Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 1 głosów - 5 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Komar po szlifie na dotarciu i problemy
Autor Wiadomość
elmer Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 167
Imię: Tomasz
Skąd: Dabrowa Gornicza
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #16
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
Chłopaki jak się informatyk bierze za komara to.......długa droga przed nami. Prośba o pomoc.
[/quote]

Ja też informatyk a dwa Komary odratowałem. Ogarem jeżdżę jak tylko pogoda i czas jest :-)
Zapłon przyspieszyć według mnie i "trochę więcej pojeździć", żeby to się rozruszało...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-11-2023 12:22:33 przez elmer.)
02-11-2023 12:22:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
jurecky Offline
Nowy
*


Liczba postów: 64
Imię: Jerzy
Skąd: Lubartów
Pojazd: Romet Komar
Post: #17
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
(02-11-2023 11:54:22)wazniak96 napisał(a):  Wystarczy zwykła kryngielitowa między gaźnik a cylinder. Ma być po prostu szczelnie.

To dorzucę swoje 5gr choć wszystko już raczej napisano.

1. Sprawdź to ustawienie zapłonu jak należy, a nie na oko. Zmieniałeś tłok, kij wie czy nie zamiennik i czy nie ma innej odległości denka tłoka od osi sworznia tłoka.
Najpierw zmerz ile mm wejdzie Ci głębokościomierza z sufmiarki gdy tłok w GMP (górny martwy punkt), nastepnie cofnij magneto do momentu gdy zamkną się platyny wsadzając pomiędzy nie paragon złożony na dwa, nastepnie trzymaj naprężony ten paragon i kręć magnetem dopóki platyny nie zaczną puszczać paragonu - wtedy zmierz znowu ile głębokościomierza wejdzie. Różnica pomiędzy pomiarami ma być 3mm. Nie jest to najlepsza metoda na ustawienie zapłonu ale skuteczna.

2. Kompresji się nie stwierdza na podstawie tego jak ciężko chodzi kopka tylko na podstawie pomiarów manometrem. Równie dobrze, gość mógł zbyt ciasno spasować tłok i stąd opór a kompresja może być słaba. Wink

3. Zmniejsz dawkę paliwa bo jak na moje to go po prostu przylewa. Ja rozumiem, że dotarcie etc ale nie ma co świrować. Grunt to nie przegrzać - nie dawać w palnik i robić przestoje co kawałek. Temp. za oknem też wspiera dobre dotarcie.

Odpowiadając na twoje pytanie - przy 1:20 to raczej Ciężko będzie uzyskać inny kolor na świecy niż czarny. Jak na moje oko to zbyt bogata mieszanka - w zależności od klasy oleju dawałbym 1:25-1:30. Kolorek na świecy powinien pojawić się znacznie szybciej niż te 8km, bardziej 1-2km bym powiedział choć jak dawka będzie zbyt duża to i tak świeca będzie wiecznie umyta.

ad 1. coś musi być w tym co napisałeś bo zapłon był regulowany do poprzedniego nominalnego rozmiaru tłoka. Teraz jest po szlifie i może to ma jakieś znaczenie. To jak mi opisałeś z tym paragonem jest dla mnie jasne i na suwmiarkę spróbuję dziś to sprawdzić jak jest - ewentualnie skorygować - dzięki.

ad 2. nie wiedziałem ;-(

ad 3. Też te ustawienia iglicy były pod nominał, też może być jak piszesz, że trzeba zacząć od góry z blaszką na iglicy i sprawdzać zmieniając w dół (ogólnie zmniejszyć dawkę paliwa). Ale najpierw nowa świeca i ustawienie zapłonu. - dzięki

(02-11-2023 12:22:07)elmer napisał(a):  Chłopaki jak się informatyk bierze za komara to.......długa droga przed nami. Prośba o pomoc.

Ja też informatyk a dwa Komary odratowałem. Ogarem jeżdżę jak tylko pogoda i czas jest :-)
Zapłon przyspieszyć według mnie i "trochę więcej pojeździć", żeby to się rozruszało...
[/quote]

Ja na co dzień to hondą rebel śmigam a komarek wyszedł przypadkiem, kupiłem aby młody się trochę zainteresował - interesuje się - pyta kiedy go w końcu poskładasz tato ;-) Plusem jest to, żę stwierdził, że zapach benzyny to najfajniejszy zapach na świecie ;-) (tak też myślałem w jego wieku kiedy wujek dał mi jawkę mustang).
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-11-2023 12:27:49 przez jurecky.)
02-11-2023 12:23:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wazniak96 Online
Smerf Mechanizator
*


Liczba postów: 643
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #18
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
To sporo informatyków widzę na forum mamy. Tester korposzczór here xdd
02-11-2023 12:52:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Debesta Offline
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,477
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #19
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
Szlif robiłeś w Chlewiskach? Jaki tłok?

