Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Romet 50t1 tjuningi i inne szmery bajery
Autor Wiadomość
goltupoland Offline
amore
*


Liczba postów: 116
Imię: Cejot
Skąd: Lubartów
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #16
Romet 50t1 tjuningi i inne szmery bajery
Zorientowałem się, że to okno dolotowe jest jakieś takie krzywe

Wysłane z mojego moto g 5G plus przy użyciu Tapatalka
29-06-2023 14:45:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,792
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #17
RE: Romet 50t1 tjuningi i inne szmery bajery
przedobrzyłeś z oknem wydechowym. Dla mnie jest za wysoko i za szeroko, co może skutkować spadkiem mocy u "dołu" silnika (no ale będzie szybszy...) - jakby to miało 5-6 biegów, to tak.

- Rozwierć gaźnik do fi 15
- załóż gaźnik także jakiś dellorto 15 czy 16
- zakładam ze tłok ma wysokość 55mm
- skrócone kolanko od simsona lub od charta wraz z tłumikiem od simsona/charta
z tego około 3 km powinno już mieć i by to jakoś jeździło
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-06-2023 19:22:59 przez Norweski Zomowiec.)
29-06-2023 19:19:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
goltupoland Offline
amore
*


Liczba postów: 116
Imię: Cejot
Skąd: Lubartów
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #18
RE: Romet 50t1 tjuningi i inne szmery bajery
Właśnie o to mi chodziło, żeby miał moment obr na wysokich. A jak będzie za bardzo ,to się rozszerzy ku dołu i będzie git. Tłok jaki mam, to ma od krawędzi denka 50mm.
29-06-2023 20:48:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
goltupoland Offline
amore
*


Liczba postów: 116
Imię: Cejot
Skąd: Lubartów
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #19
Romet 50t1 tjuningi i inne szmery bajery
Kanały w karterach w pełni poszerzone, a za jakiś czas będzie pora na cylinder. Impulsator będzie narazie na wierzchu. Będę jeszcze kombinować ze zmiennym wyprzedzeniem zapłonu.

A i jeszcze płuki będą wygładzone, ale nie będę ich polerował.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-07-2023 21:11:02 przez goltupoland.)
01-07-2023 21:09:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,792
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #20
RE: Romet 50t1 tjuningi i inne szmery bajery
coś tam da ale jak będą uskoki w połączeniu cylinder-karter, to mieszanka będzie miała zawirowania, co może nawet i pogorszyć pracę na wysokich obrotach
01-07-2023 22:32:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
goltupoland Offline
amore
*


Liczba postów: 116
Imię: Cejot
Skąd: Lubartów
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #21
Romet 50t1 tjuningi i inne szmery bajery
Romet prawie gotowy. Zrobiłem elektrykę, ale czekam jeszcze na uszczelkę pod głowicę, narazie dam zwykłą potem będę dorabiał z blachy miedzianej. Wydech i kolanko dałem oryginalne oczywiście skrócone, żeby tylko na obejmę pasowało. Powyciągam przegrody z org wydechu i będę niejako ,,stroił" tak silnik. Jak dojdą cześci, to dam znać. A i jeszcze króciec ssący do gaźnika, też będzie 16mm możliwie jak najkrótszego go zrobię.

Wysłane z mojego moto g 5G plus przy użyciu Tapatalka
05-07-2023 23:17:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,792
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #22
RE: Romet 50t1 tjuningi i inne szmery bajery
Największego kopa daje zmiana wydechu od simsona, bądź spawak - ale jak tam uważasz. Gaźnik największy wchodził mi 16mm dellorto sha. Instalowałem 17,5 dellorto ale kultura pracy silnika była słaba. Zalewało na niskich oraz średnich, chociaż wysokie miał lepsze od 16mm, jednakże nie do jazdy
06-07-2023 01:02:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
goltupoland Offline
amore
*


Liczba postów: 116
Imię: Cejot
Skąd: Lubartów
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #23
Romet 50t1 tjuningi i inne szmery bajery
Przewód od krućca będzie skrócony narazie, to tak, aby było połączenie. Odpalił po ustawieniu zapłonu od strzała, wkręca się bardzo szybko i wysoko się kręci. Nie jeździłem jeszcze, ale jutro jak znajdę zapinkę od łańcucha to sie przejadę. Światła działają, ale przygasają po przekroczeniu pewnych obrotów niewiem w sumie czego nigdy mi się takie coś nie przydarzyło. No i przerobić muszę śrubę od ustawiania wolnych obrotów, bo skończyła mi się regulacja i ma baaaaardzo niskie obroty, ale stabilnie na nich pracuje odziwo. Dźwięk ma ładny taki ,,rezonujący" czy jakiBig Grin

