Witam serdecznie. Forum przeglądam już od kilku lat, ale zbyt wylewny nie jestem i dlatego byłem jako Gość. A będę miał kilka pytań, więc teraz się ujawnię
Pytanie 1: Co to za model motoryny?
Moim zdaniem M1, sądząc po metalowym bagażniku, ale pierwsze cyfry numeru ramy mają 81. Numer ma 6 cyfr, więc nie wiem czy w tych modelach też dwie pierwsze cyfry oznaczają rocznik.
Na dniach mam zamiar robić białą kartę, więc będę musiał zebrać wszystkie informacje. Jeśli ktoś ma białą kartę do motoryny, albo innego Rometa, to będę wdzięczny za podesłanie na maila rav_jarosz@o2.pl
PS: Nie komentujcie siodełka. Tak ma być
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-04-2023 20:56:33 przez rav_jarosz.)
Oczywiście, że chcę. Jeszcze mam dużo przy niej do zrobienia, ale finalnie do końca roku chciałbym ją zarejestrować. Do wymiany mam na pewno bak i te siodełko, wtedy będzie wyglądała mniej więcej jak M2. Ale kurcze lubię te siodełko, już ponad 10 lat na nim jeżdżę.
Zresztą czytałem że do zabytku potrzebne jest 75% oryginalnych części, więc po wymianie baku i siodła raczej przejdzie
Wiem, że mam w niej wiele do zrobienia, ale nie spieszy mi się. Ja jakimś purystą nie jestem, zależy mi tylko na tym, żeby kiedyś legalnie wyjechać na drogę, bez oglądania się czy niebiescy nie jadą.
Tylko że teraz mam problem. Bo jeśli jest to M1, to musiałbym zmienić na silnik że zmianą biegów w rączce, a trochę mi z tym nie po drodze, bo nie lubię tego. M1 chyba nie były nigdy z silnikiem 023 ze zmianą w nodze.
Ewentualnie jeśli nie, to spróbuję ją przepchnąć jako M2 z pierwszych lat produkcji. W pierwszym roku podobno modele się ze sobą częściowo przeplatały. Wtedy założyłbym plastikową nakładkę na ten metalowy bagażnik i będzie wyglądało bardziej na M2
Wg mnie to jakiś skladak.
Rama I zbiornik od 301
Przód od M2 na lagach fi 23
Tylny błotnik zapewne od kadeta
Reszta wiadomo, silnik i siedzenie ....
Aaa i jeszcze amortyzatory tył, są kryte owszem, ale zaprasowane od dołu, tu stawiam na komara z rocznika 71/72
Z m1 jest przedni błotnik z cybantami i dospawana blacha bagażnika. No i kierownica .... chyba.
Popatrzcie też na zebatke tył 33 z.
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-04-2023 01:11:24 przez joozek.)
To trzeba było napisać że remont a potem rejestracja a nie piszesz że na dniach chcesz zrobić białą karte.
Nie kojarze żeby w motorynkach były tabliczki znamionowe nie licząc tych na eksport.Zdjęcie tych numerów może by coś wyjaśniło.Jak metalowy bagażnik to i powinna być kierownica na mostku.
Tak, trochę źle się wyraziłem. Nie jestem dobry w pisanie na forach. Na dniach mam zamiar pokompletować dane do wpisania w białą kartę, bo jestem na trzydniowym zwolnieniu, a później wiem, że będę miał mało czasu na takie zabawy.
Dokładam zdjęcie numerów i drugiej strony motoryny
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-04-2023 12:14:15 przez rav_jarosz.)
Józek, jaka rama 301 ? Jeśli dałbyś zdjęcia na mocowania tylnych amortyzatorów do ramy to by było pewne czy to M1. Numery jak dla mnie wyglądają ok , a jeśli to M1 i krótki numer to możliwe że nawet 1978r. Ale jakiekolwiek próby rejestracji tego, białych kart dopiero po renowacji i kompletacji oryginalnych elementów.
Czcionka wygląda normalnie ale wystarczy wpisać w google ,,pony krótki nr ramy,, i tam czcionka jest taka jak zawsze. Taka jak na zdjęciu to bardziej wcześniej, w komarach. Może główka przespawana od komara ? Ale to tylko Romet tam się różne cuda działy i wszystko jest możliwe
Jak na moje to numer ramy jest OK.
Motorynka M1 miała wyższą kierownicę, na jednym uchwycie i biegi w ręce. Wyższe siedzenie na sprężynie. Metalowy bagażnik, tylny błotnik i osłonę łańcucha.
Tej ze zdjęcia dużo brakuje - widać, że ktoś mocno ją zniszczył lub poskładał z kilku jedną
Tutaj zdjęcie jak powinna wyglądać...
Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.