Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ogar 200 - przylewa na niskich obrotach
Autor Wiadomość
Bob_Harley Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 387
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
Ogar 200 - przylewa na niskich obrotach
Witajcie Szanowni Romeciarze! Problem jest taki że jak tylko dojeżdżam do skrzyżowania lub wrzuce luz z górki żeby se pyrkał to za chwile spadają obroty do bardzo niskich i już pare razy mi tak zgasł. Niby przegazówka troszke pomaga ale z reguły jest tak ze własnie chce przygasnąć. Juz testowałem rózne dysze i dałem zapinke na iglicy na 2 rowek od góry do tego sruba od wolnych (czy tam jałowych) obrotów jest prawie na maxa a on nic nie chce sie słuchać Smile poradzi ktoś co mozna zrobić? Tak samo odpaliłem go na 2 minuty zeby se popyrkał aby sprawdzic jaki bedzie kolor świecy i jest czarna co mnie troche dziwi bo juz naprawde powinien dostawac mniej paliwa po tych regulacjach.
01-08-2023 20:58:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Ogarwiki007 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 10
Imię: Wiktor
Skąd: Brzesko
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #2
Ogar 200 - przylewa na niskich obrotach
Siemano a patrzyłeś do iskrownika i koła magnesowego i na iskrę.Jaki ma kolor ? Może nie jest wystarczająco mocna?
Bo wiesz wkręci się wyżej to moc iskry się zwiększy i może być normalnie.To moje przypuszczenia.Polecam sprawdzić.
Pozdrawiam

Wysłane z mojego Infinix X670 przy użyciu Tapatalka
01-08-2023 21:09:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 387
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #3
RE: Ogar 200 - przylewa na niskich obrotach
hmm, moze byc w sumie, sprawdze jaka jest iskra przy kopaniu, a jesli by sie okazało ze słaba to czego bedzie w tym najwieksza zasługa - kondensatora, cewki zapłonowej czy jeszcze czegos innego?
01-08-2023 21:57:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Ogarwiki007 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 10
Imię: Wiktor
Skąd: Brzesko
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #4
RE: Ogar 200 - przylewa na niskich obrotach
(01-08-2023 21:57:19)Bob_Harley napisał(a):  hmm, moze byc w sumie, sprawdze jaka jest iskra przy kopaniu, a jesli by sie okazało ze słaba to czego bedzie w tym najwieksza zasługa - kondensatora, cewki zapłonowej czy jeszcze czegos innego?
Różnie może być ja np miałem w Dezamet 023 że też iskra slaba była i zmieniłem przewód wysokiego napięcia bo był luźny i kondensator i poprawiło się jest już okej.Na cewke bym nie stawiał raczej to będzie kondensator albo przyoksydowane platynki.

Wysłane z mojego Infinix X670 przy użyciu Tapatalka
01-08-2023 22:13:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #5
RE: Ogar 200 - przylewa na niskich obrotach
Skład mieszanki na wolnych obrotach. Jeżeli masz szukać przyczyny w gaźniku.
Iglica na wolnych prawie nic nie pracuje. Więc trochę więcej powietrza mu dać. Nie wiem jak w jikovach wygląda regulacja. W Romecie to trzeba by odkręcić nieco śrubę od składu mieszanki na jalowych obrotach. Ewentualnie czasem są dysze od wolnych obrotów. To trzeba by dać trochę mniejszą. No albo dodać powietrza.

Dysza główna to odpowiada też trochę ale głównie ona decyduje o składzie w wyższych partiach.
1. Śruba regulacyjna, śruba składu mieszanki ( różne są te reg. Czasem śruba reguluje powietrze a czasem paliwo), dysza wolnych obr- obroty wolne
2. Iglica - srednie
3. Dysza główna - średnie i wysokie.
4. Poziom w komorze - cały zakres. Ja bym to też sprawdził czy masz dobrze w sensie poziom paliwa. Tutaj 1 MM może zaburzać wszystko. Na wolnych nie ciągnie wystarczająco dużo paliwa bo poziom jest trochę za niski albo trochę za wysoki. Odegnij blaszkę. W jawkach patrzysz czy paliwo się pojawia w rozpylaczu. Poszukaj, ja się nie znam ale ma szybko to znalazłem. Może być tego przyczyną.

Gaźnik ustawiasz po świecy.
Daj mu na wojnych popracować. Jak ci przygasa to ciut ciut troszeczkę gazu tak aby miał jak najmni jsze obroty i tak z dwie minuty niech pochodzi
Wykręcisz świece i zobaczysz.
Na wysokich tak samo.
Jedziesz na maksymalnych obrotach trochę. Z 5minut chociaż. Ale wcześniej nagrzać silnik. Jedziesz nagle łapiesz sprzęgło i wyłączasz zapłon. Toczysz się tak na sprzęgle żeby silnik tłok nie pracował.
Stajesz i odkręcasz świece i patrzysz. Jak źle to zmiana dyszy. Czarna to mniejsza biała to większą.
Gasisz na sprzęgle zeby wal się zatrzymał, bo wtedy już nie ciągnie paliwa. A trzeba jechać a nie na postoju bo musi być silnik obciążony jak normalnie. Jakbyś zgasił podczas jazdy to tłok pracując ciągnie mieszankę z gaźnika. A nie spała jej bo jest wyłączony. I będą przekłamania bo może świece zmoczyć w ten właśnie moment zanim staniesz.
Ale może Ci przygadać z innygo powodu.
Słaby stan silnika już. Zapłon soaby. I obroty nie są stabilne. Ja tak miałem. I żadna regulacja wolnych obrotów się nie powiedzie.
Na obrotach działa ci bo wiadomo że tłok chodzi szybciej, mniejsze straty ciśnienia na pierścieniach i jakoś to ciągnie. A na wolnych już tak dobrze nie kompresuje mieszanki.
Ja bym bardziej obstawiał takie sprawy a nie gaźnik
Szczególnie że piszesz k braku reakcji
No jiestety musisz wszystko sprawdzać krok po kroku jak tak ci na tym zależy.

(01-08-2023 21:57:19)Bob_Harley napisał(a):  hmm, moze byc w sumie, sprawdze jaka jest iskra przy kopaniu, a jesli by sie okazało ze słaba to czego bedzie w tym najwieksza zasługa - kondensatora, cewki zapłonowej czy jeszcze czegos innego?

Ale jak to sprawdzisz? Jak stwierdzisz że jest za słaba? Żarty śmieszne.
Jedyne co to sprawdzić elementy i ich parametry.
Sprawdzić cewkę itp. Pomierzyć to wtedy tak. Kondensator jak kondensator. Sam pewnie nie masz czym sprawdzić więc jego to zawsze trzeba wymienić. Wtedy masz pewność.
Kondensator jak najbardziej jak masz to zmień na inny. I masz sprawe wyjaśnioną w kwestii czy jest dobry czy nie.
Kolejna sprawa. Jak stan przerywacza? Ale nie tylko platynek, a całego. Może ma luzy na osi? Telepie się i nierówno pracuje przez co wypadają zapłony, i iskrę gubi co przy wolnych obrotach będzie właśnie skutkowało ich nietrzymaniem. To jest to. Plus standard. Nowa świeca i ustawianie przerwy. Przerwa na przerywaczu
Ciepłota świecy.
Soraexz na f100 f 80 f70.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-08-2023 19:40:40 przez Maka_91.)
02-08-2023 19:20:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 73
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 455
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 242
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 374
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 91
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 346
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 491
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 70
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19221
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 90
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 243
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 825
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 79
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 153
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 271

Reklama