Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Jak dać oryginalnego silnika od m2 więcej mocy?
|
Autor |
Wiadomość |
Maka_91
Majsterkowicz Amator
Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
|
RE: Jak dać oryginalnego silnika od m2 więcej mocy?
Słuchaj nie cvchxe żeby było później na mnie ze ci źle podpowiadam czy coś.
Pisze to co ludzie robią.
Ja też to stosowalem i mogę Ci polecić.
Jest taki sklep jackmotors https://www.jackmotors.pl/oldtimer/gazni...nik+romet.
Ja kupiłem dokładnie ten. Nie jest to ta klasa co oryginał. Widać nawet w dotyku itp, ale wykonany jest dobrze. Wewnątrz wszystko jest dobrze wykonane. W zestawie masz kruciec.
Tylko dysza jest tam 70, co dla seryjnego rometa będzie na pewno za dużo i nie będzie się do końca wkręcał.
Musisz dokupić kilka dysz. Dysze M5 gwint. Kup sobie rozmiary powiedzmy od 55-70 tak co 2-3 rozmiary. 55 58 60 62 65 68. Powiedzmy takie. I już sobie dobierzesz. Ale jakbym miał brać do serii to 60/62
Ja dysze brałem na allegro. Sztuka kosztuje może 2 złote. Trzeba brać pojedynczo i samemu skompletowac zestaw. Są gotowe zestawy ale takich rozmiarów akurat nie znalazłem. Z większymi nie ma problemu ale takie małe ciężko.
Możesz pokusić się o oryginalny delorto z tej samej strony ale mniejszy - 12/14 za 280., tu masz 15/15.do tego Rozwiercić sobie ten otwór pod gaźnik w cylindrze żeby się pokrywał otwór z otworem krucca.
Przykręcić kruciec na cylinder. Bez gaźnika. Sam kruciec. I mazakiem zaznaczyć na ile trzeba Rozwiercić. I będziesz miał gotowy tuning. Na początek to ci zrobi robotę.
Dolot na 15 mm zrobić i dać ten gaźnik. Pasuje na niego oryginalna puszka szmerów ssania
Wrzucę Ci fotki z mojej pracy.
Tak wygląda ten gaźnik. Filtr powietrza jest dorabiany więc na to nie patrz. Są zdjęcia krucca na cylindrze. Widzisz tam w środku jest zrobione że otwory się pokrywają i nie ma żadnych progów, uskoków czy różnych średnic. Bo w Romecie masz pod gaźnik 12 mm. Tu będziesz miał 15. Jak nie wiesz jak to daj to komuś żeby Ci powiększył ten otwór pod wymiar krucca. Bez tego też będzie działać ale taka przeróbka da na pewno dobry efekt.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-07-2023 16:55:39 przez Maka_91.)
|
|
26-07-2023 16:29:43 |
|
|
Maka_91
Majsterkowicz Amator
Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
|
RE: Jak dać oryginalnego silnika od m2 więcej mocy?
No wiesz, nie mówię, że to niemożliwe.
Moze się zdarzyć, że i oryginale kupisz jakiś wadliwy. Piszę tak wiesz, mniej więcej widzę czytam jak wygląda sprawa tych gaźników. Gwarancji ci nie da nikt, że to będzie dobrze działać.
Generalnie myślę tak jak i ty, że jak ktoś nie ma pojęcia to lepiej niech nie rusza.
Z drugiej strony te zestawy 60 ccm i inne, to przecież porażka, ściema i dojenie kasy z młodych lebkow. Jakość wykonania kanałów itp. Nic to nie da a jeszcze pogorszy pracę silnika. No chyba, że wiesz ktoś ma wyjechany tłok pierścienie cylinder i włoży taki zestaw nowy to wiadomo, że odczuje wzrost mocy. Ale taki sam wzrost odczul by dając org do szlifu pod nowy lepszy tłok. Jest tego pełno i można dobrać sobie dobrej jakości tłok.
Jak dla mnie - SHA 15/15 może sobie chłopak kupić. Jak już ma ca coś wydać pieniądze. Ma cdi to i gaźnik też się przyda i zrobi robotę.
Do tego ogarnąć ten otwór pod kruciec i będzie latać.
|
|
27-07-2023 10:16:30 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|