Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Romet 50t1 tjuningi i inne szmery bajery
Autor Wiadomość
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #61
RE: Romet 50t1 tjuningi i inne szmery bajery
Całkiem dobre
23-07-2023 20:42:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Debesta Offline
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,477
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #62
RE: Romet 50t1 tjuningi i inne szmery bajery
Zapłon następuje gdy 'schodzi' z punktu. Przynajmniej tak jest w japoncach.

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
24-07-2023 11:46:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #63
RE: Romet 50t1 tjuningi i inne szmery bajery
Nie powiem Ci bo nie wiem.
Wczoraj oglądałem coś na yt i tam akurat był zapłon TZ do wsk. I koleś sprawdzał lampa stroboskopowa i z tego co widziałem to zapłon był tak jak ta blaszka na kole nachodzi na impulsator. Ale nie tak na samym początku tylko praktycznie na całym impulsatorze była ta blacha.
Trzeba podłączyć lampę. Wiesz, generalnie ile stopni obrotu wału będzie zajmował ten impulsator? 2-3 stopnie? Coś takiego. To jest małe, więc czy ustawisz tak czy tak to będzie chodziło dobrze.
24-07-2023 11:52:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
goltupoland Offline
amore
*


Liczba postów: 116
Imię: Cejot
Skąd: Lubartów
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #64
Romet 50t1 tjuningi i inne szmery bajery
Trzeba było by cechę wyzwalająca wydłużyć i sprawdzić, czy impuls z impulsatora jest podawany na początku czy przy schodzeniu z cechy. Zamierzam to zrobić, by się dowiedzieć w najbliższym czasie. Obliczyłem stopień sprężania i wyszlo jak na zdjęciu.Zmieniłem przewód wysokiego napięcia w cewce na taki, który ma więcej zwoji niz ,, oplotu" i zmieniłem fajkę, bo podczas jazdy mi się zepsuła. Teraz iskra jest bardzo dobra.]

Wysłane z mojego moto g 5G plus przy użyciu Tapatalka
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-07-2023 00:03:13 przez goltupoland.)
25-07-2023 00:01:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #65
RE: Romet 50t1 tjuningi i inne szmery bajery
Spoko sprawa.
Ja też robiłem plan głowicy. Ja akurat ooradzielm sobie sam, bez żadnej tokarki. Ja oszacowałem sobie biorąc seryjne 1:8 i obliczyłem, wiedząc, że np. zdjąłem z głowicy 1.5 mm. Ale to takie szacowanie.
No potrzebna jest ta objętość skompresowana. Najlepiej j najdokładniej ustawić tłok w GMP, zdjąć świece i uzupełnić olejem do gwintu świecy.
I to podstawić do wzoru. Bo resztę danych mamy.
Ja mam coś około pomiędzy 1:9 - 1:10.
Kiedys robili te silniki na paliwo 78, albo 86.
Były komary wypuszczane w wersji odprężonej - na gorsze paliwo. Na mniej oktan.
Stąd tyle różnych głowic jest.
Bez problemy można doprezyc każdy taki silnik. Nic się nie stanie. Oczywiście mówię o lekkim doorezeniu. Bo teraz silniki mają 1:12 1:13 i to też jeździ. No ale tyle już bym nie robił z uwagi na żywotność. Wiadomo, że spowoduje to wyższe ciśnienie nad tlokiem a tym samym i obciążenie na korbowod, sworzeń i wał.
Tak jak mówię, celowo były te silniki tak robione, żeby to jeździło na byle jakim paliwie. Już silnik 223 miał sprężanie ponad 1:9 i o ile to lepiej jeździło. Wiadomo że były też inne tego powody, ale stopień sprężania daje bardzo dużo dla wydajności silnika.
25-07-2023 09:18:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
goltupoland Offline
amore
*