Spawak może i wleci, ale nie teraz, bo nie mam wiedzy jak to zrobić żeby to było dobrze a zlecanie komuś raczej nie wchodzi w grę.
Nie zależy mi aż tak na osiągach, chcę żeby jechał te 65km/h ale przede wszystkim, żeby
był bezawaryjny i to mam nadzieję się uda.
Jak będę wiadzial jak zrobić spawany wydech, będę mieć narzędzia, które pomogą mi to robić dokładnie to tak, lecz narazie to nie wchodzi w grę.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-07-2023 00:38:47 przez goltupoland.)
07-07-2023 00:32:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,792
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #24
RE: Romet 50t1 tjuningi i inne szmery bajery
Odpowiednia regulacja odbywa się po krótkich jazdach ~1-2km/,a wkręcona na maksa śruba od przepustnicy i ma baaaaardzo niskie obroty na jałowych?

Ten długi króciec może ograniczać moc silnika u dołu. To trzeba zrobić krótkie

Co najmniej od simsona wstaw tłumik. Mogę sprzedać swojego starego spawaka - będzie i tak lepszy od tego co masz, ale będziesz musiał przerobić sobie kolanko pod 019 (dospawasz redukcje i będzie cacy)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-07-2023 19:11:27 przez Norweski Zomowiec.)
07-07-2023 19:05:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
goltupoland Offline
amore
*


Liczba postów: 116
Imię: Cejot
Skąd: Lubartów
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #25
Romet 50t1 tjuningi i inne szmery bajery
No więc tak, poprzednia wiadomość, która niby wysłałem się nie wysłała, ale mniejsza o to. Romet pali, jeździ, świeci, hamuje. Przygasanie świateł było spowodowane przełącznikiem na lampie, który nie stykał podczas drgań. Przyspieszenie się poprawiło, prędkość chyba też, ale nie mierzyłem narazie, ale szybko ja osiąga i czuć, że mam więcej mocy na średnich i wyższych obrotach dolne też spoko ale to są bardziej średnie niż wolne. Bieg jałowy stabilizuje się po rozgrzaniu, i będę musiał wyregulować gaźnik, ale to się zrobi. Co do spawaka to nie będę kupował taki efekt mnie zadowala, choć na codzień jeżdżę Varadero 125 i pierwsza jazda była na zasadzie,, czego to tak wolno jedzie";)
No, ale powoli będę się przezwyczajać. Obroty max zmierzę, bo mam tachometr podam dzisiaj, albo jutro. Tłok zamontowany nie rozszerza się nadmiernie, choć cylinder po jeździe jest gorący.
Zamawiam zebatkę 35 z bo jest potencjał przy okazji nowy łańcuch, bo ten już jest zużyty.

Wysłane z mojego moto g 5G plus przy użyciu Tapatalka
10-07-2023 16:03:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
goltupoland Offline
amore
*


Liczba postów: 116
Imię: Cejot
Skąd: Lubartów
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #26
Romet 50t1 tjuningi i inne szmery bajery
Witam po dłuższej przerwie. No więc kupiłem gaźnik dellorto sha 15/15 z króćcem z zestawie, no i teraz to dopiero ożyło. Wkręca się dużo lepiej, moment obr przeniósł się bardziej na wyższe obroty(spowodowane to jest króćcem o mniejszej długości) i ogl lepiej pracuje. Zmienię tylko dysze na większą, bo praca silnika do średnich obrotów wskazuje na uboga mieszankę. Ale poza tym jest wszystko git. Bez klosza lampy narazie, bo trwają prace nad żarówka h4 i przerobie całą instalację na lepszą stacyjkę, bo ta to jakaś porażka.

Wysłane z mojego moto g 5G plus przy użyciu Tapatalka
21-07-2023 10:56:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,792
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #27
RE: Romet 50t1 tjuningi i inne szmery bajery
W komarze mam sha 16 ale 15 też ujdzie. 17,5 zalewało

Ale tłumik od Simsona to wstaw, wraz z kolankiem. Skracaszz go ile się da oraz poszerzasz oryginalną nakrętkę wewnątrz jakima drilem czy pilnikiem aby wszedł na kolanko od Simsona i cacy

Ewentualnie mogę sprzedać swój stary dyfuzor wraz z kolankiem do rometa
21-07-2023 12:27:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
goltupoland Offline
amore
*


Liczba postów: 116
Imię: Cejot
Skąd: Lubartów
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #28
Romet 50t1 tjuningi i inne szmery bajery
Masz jakieś zdjęcia tego dyfuzora?

