Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 1 głosów - 5 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Komar po szlifie na dotarciu i problemy
Autor Wiadomość
jurecky Offline
Nowy
*


Liczba postów: 64
Imię: Jerzy
Skąd: Lubartów
Pojazd: Romet Komar
Post: #76
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
Przydał by się taki graficzny wzór uszczelek w skali 1:1, drukujesz i wycinasz, kładziesz na nowy materiał odrysowujesz i wycinasz i masz nową uszczelkę. Jest coś takiego na forum?
12-11-2023 19:45:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,793
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #77
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
nie możesz wykorzystać starej uszczelki do wzoru?
12-11-2023 20:39:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
jurecky Offline
Nowy
*


Liczba postów: 64
Imię: Jerzy
Skąd: Lubartów
Pojazd: Romet Komar
Post: #78
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
(12-11-2023 20:39:08)Norweski Zomowiec napisał(a):  nie możesz wykorzystać starej uszczelki do wzoru?
Jeśli pięknie odejdzie to bez problemu, dam radę ;-) Zakupiłem ten gamibit 1mm i zrobię z niego. Jeszcze muszę ten simering kupić i tu rysunek (nie rozbierałem tego wczesniej nigdy), rozmawiamy o pozycji 6 czy 11. Bo wydaje mi się, że to 11 to jakaś gąbka? Ten 6 to simering?


Załączone pliki Miniatury
   
12-11-2023 22:45:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,206
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #79
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
Tak, 6 na to simmering wciśniety w pokrywę a na wierzchu jest jeszcze filcowy krążek 11.
12-11-2023 22:47:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo romek za ten post.
wazniak96 Offline
Smerf Mechanizator
*


Liczba postów: 643
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #80
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
(12-11-2023 18:24:36)tomangelo napisał(a):  Jeśli chodzi o zmiany uszczelek, to w przypadku dekielka z dźwignią sprzęgła należy sprawdzić czy dźwignia sprzęgła ma luz. W moim przypadku za cienka uszczelka powodowała stałe delikatne wysprzęglenie, przez co był problem z odpalaniem (ślizganie sprzęgła).
W swoim przypadku dołożyłem drugą uszczelkę, przesmarowałem sylikonem (przed przeglądem chciałem mieć pewność że nie będzie niespodzianek z wyciekami) i jak dotąd wszystko chodzi.
Ale wiesz, że dźwignię możesz przestawić na frezie więc uszczelka tutaj nie ma nic do gadania? Wink

Ja na uszczelkę z gambitu zawsze daję trochę smaru żeby się ładnie ułożyła i smar pozatykał wszystkie pory czy rysy. Z drugiej strony nigdy nie próbowałem bez więc może jest on zbędny Wink Natomiast polecam gambit bez sylikonu bo można wtedy uszczelkę wykorzystać wielokrotnie choć czasami potrafi się poddać po np. 5 razach. W każdym razie to znacznie lepsza opcja niż za każdą pierdołą drapać sylikon.
13-11-2023 11:47:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
jurecky Offline
Nowy
*


Liczba postów: 64
Imię: Jerzy
Skąd: Lubartów
Pojazd: Romet Komar
Post: #81
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
Zdjąłem pokrywę od strony sprzęgła i:
1. Nie dość dobrze były odkręcone śruby - praktycznie bez wysiłku odkręciłem.
2. Widać na zdjęciach, że ostatni mechanik któremu zleciłem wymianę sprzęgła nie oczyścił dobrze miejsc do których przylega uszczelka
3. Kupiłem śruby na ampul i czy dawać podkładkę sprężynującą do nich, czy zwykła? co radzicie?
4. Jak oczyścić powierzchnię ze starej uszczelki i tego czarnego syfu? drapać nie za bardzo bo porysuję, może jest jakiś skuteczny sposób (chemia jakaś)?
5. Założyłem symering ale czy daje się tam w tą przestrzeń gdzie wchodzi wodzik sprzęgła smar w celu lepszego uszczelnienia?
6. Uszczelka nie nadaje się do niczego, albo odcisnę z pokrywy albo kupię nową i zrobię na jej podstawie z gambitu.
7. Jak potem dokręcać śruby aby było dobrze (po skosach jak przy głowicy?)