Liczba postów: 116
Imię: Cejot
Skąd: Lubartów
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #66
RE: Romet 50t1 tjuningi i inne szmery bajery
Oglądałem gościa, co w wsk podniósł stopień sprężania i dało to zadowalające efekty(na hamowni). Z fabryczną uszczelką i mniej wypukłym tłoku tak bedzie, więc kupie arkusz blachy miedzianej 0.3(albo więcej)
i powinno być lepiej.
Też planowałem głowicę w domu za pomocą wiertarki i krążka z papierem sciernym p80 pozniej na płaskiej powierzchni papierem p100 i p600. Celuję w stopień sprężania 9.5 10 zależy jak wyjdzie.
25-07-2023 09:54:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #67
RE: Romet 50t1 tjuningi i inne szmery bajery
No to pewnie ten garry1200 na yt. Też go oglądałem, jest sporo fajnych filmów.
Według mnie ~10 stopień sprężania będzie akurat. To znaczy tak mi się wydaje, że na tyle można podnieść i nie będzie to jakoś bardzo dewastujące dla silnika.
W glowce korbowodu masz igielki wstawione? Jakby co to warto tam zrobić dystansowanie, żeby łożysko się nie wysuwało. Ewentualnie trochę szersze łożysko dać. Ja sobie zdystansowałem podkładkami.
Jak już podkręcasz silnik, to też warto poprawić to nacięcie na głowce korbowodu, którym olej spływa na sworzeń. U mnie to nacięcie na oryginalnej korbie było takie no proste, jakby tarczą wyciąć. Multiszlifierka to poprawiłem, i zrobiłem takie V. Powinien olej mieć łatwiej tam spływać i lepiej smarować igielki.
Dodatkowo ja zrobiłem otwory w tłoku w miejscach osadzenia sworznia. Nowe tłoki od Aliena mają te otworki smarujące. Ja akurat wstawialem tłok zmd, więc sobie do wierciłem. Sworzeń spasowany w tłoku pływająco.
25-07-2023 16:00:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
goltupoland Offline
amore
*


Liczba postów: 116
Imię: Cejot
Skąd: Lubartów
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #68
Romet 50t1 tjuningi i inne szmery bajery
Mam wstawianą org panewkę, w zimie rozbiore silnik i zmienię korbowód na inny, to łożysko igiełkowe też przy okazji wpadnie. Wstawione mam zamiast standardowej uszczelki pod głowice oring chociaż bez rowka na jego umocowanie to tak średnio to wypada narazie. Stopień sprężania poprawił się na 10.8.wiec to już coś, ale narazie nie testowałem v maxa, bo deszcz padał. Spróbuję taki rowek zrobić multiszlifierką może się uda. Planuje poszerzenie kanału wydechowego praktycznie do granic możliwości czyli jakieś 28mm na kolanko z Simsona. Tłok z aliena planowałem dać ale nie mieli Na 40mm więc padło na tłoczek z Piaggio. Jak będą mieli od 40mm to chętnie kupię, bo nie dość że łożysko igiełkowe siedzi równo i nie trzeba tego dystansować, to ma powlokę anodową i pierścienie 2mm choć mogły być jeszcze cieńsze. Zmieniłem dysze główna trochę pojeździłem i świeca ma teraz ładny ciemno brązowy kolor niech ma na koniec docierania. Spalanie oscyluje w granicach od 3.0 do 3.5 l/100km zależy od stylu jazdy jak mu się da to nawet i więcej spaliSmile

Wysłane z mojego moto g 5G plus przy użyciu Tapatalka
27-07-2023 14:04:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #69
RE: Romet 50t1 tjuningi i inne szmery bajery
No ciągnie to paliwa. U mnie to samo jest.
27-07-2023 19:17:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
goltupoland Offline
amore
*


Liczba postów: 116
Imię: Cejot
Skąd: Lubartów
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #70
Romet 50t1 tjuningi i inne szmery bajery
Ostatnio mało się dzieje przy komarku, bo robię też inny sprzęt, którego chciałbym szybko skończyć. Sprzątając warsztat znalazłem stary cylinder od komarka i pomyślałem, że doprowadzę go do stanu używalności czyli rozwiert i honowanie taki szlif we własnym zakresie. Potem zrobię mu podstawowy porting(zgranie pluków z karterami i ich poszerzenie, modyfikacje kanału i okna wydechowego i wszelką poprawa przepływów. Jako, że cylinder, który mam zamontowany nie do końca jest idealny(ilość materiału przy oknach przelotowych), to orginal po modyfikacjach i ,,szlifie" bedzie lepszym kandydatem. Tłoczek docelowy ma być to alienek na 39mm lub 38.5 . Nie miał ze mną łatwego życia. Poprzedniego sezonu jeździło się na ile fabryka dała często w dwie, albo nawet trzy osoby no i coś musiało się stać, mianowicie pękł pierścień i wpasował się w tłok. Ale zmieniło się pierścienie, trochę przetarło papierem ściernym cylek i jazda dalej do momentu ,gdzie nie dało się tym jeździć przez zużyta skrzynie biegów 1 i 2 wypadały trzeba było trzymać, ale i tak wypadały. Dobra, ale koniec tych opowieści.