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
02-11-2023 17:28:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
jurecky Offline
Nowy
*


Liczba postów: 64
Imię: Jerzy
Skąd: Lubartów
Pojazd: Romet Komar
Post: #20
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
(02-11-2023 17:28:38)Debesta napisał(a):  Szlif robiłeś w Chlewiskach? Jaki tłok?

Tak w Chlewiskach, tłok 38.50 a jakiej firmy: TŁOK ROMET-KOMAR AK20 R-2 38.50 MM KOMPLET ALMOT

A czemu pytasz? Dodatkowo oszlifowałem potem gniazda pilnikiem by zadry i ostrych miejsc nie było.

Przy okazji: stosujecie do komarka świece irydowe? Sprzedawca mnie namawiał, ponoć są lepsze i do komarka będą spoko?
02-11-2023 18:16:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wazniak96 Online
Smerf Mechanizator
*


Liczba postów: 643
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #21
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
Ja zawsze Iskra F80. Nową świecę staram się wkręcać na rozgrzany silnik. Przerwę zazwyczaj 0.3mm ustawiam na zapłonie platynkowym.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-11-2023 19:53:37 przez wazniak96.)
02-11-2023 19:51:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Online
Mechanik
*


Liczba postów: 1,794
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #22
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
Sam bym montował zwykłą świece, gdyż posiadasz stary zapłon
szukaj z oznaczeniem świecę F80-F100. Z zapłonem cdi można coś próbować, ale nie wiem to ma dać w sumie. Sam mam zapłon cdi oraz świece radziecką od 3 lat i jakoś działa
https://chlopcyrometowcy.pl/hosting/imag...7194_n.jpg

przerwę ustaw między 0,4-0,6mm po dokładnym czyszczeniu z nagaru np. ostrą szczotką
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-11-2023 20:33:01 przez Norweski Zomowiec.)
02-11-2023 20:22:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
tomangelo Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 162
Imię: tomangelo
Skąd: Polska
Pojazd: Romet Komar
Post: #23
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
Szybkie google-fu:
- irydówki są droższe, bo droższy metal, no i skoro wytrzymalsze to mniej ich schodzi, więc pewnie kolejne +5 do ceny.
- są wytrzymalsze, na forach piszą że nawet 80-130 tys. km, więc rzadziej wymieniasz, co z kolei amortyzuje różnicę w cenie. No i mniej ruszania gwintu w głowicy.
- wymagają mniejszego napięcia do działania, przez co iskra może być lepsza. To ma przekładać się na lepszą pracę silnika.
Ludzie piszą że faktycznie na irydach silniki lepiej chodzą, ale trudno stwierdzić ile porównuje nowe, a ile zmieniło starą świecę na nową i poprawa wynika z samej wymiany.

Przykładowa, losowa świeca: NGK CR9EK (niklowa) vs NGK CR9EIX (irydowa), koszt (na dzień dzisiejszy w intercars): 50,97zł vs 71,44zł.
02-11-2023 20:46:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
jurecky Offline
Nowy
*


Liczba postów: 64
Imię: Jerzy
Skąd: Lubartów
Pojazd: Romet Komar
Post: #24
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
Mam irydową i mam zwykłą. Założę pewnie zwykłą. Puki co dałem koła do centrowania i ustawianie zapłonu mam z głowy na kilka dni. Do tematu wracam w przyszłym tyg to chętnie napiszę.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-11-2023 23:51:42 przez jurecky.)
02-11-2023 23:42:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
elmer Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 167
Imię: Tomasz
Skąd: Dabrowa Gornicza
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #25
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
Co do świecy jeżdżę na tych "czerwonych" z Allegro i są super. Przerwę ustawiam na 0,25.
03-11-2023 15:46:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
jurecky Offline
Nowy
*


Liczba postów: 64
Imię: Jerzy
Skąd: Lubartów
Pojazd: Romet Komar
Post: #26
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
Panowie długo nie wytrzymałem, pierwsza wolna chwila i ......komar i..... problemy. Pisałem tutaj o różnych rzeczach jakie mi się dzieją. Zauważyłem przez koło masowe jakieś elektryczne połączeniówki. Myślę, że nie powinno ich być. Trzeba ściągnąć magneto i co.... NIE MA KLINA? Jak wyjąć ścięty klin? podgrzać? stukać raczej nie wolno?
Jak to zrobić.

Co do elektryki na kostki złapanej to zamierzam je wywalić zlutować to i termokurczki dać. Może teraz jak to zaklinuję i zrobię elektrykę (bo może w kostkach luz był) to będzie ok z zapłonem.