Wysłane z mojego moto g 5G plus przy użyciu Tapatalka
21-07-2023 13:17:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #29
RE: Romet 50t1 tjuningi i inne szmery bajery
Hej.
Robiłem podobny projekt. Właśnie jestem świeżo po złożeniu i już trochę pojeździłem.
Robiłem kanały - powiększanie, poprawki itp. Ale zostałem przy dwóch.
Co do tematu wysokości wydechu na 28.5. Będzie dobrze.
Ja robiłem swój cylinder oryginalny do 019. Okno wydechowe było 30 od górnej krawędzi cylindra. Powiększałem go gdzieś o 1mm - górna krawędz. A więc mam z 29 a do tego jeszcze 1.5 mm podcięcie na tłoku. Nie ma żadnego spadku mocy.
Gdzieś czytałem temat gdzie chłopak robił na 28.5. Nie masz się co obawiać o to akurat.
Mi udało się zrobić 50km/h - pomiar GPS. 13z przód 38z tył zębatka.
Gaźnik sha 15/15, cdi od Tz. Plan głowicy. Igielki w glowce.

Hej.
Też mam ten gaźnik i jestem zadowolony. Fajnie reaguje na regulację. Ja przy podobnych modyfikacjach kanałów itp mam dysze 68. Na 62 też chodził dobrze ale przy gwałtownym dodaniu gazu przy jeździe na wolnych obrotach na ułamek sekundy jest takie przymulenie i uuu a potem ciągnie. 65 efekt ten był już minimalny a przy 68 znikł. 72 dawała mi wrażenie jakby było za bogato ale już nie sprawdziłem po świecy czy byłaby okopcona. Przy 68 jest kawa z mlekiem. Ostatecznie włożę 70 prawdopodobnie. Lepiej dać 2 setki większą od tej na której najlepiej chodzi.
Dwusow najlepiej lata na granicy zatarcia - na lekko zbyt ubogiej. Na docieranie też lepiej dać większą. Bo jak będzie za mała to i więcej oleju w mieszańce nic nie da.
Sprawdzaj i reguluj dysze po kolorze izolatora na świecy.

Ja po wszystkich tych pracach przy silniku doszedłem do wniosku, że aktualnie tak jak i u ciebie blokadą dalszego zwiększania mocy - prędkości jest Wydech. Bo czuć, że jest dobrze ale czuć też że jest możliwość na więcej.
Tutaj już gaźnik inny ani nic nie pomoże. Więcej obrotów się nie wyciśnie a efekt rezonansowy zrobiłby mega robotę. No tylko kwestia tego czego się chce. Bo możliwość tuningu jeszcze jest tylko pytanie czy warto i czego się chce.
Ja się zastanawiam nad jakimś tłumikiem od Simsona. Ewentualnie.
Pozdro. Gratulacje za wkład pracy i efekty.
No tak patrzę to jakbym swój silnik widział sprzed pół roku. Dokładnie to samo robilem
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-07-2023 17:09:15 przez Maka_91.)
21-07-2023 16:54:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
goltupoland Offline
amore
*


Liczba postów: 116
Imię: Cejot
Skąd: Lubartów
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #30
Romet 50t1 tjuningi i inne szmery bajery
Okno wydechowe robiłem właściwie przypadkowo na 28.5, ale czytałem, że wysokość okna nie powinna być większa niż 1/2 odległości od dolnej krawędzi tego okna czy jakoś tak. Kanały płuczące poszerzyłem nie jakoś agresywnie, bardziej chodziło mi o to, żeby nie było progów, które tworzyły by zawirowania mieszanki. Nie było to jakieś dokładne wygładzanie, bo nie mam endoskopu, ale jak na pierwszy porting to jest git. Jestem właśnie po testach prędkości i v max to 52km/h po prostej drodze na zębatkach 13/42. Pod stromą gorkę jedzie 48 km/h, a na 2 i 1 jedzie kolejno 39 i 28km/h. Przyspieszenie idealne trzeba poprostu kręcić go do końca, bo moment obr osiąga zauważalnie wyżej i ciągnie go do końca przez co kończą się obroty na tych 52km/h. Kolor świecy szaro brązowy. Silnik po dłuższej jeździe z przepustnica otwarta na max nie męczy się ani nie przegrzewa nie daje jakichkolwiek oznak, że coś by się działo z tłokiem(przycieranie itd.) w następnym tygodniu wlecą zębatki 13/35-38 niewiem jeszcze. Sprawa z uboga mieszanka do średnich obrotów była spowodowana wyprzedzeniem zapłonu(było 0.5mm teraz jest 2.5), a po rozgrzaniu silnik pracuje równo i trzyma idealnie wolne obroty.

Wysłane z mojego moto g 5G plus przy użyciu Tapatalka
21-07-2023 17:21:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 226
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 18:17:45
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 436
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 366
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 83
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 335
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 484
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 62
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19211
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 85
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 236
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 820
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 76
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 150
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 243
diagnoza skrzynia czy spr...
Ostatni post: Natalia Skorupska
17-11-2024 19:17:07
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 628

Reklama