Wysłane z mojego moto g 5G plus przy użyciu Tapatalka
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-07-2023 14:33:56 przez goltupoland.)
30-07-2023 14:33:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #71
RE: Romet 50t1 tjuningi i inne szmery bajery
Siema
Fajny pomysł. Jak masz cylinder wolny to sobie możesz działać i próbować.
Tylko napisałeś, że najpierw szlif i honowanie a później porting.
Najpierw baw się w porting a szlif na sam koniec. Nie ma bata żeby przy porting kanałów nie dotknąć gdzieś tulei czy coś. Zawsze jakiś ślad zrobisz dremel em czy czymś.
Szlif zrób już jak skończysz z kanałami zabawę. I jeszcze uwaga. Dolot powinien być większy niż wydech. Powierzchnia kanału. Nie jest to konieczne ale tak się robi.
Wiec generalnie to trzeba kompleksowo podejść do tematu. Ale przede wszystkim dolot. Dać mu tej mieszanki więcej. Wtedy powiększenie wydechu też będzie miało sens. No ale to na pewno wiesz. Ja pisze bo to z ostatnich dni mi wpadła taka informacja. I to ma sens.
Ale widzę fajnie ogarniasz sprawę. Odbite kanały na kartce. Brawo. Od czegoś trzeba zacząć. Też to lubię. Grunt to podejść na poważnie. Powoli i bez pośpiechu. Przyłożyć się. Na szybko to tylko można za daleko dremel pociągnąć i lipa. Cylinder śmieć. Niestety.
Ja tak załatwiłem jeden współczesny. Zepsnal mi się frez i taki otrorek naciąłem na tulei że trzeba by na szlifie zebrać chociaż milimetr. Milimetr średnicy. Więc uważaj.
Pozdro
30-07-2023 15:23:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #72
RE: Romet 50t1 tjuningi i inne szmery bajery
Apropo dysz.
Akurat teraz są fajne zestawy do sha np.
komplet dysz. M5 gwint.
30-07-2023 19:15:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
goltupoland Offline
amore
*


Liczba postów: 116
Imię: Cejot
Skąd: Lubartów
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #73
Romet 50t1 tjuningi i inne szmery bajery
Dzięki. Właśnie najpierw porting później szlif itd. Pośpiech w tuningu nie jest wskazany. A te dysze to ich nie widziałem, mogłem poszukać dłużej i bym miał więcej rozmiarów no, ale stało się. Co do tej powierzchni okna wydechowego do dolotowego to sobie o tym poczytam bo ciekawe to.

Wysłane z mojego moto g 5G plus przy użyciu Tapatalka
30-07-2023 22:19:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #74
RE: Romet 50t1 tjuningi i inne szmery bajery
No widzisz. Ale wcześniej ich też nie było. Ja kupowałem na sztuki i sam kompletowałem sobie zestaw. A ten akurat by się sprawdził. Pośpiech nie wskazany, tak jak mówisz. A o porting czy innych sprawach najlepiej czytać w książkach. Są na chomikuj przykładowo.

Spojrzałem teraz na te twoje kanały.
Wydech masz dół na 45.5. A tłok zjeżdża maks w dół na 44. Tyle co skok. Najlepiej to sobie złożyć na sucho i zobaczyć z tlokiem. Jak coś to przyciąć tldenko tłoka na wydechowym żeby okno się całe odsłaniało.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-07-2023 10:17:54 przez Maka_91.)
31-07-2023 10:03:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #75
RE: Romet 50t1 tjuningi i inne szmery bajery
Najlepiej jak tłok w DMP jest to, żeby równał się z dolnymi krawędziami wydechowego i płuczących kanałów.
W swoim zmd 019 właśnie tak idealnie miałem. W 023 który też mam jakiś używany już było inaczej. Kanały niżej i nie były całe odsłaniane. Przy nowym współczesnym do 019 "również inaczej. 2 mm brakowało żeby kanał wydechowy był cały odsłonięty.
2 mm przy 14 wysokości kanału - to zobacz ile to ci zabiera. Kanał ma 12 albo 11 zamiast tych 14 mm wysokości.
Tak są zrobione te nowe cylindry. Do tego kształt przepłukow. W oryginale widać że są tak ładnie wykończone i ścięte pod skosem ze mieszanka jest wpychana w stronę kanalu dolotowego. W zamiennikach inaczej są te kanały wykonane. Nie ma tego fajnego skosu.
31-07-2023 11:09:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: xenox
Dzisiaj 16:46:06
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 14
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 234
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 18:17:45
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 438
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 368
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 84
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 339
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 487
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 65
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19213
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 87
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 238
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 822
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 77
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 152
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 249

Reklama