Zakupiłem dodatkowo gaźnik P2R Sha 15/15 z JM.
Ten filtr co tam jest to ciężko nazwać filtrem. Trzy warstwy drucianej siatki takbym to nazwał.
Przerobiłem pokazywany wcześniej filtr z obudową. K60B też jest i do niego w razie czego pójdzie to nowe.
Wrzucam zdjęcia z efektem pracy. Filtr jest wymienny, papierowy - okrągły. Do kupienia bez problemu. Myślę, że efektywność tego zestawu jest o niebo lepsza niż seria.
Połączenie obudowy z gaźnikiem wycięte multiszlifierka i ładnie spasowane, że wchodzi to na wcisk ale dodatkowo przy ostatecznym montażu przelecę to miejsce jakimś uszczelnieniem.
Przymierzałem do wersji GM13F z orginalnym tłumikiem szmerów i to nowe wyszło, że zajmuje mniej miejsca i na pewno wejdzie do ramy bez żadnych problemów.
Przy okazji napisze co zostało wykonane przy tym silniku:
- wał oryginał zmd regenerowany i wycentrowany. Nowa korba i łożysko 12x15x13 w główce. Łożyska suwliwe pasowane na wal. C3 Koyo.
- tłok R1 zmd. Dowiercone otwory smarujące sworzeń w tłoku, sworzeń pływający. Korba wydystansowana w tłoku dystansami na 0.5mm luzu.
- cylinder oryginał 019 po portingu przeplukow i podniesieniu wydechowego o 1mm, dolotowego o 1 w dół. Zgrane z kwrterami. Cyl po szlifie na 5 setek pasowanie. Okna sfazowane a także pierścienie. Usunięte uskoki nadlewy itp. Tłok podcięty od dolotu dół i nacięcie na denku na wylotowym.
- skrzynia można powiedzieć nowa zmd wydystansowana według poradnika z forum. Wal też wydystansowany.
- zmieniacz po regeneracji bez żadnych luzów. Poprawione połączenie gdzie powstają luzy.
- kartery splanowane lekko na plaszyznie na papierze, to samo dekle
Wszystko na uszczelkach niebieskich 0.5 mm plus pasta dirko w minimalnej ilości lizniete. Skrzynia korbowa i całe kartery po poprawie. Usuniete wszelkie nadlewki a było ich pełno na każdej przylgni. Jakby w ogóle nie obrobione z tego w fabryce. Skrzynia korbowa poprawiona papierem ściernym ale nie na lustro to samo dolot wydech i przelotowe
- dolot cylindra rozwiercony na 16 mm.
- gaźnik zobaczymy ale wjedzie najpierw p2r. Mam też k60b cccp i gm 13. Jeden do odsprzedania 13 mam.
- zapłon cdi turbozabytki.
- świeca prl iskra f100
- wysoka głowica i plan o 1.5 mm.
- simeringi oringi śruby itp wszystko nowe lepszej jakości.
Obstawiam 3.5 konia na tym secie.