Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Romet Karat 1971 rok by Popielaty
|
Autor |
Wiadomość |
Popielaty
Nowy
Liczba postów: 61
Imię: Michał
Skąd: Śrem
Pojazd: Inny
|
Romet Karat 1971 rok by Popielaty
Uszanowanie! Skoro mam już Flaminga, Sokoła, Czajkę oraz Wigry, to ostatnim brakującym elementem wśród 20 calowych składaków został Karat. Długo polowałem na jakąś ciekawą sztukę, jednak albo były mocno zdekompletowane, albo miały chore ceny idące w tysiące. Oczywiście idealne, zachowane caculka są ładne i warte swojej ceny, jednak ja poluję na takie egzemplarze, na które moja kobita mówi - matko jedyna, przecież to złom kompletny...
Znalazłem dość ciekawy egzemplarz na Olx, niedaleko mnie, odbiór tylko osobisty, więc odpalam auto i jazda. Tak oto stałem się właścicielem takiego egzemplarza z roku 1971:
Pierwsze co, zaczynamy od porządnego mycia, czyli akra do silników od K2, sztywny pędzel i na myjnię:
I jak zwykle na myjni okazało, że nie taki diabeł straszny:
Po umyciu prezentuje się tak:
Jak na te 52 lata rower jest w dobrej kondycji, opony ma już Kendy, więc ktoś nim jeździł do ostatniej chwili. Niestety lakier jest już mocno zmęczony, musiał stać w jakimś wilgotnym miejscu, ponieważ wszystkie chromy wyglądają średnio i mają wypustki rdzy. Czeka mnie mozolna walka z wełną stalową i pastą polerską. Problem jest też z zapieczoną śrubą zawiasu i brakiem przedniego błotnika. Wszystko jednak w swoim czasie
FSO 125p 1500 - 1985r.
ZZR Ambasador - 1969r.
ZZR Syrena - 1970r.
Romet Karat - 1971r.
Ural B-142 - 1973r.
Romet Wigry - 1973r.
Romet Sokół - 1973r.
Romet Czajka - 1973r
Romet Flaming - 1974r.
Romet Traper - 1975r.
Romet Jubilat - 1977r.
Romet Jubilat - 1978r.
Romet Pelikan Lux - 1980r.
|
|
15-02-2023 23:02:25 |
|
|
Popielaty
Nowy
Liczba postów: 61
Imię: Michał
Skąd: Śrem
Pojazd: Inny
|
RE: Romet Karat 1971 rok by Popielaty
Panocki, ale Kos czy Gil to już nie składaki, a co do Akry to nie jest żrąca, nie uszkadza gum, plastików, chromu, ani lakieru. Jedynie co to odbarwia aluminium i wysusza skórę rąk.
Karat przeszedł małe odświeżenie. Rozplotłem koła, wyczyściłem i wypolerowałem obręcze na tyle ile się dało. Potem zaplotłem nowe szprychy z nyplami, założyłem dętki i opony z białym bokiem. Zaczyna to jakoś wyglądać. Udało mi się dostać też przedni błotnik, co prawda jest w kolorze majonezu kieleckiego, ale i tak pójdzie w kolor i to zupełnie inny.
Karat znacznie się różni od swoich ptasich braci. Jest staranniej wykonany, pospawany, lepsze chromy, koła na 36 szprych (które opierały się przy centrowaniu) i lakier w metaliku. Co do niego akurat mam mieszane uczucia, bo kolor jest ładny i dobrze wyglądają białe dodatki, jednak 45% karatów jest czerwona, 45% niebieskie, reszta to dwukolorowe, beżowe i.... https://youtu.be/ntG50eXbBtc i w ten deseń pójdzie.
Karat póki co jest jezdny, więc poczeka aż skończę Czajkę.
FSO 125p 1500 - 1985r.
ZZR Ambasador - 1969r.
ZZR Syrena - 1970r.
Romet Karat - 1971r.
Ural B-142 - 1973r.
Romet Wigry - 1973r.
Romet Sokół - 1973r.
Romet Czajka - 1973r
Romet Flaming - 1974r.
Romet Traper - 1975r.
Romet Jubilat - 1977r.
Romet Jubilat - 1978r.
Romet Pelikan Lux - 1980r.
|
|
24-02-2023 19:36:43 |
|
|
jurek_1961
Uczeń
Liczba postów: 176
Imię: Jurek
Skąd: Gdańsk
Pojazd: Inny Romet
|
RE: Romet Karat 1971 rok by Popielaty
Oczywiście, że taki Kos to nie "składak", bo i nie ma zawiasu, regulacja wysokości kierownicy była "klasycznie" przy pomocy klucza, a nie "na szybko" po odkręceniu ręką stosownej dźwigni. Zresztą różnic było więcej, ale nie o to chodzi.
Każdy zbiera to co chce, na co ma miejsce, budżet, itd. I dobrze, bo dzięki temu w zasadzie wszystkie modele, które opuściły fabrykę w Bydgoszczy się zachowały.
Więcej - pewnie zachowały się modele np. Karata i z każdego roku produkcji i w każdym z kolorów - oczywiście rozsiane po całej Polsce, ale są. A są dzięki takim Osobom, które mają taka pasję i im się chce. Tak jak choćby nam tutaj na tym forum...
|
|
25-02-2023 15:13:41 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|