Romet 50t1 tjuningi i inne szmery bajery
|
Autor |
Wiadomość |
Maka_91
Majsterkowicz Amator
Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
|
RE: Romet 50t1 tjuningi i inne szmery bajery
Spoko sprawa.
Ja też robiłem plan głowicy. Ja akurat ooradzielm sobie sam, bez żadnej tokarki. Ja oszacowałem sobie biorąc seryjne 1:8 i obliczyłem, wiedząc, że np. zdjąłem z głowicy 1.5 mm. Ale to takie szacowanie.
No potrzebna jest ta objętość skompresowana. Najlepiej j najdokładniej ustawić tłok w GMP, zdjąć świece i uzupełnić olejem do gwintu świecy.
I to podstawić do wzoru. Bo resztę danych mamy.
Ja mam coś około pomiędzy 1:9 - 1:10.
Kiedys robili te silniki na paliwo 78, albo 86.
Były komary wypuszczane w wersji odprężonej - na gorsze paliwo. Na mniej oktan.
Stąd tyle różnych głowic jest.
Bez problemy można doprezyc każdy taki silnik. Nic się nie stanie. Oczywiście mówię o lekkim doorezeniu. Bo teraz silniki mają 1:12 1:13 i to też jeździ. No ale tyle już bym nie robił z uwagi na żywotność. Wiadomo, że spowoduje to wyższe ciśnienie nad tlokiem a tym samym i obciążenie na korbowod, sworzeń i wał.
Tak jak mówię, celowo były te silniki tak robione, żeby to jeździło na byle jakim paliwie. Już silnik 223 miał sprężanie ponad 1:9 i o ile to lepiej jeździło. Wiadomo że były też inne tego powody, ale stopień sprężania daje bardzo dużo dla wydajności silnika.
|
|
25-07-2023 09:18:55 |
|
|
goltupoland
amore
Liczba postów: 116
Imię: Cejot
Skąd: Lubartów
Pojazd: Romet 50-T-1
|
Romet 50t1 tjuningi i inne szmery bajery
Ostatnio mało się dzieje przy komarku, bo robię też inny sprzęt, którego chciałbym szybko skończyć. Sprzątając warsztat znalazłem stary cylinder od komarka i pomyślałem, że doprowadzę go do stanu używalności czyli rozwiert i honowanie taki szlif we własnym zakresie. Potem zrobię mu podstawowy porting(zgranie pluków z karterami i ich poszerzenie, modyfikacje kanału i okna wydechowego i wszelką poprawa przepływów. Jako, że cylinder, który mam zamontowany nie do końca jest idealny(ilość materiału przy oknach przelotowych), to orginal po modyfikacjach i ,,szlifie" bedzie lepszym kandydatem. Tłoczek docelowy ma być to alienek na 39mm lub 38.5 . Nie miał ze mną łatwego życia. Poprzedniego sezonu jeździło się na ile fabryka dała często w dwie, albo nawet trzy osoby no i coś musiało się stać, mianowicie pękł pierścień i wpasował się w tłok. Ale zmieniło się pierścienie, trochę przetarło papierem ściernym cylek i jazda dalej do momentu ,gdzie nie dało się tym jeździć przez zużyta skrzynie biegów 1 i 2 wypadały trzeba było trzymać, ale i tak wypadały. Dobra, ale koniec tych opowieści.
Wysłane z mojego moto g 5G plus przy użyciu Tapatalka
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-07-2023 14:33:56 przez goltupoland.)
|
|
30-07-2023 14:33:03 |
|
|
Maka_91
Majsterkowicz Amator
Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
|
RE: Romet 50t1 tjuningi i inne szmery bajery
|
|
30-07-2023 19:15:23 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|