Załączone pliki Miniatury
       
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-11-2023 20:27:24 przez jurecky.)
13-11-2023 20:14:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,206
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #82
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
1,2 - to prawdopodobnie już wiesz czemu ciekło
3 - tam raczej nie daje się żadnych podkładek
4 - ja czyszczę tapeciakiem delikatnie, jego górna strona Wink
5 - nie trzeba smaru
7- tak , na krzyż mniej więcej
13-11-2023 21:11:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Motokamel Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 133
Imię: Artur
Skąd: Śląsk
Pojazd: Romet Pony
Post: #83
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
ad 6 lepiej odcisnąć samemu bo jest duża szansa że te które zakupisz i tak nie będą do końca pasać więc szkoda kasy (lepiej ją wpłacić na forumową zbiórkę Smile )
13-11-2023 22:24:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Ambero25 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 67
Imię: Piotr
Skąd: Olsztyn
Pojazd: Romet Komar
Post: #84
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
Ja nowa uszczelke posmarowalem smarem z dwoch stron i przykrecilem to normalnie srubami bez zadnych podkladek i zero wyciekow , dodam jeszcze ze w moim przypadku zamiast pol litra oleju wlalem moze 0.42 tak ze delikatnie pojawila sie kropla w otworze poziomu oleju i wiecej nie lalem bo jak nalalem tyle ile trzeba czyli 0.5 to mialem wyciek wlasnie przez ta dzwignie od sprzegla pomimo nowego simmeringu (+ smar w srodku ) i filca
14-11-2023 21:11:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,206
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #85
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
Pół litra to raczej wartość szacunkowa, te 0,08 zresztą mogło zostać w zakamarkach skrzyni (między połówkami) Wink
14-11-2023 21:19:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
tomangelo Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 162
Imię: tomangelo
Skąd: Polska
Pojazd: Romet Komar
Post: #86
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
(13-11-2023 11:47:07)wazniak96 napisał(a):  
(12-11-2023 18:24:36)tomangelo napisał(a):  Jeśli chodzi o zmiany uszczelek, to w przypadku dekielka z dźwignią sprzęgła należy sprawdzić czy dźwignia sprzęgła ma luz. W moim przypadku za cienka uszczelka powodowała stałe delikatne wysprzęglenie, przez co był problem z odpalaniem (ślizganie sprzęgła).
W swoim przypadku dołożyłem drugą uszczelkę, przesmarowałem sylikonem (przed przeglądem chciałem mieć pewność że nie będzie niespodzianek z wyciekami) i jak dotąd wszystko chodzi.
Ale wiesz, że dźwignię możesz przestawić na frezie więc uszczelka tutaj nie ma nic do gadania? Wink

Co mi po przestawianiu dźwigni jeśli tłoczek był po przykręceniu dociśnięty do dekla a dźwignia i tak miała luz pod tłoczkiem? Alternatywą było spiłowanie tego tłoczka, ale wolałem mniej destruktywne podejście z dwoma uszczelkami.
15-11-2023 00:14:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
jurecky Offline
Nowy
*


Liczba postów: 64
Imię: Jerzy
Skąd: Lubartów
Pojazd: Romet Komar
Post: #87
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
(14-11-2023 21:11:01)Ambero25 napisał(a):  Ja nowa uszczelke posmarowalem smarem z dwoch stron i przykrecilem to normalnie srubami bez zadnych podkladek i zero wyciekow , dodam jeszcze ze w moim przypadku zamiast pol litra oleju wlalem moze 0.42 tak ze delikatnie pojawila sie kropla w otworze poziomu oleju i wiecej nie lalem bo jak nalalem tyle ile trzeba czyli 0.5 to mialem wyciek wlasnie przez ta dzwignie od sprzegla pomimo nowego simmeringu (+ smar w srodku ) i filca

Ktoś pisał, że nie trzeba tam smaru więc jak to jest?
15-11-2023 00:14:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Ambero25 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 67
Imię: Piotr
Skąd: Olsztyn
Pojazd: Romet Komar
Post: #88
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
(15-11-2023 00:14:43)jurecky napisał(a):  
(14-11-2023 21:11:01)Ambero25 napisał(a):  Ja nowa uszczelke posmarowalem smarem z dwoch stron i przykrecilem to normalnie srubami bez zadnych podkladek i zero wyciekow , dodam jeszcze ze w moim przypadku zamiast pol litra oleju wlalem moze 0.42 tak ze delikatnie pojawila sie kropla w otworze poziomu oleju i wiecej nie lalem bo jak nalalem tyle ile trzeba czyli 0.5 to mialem wyciek wlasnie przez ta dzwignie od sprzegla pomimo nowego simmeringu (+ smar w srodku ) i filca

Ktoś pisał, że nie trzeba tam smaru więc jak to jest?

Od strony sprzegla tak kiedys skadali te silniki w stacjach napraw czy serwisach jak zwal tak zwal chodzilo o to ze smar dodatkowo uszczelnial wszystko a dwa ze latwo bylo zdemontowac dekiel , na swoim przykladzie wiem ze 3-4 razy ponownie mozesz uzyc ta sama uszczelke i jest wszystko ok , oczywiscie nowa uszczelka przesmarowana smarem z dwoch stron , przylgnie bez zadziorow suche i odtluszczone z oleju zakladasz skrecasz i nie ma prawa cieknac
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-11-2023 00:29:22 przez Ambero25.)
15-11-2023 00:27:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wazniak96 Offline
Smerf Mechanizator
*


Liczba postów: 643
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #89
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
(15-11-2023 00:14:39)tomangelo napisał(a):  Co mi po przestawianiu dźwigni jeśli tłoczek był po przykręceniu dociśnięty do dekla a dźwignia i tak miała luz pod tłoczkiem? Alternatywą było spiłowanie tego tłoczka, ale wolałem mniej destruktywne podejście z dwoma uszczelkami.

Aaa to jeszcze inne buty. Tak czy tak taka sytuacja nie powinna mieć miejsca - coś te sprzęgło za bardzo wystawało. No w każdym razie ważne że udało się problem rozwiązać Wink
15-11-2023 00:42:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,206
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #90
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
Ja pisałem o smarze ale na ten mały simmering że tam nie musi być, uszczelka co innego
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-11-2023 00:43:23 przez romek.)
15-11-2023 00:42:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: xenox
Dzisiaj 20:28:43
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 43
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 236
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 18:17:45
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 443
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 371
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 88
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 341
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 489
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 67
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19217
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 89
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 241
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 824
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 77
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 152
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 262

Reklama