Skład mieszanki na wolnych obrotach. Jeżeli masz szukać przyczyny w gaźniku.
Iglica na wolnych prawie nic nie pracuje. Więc trochę więcej powietrza mu dać. Nie wiem jak w jikovach wygląda regulacja. W Romecie to trzeba by odkręcić nieco śrubę od składu mieszanki na jalowych obrotach. Ewentualnie czasem są dysze od wolnych obrotów. To trzeba by dać trochę mniejszą. No albo dodać powietrza.
Dysza główna to odpowiada też trochę ale głównie ona decyduje o składzie w wyższych partiach.
1. Śruba regulacyjna, śruba składu mieszanki ( różne są te reg. Czasem śruba reguluje powietrze a czasem paliwo), dysza wolnych obr- obroty wolne
2. Iglica - srednie
3. Dysza główna - średnie i wysokie.
4. Poziom w komorze - cały zakres. Ja bym to też sprawdził czy masz dobrze w sensie poziom paliwa. Tutaj 1 MM może zaburzać wszystko. Na wolnych nie ciągnie wystarczająco dużo paliwa bo poziom jest trochę za niski albo trochę za wysoki. Odegnij blaszkę. W jawkach patrzysz czy paliwo się pojawia w rozpylaczu. Poszukaj, ja się nie znam ale ma szybko to znalazłem. Może być tego przyczyną.
Gaźnik ustawiasz po świecy.
Daj mu na wojnych popracować. Jak ci przygasa to ciut ciut troszeczkę gazu tak aby miał jak najmni jsze obroty i tak z dwie minuty niech pochodzi
Wykręcisz świece i zobaczysz.
Na wysokich tak samo.
Jedziesz na maksymalnych obrotach trochę. Z 5minut chociaż. Ale wcześniej nagrzać silnik. Jedziesz nagle łapiesz sprzęgło i wyłączasz zapłon. Toczysz się tak na sprzęgle żeby silnik tłok nie pracował.
Stajesz i odkręcasz świece i patrzysz. Jak źle to zmiana dyszy. Czarna to mniejsza biała to większą.
Gasisz na sprzęgle zeby wal się zatrzymał, bo wtedy już nie ciągnie paliwa. A trzeba jechać a nie na postoju bo musi być silnik obciążony jak normalnie. Jakbyś zgasił podczas jazdy to tłok pracując ciągnie mieszankę z gaźnika. A nie spała jej bo jest wyłączony. I będą przekłamania bo może świece zmoczyć w ten właśnie moment zanim staniesz.
Ale może Ci przygadać z innygo powodu.
Słaby stan silnika już. Zapłon soaby. I obroty nie są stabilne. Ja tak miałem. I żadna regulacja wolnych obrotów się nie powiedzie.
Na obrotach działa ci bo wiadomo że tłok chodzi szybciej, mniejsze straty ciśnienia na pierścieniach i jakoś to ciągnie. A na wolnych już tak dobrze nie kompresuje mieszanki.
Ja bym bardziej obstawiał takie sprawy a nie gaźnik
Szczególnie że piszesz k braku reakcji
No jiestety musisz wszystko sprawdzać krok po kroku jak tak ci na tym zależy.
(01-08-2023 21:57:19)Bob_Harley napisał(a): hmm, moze byc w sumie, sprawdze jaka jest iskra przy kopaniu, a jesli by sie okazało ze słaba to czego bedzie w tym najwieksza zasługa - kondensatora, cewki zapłonowej czy jeszcze czegos innego?
Ale jak to sprawdzisz? Jak stwierdzisz że jest za słaba? Żarty śmieszne.
Jedyne co to sprawdzić elementy i ich parametry.
Sprawdzić cewkę itp. Pomierzyć to wtedy tak. Kondensator jak kondensator. Sam pewnie nie masz czym sprawdzić więc jego to zawsze trzeba wymienić. Wtedy masz pewność.
Kondensator jak najbardziej jak masz to zmień na inny. I masz sprawe wyjaśnioną w kwestii czy jest dobry czy nie.
Kolejna sprawa. Jak stan przerywacza? Ale nie tylko platynek, a całego. Może ma luzy na osi? Telepie się i nierówno pracuje przez co wypadają zapłony, i iskrę gubi co przy wolnych obrotach będzie właśnie skutkowało ich nietrzymaniem. To jest to. Plus standard. Nowa świeca i ustawianie przerwy. Przerwa na przerywaczu
Ciepłota świecy.
Soraexz na f100 f 80 f70.