ROMET 50-T-1 1981 r. z silnikiem Dezamet 019
|
Autor |
Wiadomość |
Maka_91
Majsterkowicz Amator

Liczba postów: 421
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
|
RE: ROMET 50-T-1 1981 r. z silnikiem Dezamet 019
Nie mam takiego zamiaru. Ma jeździć trochę lepiej. Dodatkowo uczę się na takich przeróbkach wielu rzeczy.
Jednocześnie zobacz, że nie naruszam ramy, nie spawam, nie robię jakich patoprzerobek i wiejskiego tuningu itp. W razie czego można przywrócić stan oryginalny.
CDI przykładowo od razu chciałem. Wiedziałem, że zamontuje. I jest święty spokój przynajmniej z tym zapłonem. Na oryginalnym też można. Ale najpierw trzeba by zrobić kompletna regenerację. Do tego dobre cewki, przerywacz, kondensator. A z tym jest ciężko. A jak już to też trochę grosza to kosztuje. Więc ja poszedłem w te stronę.
Myślę, że jeśli taki motorek na być użytkowany do jakiejś tam jazdy, a nie tylko na pokaz od święta, to taki zapłon jest niezastąpiony, cokolwiek by nie zrobić z rozwiązaniem oryginalnym. A wiadomo też jakie są te Romet. Jest sporo usterek. Więc jak mam tym trochę chociaż jeździć, to chce jak pisałem mieć spokój. Zrobić raz a dobrze. Gaźnik w sumie też na podobnej zasadzie. Ale tez pod kątem poprawienia osiągów. Z tym też raczej w miarę racjonalnie i bez przesady chce postąpić. Nie ukrywajmy. Jaka tam była jakość w prl tych odlewów chociażby. Materiał nie powiem bo pewnie jest dobry ale takie to wszystko 'surowe', nieobrobione. Z innymi podzespołami to samo. Jest dużo rzeczy, które można po prostu poprawić. Zrobić trochę dokładniej niż w fabryce. Poprawić to co się da - ale nie pakować tuning, tylko dopracować pewne punkty.
Tak bym to ocenił u siebie, to znaczy te modyfikacje. Jest tego dużo jak się wypisze itd. Ale w sumie to taka lekka kosmetyka. Czasochłonna nie powiem. Ale głównie to delikatne zmiany a nie poważne modyfikacje.
|
|
27-07-2023 23:17:45 |
|
|
Maka_91
Majsterkowicz Amator

Liczba postów: 421
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
|
RE: ROMET 50-T-1 1981 r. z silnikiem Dezamet 019
Siemka.
Jest nowy zakup. Da radę to podpiąć? Myślę, że da. Wewnątrz ma być zworka do przestawiania 2/4, cylindry. 4t. Więc dla 2 cyl. powinno się zgadzać.
Podłącze pod wyjście prądowe na instalacje. Wyjście z regulatora napięcia z cdi.
Skąd sygnał wziąć? Z cewki?
|
|
28-07-2023 20:12:29 |
|
|
Maka_91
Majsterkowicz Amator

Liczba postów: 421
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
|
RE: ROMET 50-T-1 1981 r. z silnikiem Dezamet 019
|
|
19-01-2025 20:46:17 |
|
|
Maka_91
Majsterkowicz Amator

Liczba postów: 421
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
|
RE: ROMET 50-T-1 1981 r. z silnikiem Dezamet 019
Witam.
Drobna modyfikacja ale zawsze to coś. Założyłem wydech od simsona marki dpr. Zamiennik o średniej jakości, wszystko dać, że nie jest to pierwsza klasa ale przed zakupem wiedziałem o tym bo była taka informacja. Niestety ale nie udalo mi się wygiąć kolanka od simsona i musiało zostać oryginalne. Różnice w średnicy kolanka ominąłem ucinają kawałek tego od simsona i nabiłem na oryginalne w miejscu połączenia z rurą wydechową.
Efekt jak najbardziej pozytywny. Trochę zmieniło się brzmienie, jest też zdecydowanie ciszej a to też za sprawą dobrego i szczelnego połączenia na styku kolanko - rura.
Kolanko skróciłem bo rura wyszła sporo bliżej silnika, co też chciałem osiągnąć. Stożek jest bliżej silnika a to jest wskazane. Wydaje mi się , że moto lepoej na tym po prostu chodzi. Lepiej się wkręca. Czuć to. Nie jakoś bardzo ale czuć.
Ja jestem zadowolony z tej modyfikacji. A stary wydech i tak był pordzewiały i ogólnie w złej kondycji.
|
|
09-02-2025 19:57:16 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|