Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Jaguar Specjal Reynolds
|
Autor |
Wiadomość |
jurek_1961
Uczeń
Liczba postów: 176
Imię: Jurek
Skąd: Gdańsk
Pojazd: Inny Romet
|
RE: Jaguar Specjal Reynolds
Tak jak kiedyś jeden Pan (towarzysz) zapytał innych Panów (Stoczniowców), "czy pomogą?" - i to zdarzenie ma jakieś tam miejsce w historii, tak dzisiaj funkcjonuje tu i tam powiedzenie, że "marzenia trzeba realizować".
Faktycznie w połowie lat 70-tych Jaguar stanowił marzenie, a Specjal był marzeniem w zasadzie nieosiągalnym. Kolega z sąsiedniego podwórka zapisał się do klubu (dokładnie LZS "Neptun") i po jakimś czasie dostał nowego zielonego Jaguara - zapewne był to taki zwykły Jaguar, ale dla nas, jego kolegów z tej samej ulicy, to była prawdziwa "wyścigówka", a nie np. Rekord 10 ze zdjętymi błotnikami i oświetleniem (o rurkach Reynoldsa i osprzęcie Campagnolo nikt z nas nigdy nie słyszał). Ale dość historii...
Jeśli masz ochotę na zrealizowanie swojego marzenia, to do dzieła! Na tym Forum na pewno znajdą się Osoby, które chętnie podzielą się swoją wiedzą (a są tacy, których wiedza jest ogromna), podpowiedzą, doradzą, itd.
Wydaje mi się jednak, że na początku to Ty powinieneś - choć z grubsza - określić jak chcesz się do tego zabrać, a wtedy na pewno możesz liczyć na pomoc...
|
|
27-03-2023 17:18:15 |
|
|
Lech2023
Nowy
Liczba postów: 4
Imię: Lechosław
Skąd: Bolesławiec
Pojazd: Inny
|
RE: Jaguar Specjal Reynolds
Witam ponownie
przyszedł czas napisać kilka słów po kilku miesiącach poszukiwania :-)
Właśnie, szukam i jak narazie, to bez zamierzonego sukcesu.
Jaguara Specjala z lat 70-ch w rozmiarze 590 nie mogę zdobyć.
Po drodze było kilka rozmów, ustaleń, zapewnień i efekt jest taki, że nadal szukam, ale z już bardziej roztropnie.
Powiem szczerze, że nie miałem świadomości w co wchodzę i co się dzieje na tym "rynku".
Priorytet zweryfikowałem i na spokojnie rozejrzałem się i nie powiem, że miałem kilka falstartów emocjonalnych, jak widzę, to "rynek" potrafi to wykorzystać.
To tak kilka słów po kilku miesiącach, a tak do rzeczy, to nadal poszukuję wspomnianej ramy z widelcem i na kanwie tego, mam pytanie, iż spotkałem bardzo fajną ramę z lat 70-ch, jak twierdzi jej posiadacz i jest to rozmiar 590, ale po szczegółowych pomiarach wychodzi, żę to jest (moim zdaniem) 570. Załączam foto i proszę o wskazanie jak to jest z tym rozmiarem, tych konkretnych ram?
Załączam także foto innej ramy "niebieskiej", która zapewne wypełnia mój to myślenia i jest rozmiaru 590. Jest to Jaguar, ale chyba z innych lat lub inny "model".
Pozdrawiam serdecznie i będę wdzięczny za rzeczowe informacje, podpowiedzi i nawet oferty co do Jaguara Specjala 590.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-08-2023 23:47:04 przez Lech2023.)
|
|
19-08-2023 23:04:29 |
|
|
Lech2023
Nowy
Liczba postów: 4
Imię: Lechosław
Skąd: Bolesławiec
Pojazd: Inny
|
RE: Jaguar Specjal Reynolds
(20-08-2023 12:58:14)Wojtasik napisał(a): Ja mam Romet Sport "580" (184 cm) z 1986 roku
Bardzo dziękuję za informację, ale ja mam 190 cm i szukam Jaguara Specjala, który będzie na mój wzrost, rozmiar 590 to minimum.
Pozdrawiam.
(20-08-2023 14:44:59)wojakrob napisał(a): Co do rozmiarów ram, to masz rację - 570 i 590.
Tylko miarkę prowadź wzdłuż rury podsiodłowej i rozmiar jest od środka suportu do środka rury poziomej.
Pierwotnie Jaguar Specjal miał właśnie płaskie zakończenia rurek przy mufie siodłowej i grube haki z tyłu.
Później były już takie huraganopodobne z wgniecioną rurą i cieńkimi hakami.
Rozróżnienie było poprzez pomiar średnicy rury podsiodłowej (wymiar pod sztycę).
Tak więc ta druga rama to może być późny Jaguar lub Huragan w zależności od średnicy rury podsiodłowej.
Bardzo dziękuję za informację i jak wygląda ten parametr rury podsiodłowej, aby rozpoznawać co jest co?
Pozdrawiam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-08-2023 01:00:59 przez Lech2023.)
|
|
21-08-2023 00:59:05 |
|
|
jurek_1961
Uczeń
Liczba postów: 176
Imię: Jurek
Skąd: Gdańsk
Pojazd: Inny Romet
|
RE: Jaguar Specjal Reynolds
Piszesz, że - z uwagi na wzrost - szukasz ramy 590.
Z jednej strony kombinowanie typu - skoro rama trochę za mała to ratujemy się dłuższym mostkiem i dłuższą sztycą podsiodłową i jakoś to będzie, to chyba nienajlepsza droga. Z drugiej - jeśli nie da się znaleźć tego czego potrzeba...
Sam mam dwa Jaguary. Jeden to 530, drugi 570. I jeżdżę na obu. Mniejszy jest bardziej zwrotny, większy bardziej stabilny przy jeździe na wprost, no ale to żadne odkrycie, bo tak być po prostu musi. Z tym, że takie podejście, to - moim zdaniem - powinny być indywidualne decyzje...
Natomiast Jaguar Specjal był robiony w jeszcze większym rozmiarze 610 (fabryczne oznaczenie modelu to 2790 - stan na 10.05.1972). Z tym, że jeśli nie ma "na rynku" ramy 590, to pewnie o tę największą będzie jeszcze trudniej...
|
|
03-09-2023 14:49:59 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|