Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!-
Autor Wiadomość
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,793
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #46
RE: 4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!-
Patent ciekawy. Wcześniej pod światło sprawdziłem z innym cylindrem
22-01-2023 16:57:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #47
RE: 4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!-
Myślę, że lutlampa by wystarczyła, no albo butla, przewód i końcówka.
22-01-2023 17:17:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,793
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #48
RE: 4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!-
wypolerowałem na lustro wydech
https://chlopcyrometowcy.pl/hosting/imag...0227_n.jpg

Cylinder gotowy!
22-01-2023 18:52:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #49
RE: 4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!-
O kurcze, naprawdę dobrze to wygląda. Taki wydech powinien zrobić dobra robotę.
Będzie się to kręcić.
Mógłbyś wrzucić więcej fotek cylindra? Od dołu kanały i od środka
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-01-2023 21:42:05 przez Maka_91.)
22-01-2023 21:41:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,793
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #50
RE: 4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!-
Chyba lipa się stała

Silnik złożyłem. Sprawdzałem squish silnika. Założyłem podkładkę alu 1.5mm i cylinder, bez żadnych uszczelek i próbowałem kręcić. Nie udało się przełamać - tłok wali w głowice.

Myślę, że może żadnych uszczelek nie założyłem, a jak założę po głowice oryginalną lub pod cylinder już przygotowane uszczelki w razie w z gamita 0.03mm to sobie ustawie sobie gdzieś 1mm squisha.

Mierze grubość uszczelki pod głowicą 1mm i założyłem tylko pod głowice ta uszczelkę i po zakręceniu wszystkiego można przełamać.
sprawdzam squish drutem 1.5mm Wynik - 1mm. Tyle ile uszczelka.

Myślę sobie - a to spoko, 1mm to można w sumie zostawić, bo silnik będzie na dotarciu, to będzie na razie git. Dam masy uszczelniającej dirko pod cylinder bez usczelek.

Ale też sobie myśle, że sprawdzę sobie 2 stronę tłoka ile ma squish'a i po wsadzeniu druta nie dotyka tłok tego druta... jakaś lipa jest. Lekko poszerzyłem i jest prawie 2mm..

Zdjąłem głowice, tłok na GMP i patrze czy może faktycznie 1mm wystaje - ale wzrokowo wygląda wszystko równo ze przylgnią cylindra (no może jest mały odchył, ale około 0.01-0,03mm ale więcej bym nie dał)

no to jest problem.. cylinder był planowany u tokarza, a podkładka jest równa 1,5mm, także to jest równe. Albo jest krzywo głowica przejechana na szkle albo krzywy wał po zamontowaniu.. może coś poszło nie tak przy montażu.. jakieś porady, sugestie?


z drugiej strony jeszcze sprawdzę squish w innych silnikach s38 ile mają. Jeżeli 3mm, to jak będzie po jednej stronie 1mm - a po 2 stronie 2mmm - to sumować średnio 1,5mm,a tyle jak przetoczył głowicę o 1,5mm właśnie -
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-01-2023 00:16:30 przez Norweski Zomowiec.)
28-01-2023 00:05:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #51
RE: 4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!-
Rozumiem, że wydlug twoich pomiarów odległość tłoka do głowicy nie jest równa.
Sprawdź na zdjętej głowicy czy tłok jest na równo w każdym miejscu cylindra. Jak tak no to wychodzi na to, że głowica krzywo splanowana, ale ze aż tak?
Ja bym sprawdził jak licuje tłok z cylindrem i po prostu dołóż podkładke pod głowice. Musi chodzic.
Obejrzyj glowice czy prosto jest zebrana. W sumie pomiar na ten drut nie jest aż taki precyzyjny, może drut ci poszedł gdzieś nie tam gdzie trzeba i de facto mierzyłeś w innym miejscu a nie zaraz przy tulei.
Obejrzyj tłok w cylindrze i głowice.
Dobierz podkładkę dodatkowa pod cylinder taka aby tłok równał się z przylgnia cylindra u góry. Żeby nie wystawał a licowal tłok z powierzchnia górna tulei.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-01-2023 12:11:43 przez Maka_91.)
28-01-2023 12:08:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,793
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #52
RE: 4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!-
Tak jak pisałem wcześniej.
Tłok ustawiłem w GMP bez głowicy w cylindrze i patrzyłem, czy tłok wystawie jedną krawędzią o 1mm w płaszczyznie, jak po sprawdzeniu squish drutem. Jednakże wygląda, że płaszczyzna jest równa z tłokiem - a jeżeli bym się czepiał, to jest odchył o 0.03mm-0,05mm - co dla mnie to jest błąd co najwyżej przy toczeniu cylindra lub samej produkcji karterów w latach 70... ale na pewno nie wystaje o 1mm, bo to dokładnie by było widać.


Mam jeszcze inne głowicę z silników. Rozkręcę je i przymierze jak to wygląda z inną głowicą
28-01-2023 12:50:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #53
RE: 4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!-
Ok, sprawdź i będziesz wiedział
28-01-2023 14:27:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,793
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #54
RE: 4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!-
Sprawdziłem z inną głowicą i sytuacja jest podobna jak wcześniej.
Odwróciłem głowice dla pewności czy jedna strona jest zjechana bardziej - nie jest. Głowica wydaje się prosta

Postanowiłem odwrócić cylinder z nadzieją, że może krzywo zjechał płaszczyznę i jest tak samo

odległość tłoka od głowicy mierzona squish'em z uszczelką:
Lewa strona: 1,5mm
Prawa strona: 1mm

Wychodzi na to, że jest bicie wału 0,5mm Confused

(MOŻE to być jeszcze wina karterów bądź podkładki pod głowicę ze jest nie równa, ale sam nie wiem.. musze rzucić okiem)

Zrobiłem zdjęcia jak to wygląda. Tak na oko jak już, to może jest odchył 0.05mm.. nawet podłożyłem uszczelkę jaka gruba jest z tym uskokiem, bo uszczelka ma 1mm grubości
https://chlopcyrometowcy.pl/hosting/imag...090090.JPG
https://ibb.co/bbHjsGs
https://ibb.co/SNNTrgC
https://chlopcyrometowcy.pl/hosting/imag...090093.JPG
https://chlopcyrometowcy.pl/hosting/imag...090096.JPG

Czy to taki "chiński wał" (wm motor) czy coś poszło nie tak przy instalacji wału Huh Nawet jak to będzie moja wina, to jest dylemat co dalej?

