Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Eksploatacja Ogara 200
Autor Wiadomość
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #91
RE: Eksploatacja Ogara 200
Ja w 019 mam dysze 68/70. Dysza główna.
Orginalnie 55 a po modyfikacjach wyszło na taką. Jak na ogara to ta twoja wydaje się skromna. Ale w sumie nie wiem ile tam modyfikowałeś
Poczytałem tutaj trochę, powiedz mi jaki ty masz tam tłok włożony?
No wystarczy porównać te dwa cylindry. Może w tym nowym te kanały są zjebane. I np za ciasne pasowanie tłoka który jeszcze puchnie i masz przyczynę.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-07-2023 16:20:41 przez Maka_91.)
25-07-2023 16:14:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Bob_Harley Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 387
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #92
RE: Eksploatacja Ogara 200
potestuje na tej 72 i zdam relacje
25-07-2023 16:19:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #93
RE: Eksploatacja Ogara 200
Tłok jaki?
25-07-2023 16:24:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 387
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #94
RE: Eksploatacja Ogara 200
z kompletu Almot pasowanie 39.96
25-07-2023 21:04:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Spaceman164 Offline
Jawasaki 223
*


Liczba postów: 630
Imię: Spaceman164
Skąd: Okolice Tarnowa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #95
RE: Eksploatacja Ogara 200
Ja bym nie kombinował z tymi cylindrami "60cc" itp. Gdy składałem pierwszy raz w życiu silnik to trzymałem się kilku wytycznych. Czyste kartery, brak progów na przylgniach. Polerka wydechu. Zero oporów na łożyskach. tłok Berta pasowanie 0,04mm. Tłok w DMP jest idealnie na krawędzi z kanałami. Tłok w GMP dochodzi na równi z tuleją cylindra i squish głowicy ustawiony na 0,9mm. Polerka komory spalania. Świeca Iskra F100. To są takie myślę, że dosyć istotne rzeczy. Noi gaźnik oryginalny dysze 38 68. I przy dobrej pogodzie (słaby wiatr) można jechać te 60 z porywami do 65km/h. na prostej drodze. To wyprzedza samochody :F Radziłbym Ci Bob złożyć silnik na 100% oryginał bez kombinowań. Jedyne co bym dodał ja to porting oryginalnego cylka i planowanie głowicy o 2mm. Koledze Ogar ciśnie po tych dwóch zabiegach prawie pod 70km/h i czasem trudno mu dorównać :F

Motoren:
-Ogarrr 200 '88
-Cezet 350 472.5 '82
YT-Motorower Ogar Jaskrawo-Niebieski
25-07-2023 21:25:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Spaceman164 za ten post.
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #96
RE: Eksploatacja Ogara 200
No tutaj to masz rację. To znaczy, ja np też bym wolał w tę stronę pójść.
Tak jak piszesz o tłoku w DMP, to ja też już tutaj na forum pisałem w temacie o porównaniu cylindrów. W moim oryginalnym tłok w DMP idealnie równa się krawędzią z kanałami wydechowym i pluczacymi. We współczesnym tak nie jest. Dolna krawędzi kanału jest ponad 44mm. W DMP tłok nie odslania całego kanału:

019
Do górnej i do dolnej krawędzi kanalu
Wydech 30/44
Przelot 35/44
Dolot 55/64

023
Wydech 33/47
Przelot 37/45
Dolot 57/66

Nowy do 3 biegowego. Firma WR z allegro 170 zł coś takiego.gwint kolanka na większą Nakrętka jak w oryginale.

Wydech 33/47
Przelot 37/45
Dolot 56/66

To w sumie wystarczy aby był taki efekt co masz.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-07-2023 21:38:52 przez Maka_91.)
25-07-2023 21:34:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 387
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #97
RE: Eksploatacja Ogara 200
może to nieodpowiednie pytanie, no ale cóż nie jestem wielkim znawcą tematu, zatem: jak sprawdzić położenie tłok w DMP? jak ustawić squish oraz jak planować głowicę?
25-07-2023 22:28:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Spaceman164 Offline
Jawasaki 223
*


Liczba postów: 630
Imię: Spaceman164
Skąd: Okolice Tarnowa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #98
RE: Eksploatacja Ogara 200
Tłok w DMP czyli dolny martwy punkt. Najniższe położenie tłoka. Squish to odległość tłoka od progu w głowicy. Oryginalnie przerwa wynosi czasem nawet 1,5mm. Należy się udać wtedy z głowicą do tokarza, żeby ją splanował. Powinien wiedzieć jak to zrobić. A sprawdza się go tak, że dokręcasz głowicę i wsadzasz kawałek cyny w otwór świecy, po czym ruszasz tłokiem żeby odcisnął na niej ślad. Albo np. kawałek papierka bierzesz, mierzysz ile ma i gdy bedzie stukać lekko tłok to wiesz jaka odległość. Przy seryjnym silniku pokusiłbym się nawet o squish 0,5mm. Ale najbezpieczniejsza opcja to 0,7-0,9mm. Jeśli chciałbyś planować głowicę o 2mm to squish bym ustawił na 0,9-1mm

