8x7 potrzebuje gość w dwóch sztukach, ponieważ drugi uszczelnia wodzik skrzyni od wewnątrz. W piątek będę miał wal z Jackmotors to się wypowiem na ten temat, wiem że z gmoto to jest to samo co w starej partii, czyli szajs. Obejrz dokładnie skrzynie biegów. Gwarantuje że masz do wymiany przynajmniej dwa elementy w niej Ale to i tak wychodzi w suszeniu, dopiero po złożeniu silnika.
Daj znać jak ten wał, proszę
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-01-2024 09:31:31 przez michanio91.)
|
|
05-01-2024 09:00:20 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 11 gości
|
|