Załączone pliki Miniatury
       
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-11-2023 19:22:08 przez jurecky.)
03-11-2023 19:12:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Online
Mechanik
*


Liczba postów: 1,794
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #27
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
czymś typowo ostrym np. gwóźdź i lekko uderz, aby wyprzeć pozostałości klina - ale wal pod kątem, a nie centralnie 90 stopni w czop wału. Potem pastą zaworową nałożyć i kołem magnesowym kręcić, aby dotrzeć stożek
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-11-2023 20:30:12 przez Norweski Zomowiec.)
03-11-2023 20:29:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Motokamel Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 133
Imię: Artur
Skąd: Śląsk
Pojazd: Romet Pony
Post: #28
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
Zakładam, że magnes sobie nie poradził.
Jeżeli da się cienkim śrubokrętem wejść na końcu to spróbuj podważyć, ewentualnie możesz delikatnie postukać żeby wszedł. Wał w karterach jest osadzony na łożyskach więc, jeżeli to będziesz robił z wyczuciem, to nie powinno się nic stać.
Nie wiem czy zdjęcie przekłamuje ale ten wał wygląda jakby swoje już przeszedł
03-11-2023 20:30:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Motokamel za ten post.
jurecky Offline
Nowy
*


Liczba postów: 64
Imię: Jerzy
Skąd: Lubartów
Pojazd: Romet Komar
Post: #29
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
(03-11-2023 19:12:15)jurecky napisał(a):  Panowie długo nie wytrzymałem, pierwsza wolna chwila i ......komar i..... problemy. Pisałem tutaj o różnych rzeczach jakie mi się dzieją. Zauważyłem przez koło masowe jakieś elektryczne połączeniówki. Myślę, że nie powinno ich być. Trzeba ściągnąć magneto i co.... NIE MA KLINA? Jak wyjąć ścięty klin? podgrzać? stukać raczej nie wolno?
Jak to zrobić.

Co do elektryki na kostki złapanej to zamierzam je wywalić zlutować to i termokurczki dać. Może teraz jak to zaklinuję i zrobię elektrykę (bo może w kostkach luz był) to będzie ok z zapłonem.
Po Paru chwilach chyba wyszło szydło z worka:
1. kabel był w kostce a śrubka z niej ściskała izolację i knot czasem łączył o metal czasem nie. Może dlatego gasł tak nagle - cyk i trup.
2. klin wybity - delikatnym śrubokrętem i poszło delikatnie.
3. poskładane kable.

Zobaczcie foto

(03-11-2023 20:30:08)Motokamel napisał(a):  Zakładam, że magnes sobie nie poradził.
Jeżeli da się cienkim śrubokrętem wejść na końcu to spróbuj podważyć, ewentualnie możesz delikatnie postukać żeby wszedł. Wał w karterach jest osadzony na łożyskach więc, jeżeli to będziesz robił z wyczuciem, to nie powinno się nic stać.
Nie wiem czy zdjęcie przekłamuje ale ten wał wygląda jakby swoje już przeszedł

Wał nie miał luzów góra dół, na boki bardzo maleńki. Mogło być jak piszesz ;-) Kto wie co się z nim działo jak jakiś typ tak poskładał kable w zapłonie.

(03-11-2023 20:29:46)Norweski Zomowiec napisał(a):  czymś typowo ostrym np. gwóźdź i lekko uderz, aby wyprzeć pozostałości klina - ale wal pod kątem, a nie centralnie 90 stopni w czop wału. Potem pastą zaworową nałożyć i kołem magnesowym kręcić, aby dotrzeć stożek

Pastą zaworową i kołem kręcić - nie wiem o co chodzi? Zakładam klina. Wsuwam magneto, dokręcam je, coś jeszcze się robi?


Załączone pliki Miniatury
       
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-11-2023 20:39:38 przez jurecky.)
03-11-2023 20:30:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Online
Mechanik
*


Liczba postów: 1,794
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #30
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
ścieło klina bo magneto nie ma spasowania stożkowego. W sumie to widać po stożku, że jest zardzewiały. Zakup w mechanicznym pastę zaworową 0, posmaruj trochę czop wału, usadź magneto na ten czop i trzymając ręką magneto kręć starterem, aby dotrzeć stożek pod te magneto (w sumie moze i wystarczy kręcić magnetem wciskając go do czopu wału). Po zabiegu dobrze otłuścić powierzchnie i nie ma siły, aby scieło znów
03-11-2023 20:49:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Norweski Zomowiec za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 85
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 459
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 248
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 378
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 93
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 353
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 497
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 70
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19224
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 91
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 244
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 827
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 80
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 154
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 290

Reklama