Motoren:
-Ogarrr 200 '88
-Cezet 350 472.5 '82
YT-Motorower Ogar Jaskrawo-Niebieski
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-07-2023 22:44:57 przez Spaceman164.)
25-07-2023 22:42:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 387
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #99
RE: Eksploatacja Ogara 200
ok, w porządku, a powiedzcie mi jak wygląda kwestia wydechu, bo z tego co sie przewijają wątki na forum to wygląda na dość ważny element. Chodzi o to że moja jafka ma ten nieszczesny tłumik z nakrętką i sznurkiem wewnatrz. Ciągle sie to luzowało bo gwint był zerwany i pare razy mi tłumik spadł z kolana wydechu. Wkurzyłem sie , odciąłem część z gwintem, zrobiłem nacięcia (takie jak ma np. tłumik simsona) dalem troche cienkiego sznurka do wydechów i skręciłem obejmą, czy to że kolano juz troche inaczej wchodzi w wydech (zapewne ciut dalej niz przedtem) moze juz zakłócac prace silnika? Dodam ze kolano juz skrociłem tak zeby wowczas wchodziło te 3cm tylko w tłumik
27-07-2023 12:28:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Spaceman164 Offline
Jawasaki 223
*


Liczba postów: 630
Imię: Spaceman164
Skąd: Okolice Tarnowa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #100
RE: Eksploatacja Ogara 200
Raczej nie ma to znaczenia. Chociaż np. w MZ 250 skrócenie tłumika = obniżenie mocy. Ale najważniejsze żeby było wszystko szczelne bo gdy udało mi się uszczelnić idealnie cylinder kolanko i kolanko tłumik to poprawiła się praca na wolnych obrotach i przyspieszenie. Minimalnie, Ale zawsze coś. Noi wkład tłumiący też musi być doszczelniony sznurkiem.

Motoren:
-Ogarrr 200 '88
-Cezet 350 472.5 '82
YT-Motorower Ogar Jaskrawo-Niebieski
27-07-2023 12:55:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 387
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #101
RE: Eksploatacja Ogara 200
a wkład w ktorym miejscu sie uszczelnia?
27-07-2023 14:22:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #102
RE: Eksploatacja Ogara 200
No ale ty masz różnice między cylindrami.
To nie mogło mieć wpływu.
Ja tylko dodam, że tam trzeba dobrze zrobić uszczelnienie. Zawsze miałem z tym problem a ostatnio kupiłem porządna obejmę do rur. Gruba blacha nierdzewna. Jak na obejmę. Skręcana z dwóch połówek. 28 mm. I do tego sznur chyba 3-4 mm tak w aukcji było. Trzyma dobrze. I jaki jest efekt. Mówię co ten romet tak dziwnie chodzi. A to po prostu jest wreszcie szczelne i fajnie cicho. I też silnik jęk y fajniej chodzi. Na pewno te przedmuchy jak tam są to bardzo zaburza pracę wydechu.
   

Obejma:

Taka mam. Nierdzewka. Mocna blacha, dociska a się nie wygina. Polecam również jakby ktoś miał problemy.
   
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-07-2023 19:13:46 przez Maka_91.)
27-07-2023 19:02:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 387
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #103
RE: Eksploatacja Ogara 200
no popróbuje z tym uszczelnieniem jeszcze ale co wam powiem to z tymi dyszami do Jikova to jest cyrk na kółkach: w wiekszosci przypadków nie ma zadnych oznaczen a te co kupiłem czyli 40 i 72, co mi sie wydawało ze to beda najwieksze jakie do tej pory miałem, to kurka maja najmniejsze otworki wg tych z chinskich gaznikow, no ale nic wsadzilem te co mi najlepiej chodzily i jakos sie jezdzi, moze w sumie tylko mi sie zdaje ze to powinno jechac niewiadomo jak - przeciez w koncu to tylko jafka, i tak mozna spokojnie do 50kph wg gps sie rozpedzic i jechac, finalnie chcialbym tylko zeby 13z wrzucic i juz nic wiecej mi nie potrzeba
27-07-2023 21:53:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #104
RE: Eksploatacja Ogara 200
Rozmiar gwintu cie interesuje. Nie wiem jaki jest w jikov.
Wystarczy to i kupujesz. Przykładowo dysza M5 72. Na allegro po złotówce znajdziesz. Czy tam za dwa złote.
27-07-2023 23:24:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: xenox
Dzisiaj 16:46:06
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 18
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 235
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 18:17:45
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 440
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 368
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 84
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 339
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 487
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 65
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19213
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 87
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 239
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 822
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 77
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 152
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 250

Reklama