Jakby to było bicie 3-4mm, to bym zakupił nowy wał (bezsensu by było regenerować), ale jak już jest 0,5mm to może to tak zostawić?
niech ktoś podpowie
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-01-2023 16:11:59 przez Norweski Zomowiec.)
28-01-2023 16:09:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #55
RE: 4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!-
Ale jak bicie walu?
Bardziej bym obstawiał, że jak coś to wina tłoka, może być jakiś krzywy odlew denka. Ogólnie patrząc na zdjęcia wydaje się być dobrze. Ale dałbym jeszcze 0.3 podkładkę pod cylinder bo widać, że tłok trochę wystaje nad cylinder. Zrób to i będzie wszystko okej.
Co do bicia wału to tak tego nie ocenisz jak piszesz.
Masz czujnik zegarowy, 50 złoty koszt. Montujesz na statyw i sprawdzasz bicie walu na czopach.
Zobacz jak czopy się zachowują jak kręcisz wałem. Czy kręcą się prosto czy widać, że skaczą. Ale na oko to tylko całkowicie rozcentrowany wal zobaczysz.
Dopuszczalne bicie to 5 setek bym powiedział. Maksymalnie co bym zaakceptował.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-01-2023 16:55:19 przez Maka_91.)
28-01-2023 16:50:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Maka_91 za ten post.
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,793
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #56
RE: 4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!-
Z podstawą to 100zł... ale jakby krzywy byłby wał, to mam to wszystko rozbierać, ściągać łożyska (nie mam ściągacza aby nie naruszyć łożysk), kupować nowy wał (bo nie będę dawać chińskiego do regeneracji i czekał 6 miesięcy na niego oraz płacić tyle, jak za nowy) i zaczyna tą telenowele ze składaniem z nadzieją, że znów pójdzie ok?

nawet mi się nie chce o tym myśleć...



a krzywy tłok? tłok jest z almota i nie sądzę, że taką lipe by zrobili
nie wiem jak zmierzyć dokładnie wysokość tłoka - bo różnice 0,5mm suwmiarką nie zmierzę


aha i miałem telefon od gościa z allegro, gdzie odesłałem dokładnie w 40 MINUTACH od wyciągnięcia z paczkomatu zakupiony nie pełny wał do komara.. a na zdjęciu był pełny. Mówił dlaczego odesłałem wał na którym zakładałem łożyska bo widać ślady oraz jest podrapany.. no tak,, bo w 25 minut to pobiegłem do warsztatu, grzałem łożyska, mroziłem wał i po usadzani wszystko zdjąłem i odesłałem, bo trzeba liczyć ~10 min podejść do paczkomatu, bo mam 150m ... takie cyrki moga być z zakupieniem i odsyłaniem wałów i kasa nie została zwrócona (jeszcze.. o ile będzie).. więc kupowanie znów wału z allegro to różnie może być,, a w plecy jestem 150zł i tak
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-01-2023 17:08:11 przez Norweski Zomowiec.)
28-01-2023 16:55:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
siwy1958 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 124
Imię: Marek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #57
RE: 4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!-
Witam !
Jak tlok krzywo wystaje z cylindra, najczestrza przyczyna jest krzywy korbowod, lub zle obrobione otwory swoznia lub dolnego czopa. ALE W NOWYCH WALACH sie to nie powinno zdarzyc. Mozna to sprewdzic , zdjac cylinder ,wlozyc swozen i po opuszczeniu do dolu korbowodu dokonac pomiarow np. wzgleden karterow.

W starych silnikach to czesta przypadlosc i wtedy sie osioje korbowod poprzez giecie ( dzwignia, bo sa miekkie), no ale w nowym wale....TO NIE WIEM. ale sprawdzic nie zaszkodzi i podjac decyzje.

Pozdrawiam i odwagi..
Marek.
28-01-2023 17:15:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,793
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #58
RE: 4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!-
Miałem wcześniej taki silnik s38 działający z lat 60(?) ale tak z biciem czopu wału od strony magneta około 4mm i tak działał. Odległość tłoka od głowicy jest około 3mm serynie i to przechodziło - muszę to sprawdzić dokładnie ile to jest


Pytanie czy to składać czy nie

Zrobiłem drugą podkładkę 1,5mm z alu samemu i różnica jest 0.02mm na druciku z cyny? ciężko to ocenić mierząc co zwykłą suwmiarką ale to już bliżej prawdy by było, jakby ocenić ten mały odchył na tłoku, co widać na zdjęciach. Myślę, że będzie to składać tak, jak jest
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-01-2023 17:50:13 przez Norweski Zomowiec.)
28-01-2023 17:15:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #59
RE: 4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!-
Nawet gdyby ten wał był krzywy to co to ma do tłoka? Korbowod jest zamocowany do dolnego sworznia wału. Ten sworzeń się nie przestawia tylko przeciwwagi się przestawiają względem niego. I jak są przestawione to oba czopy wału - prawy i lewy, chodzą nie w jednej osi i stąd pojawia się bicie. Gdyby tak było jak mówisz to tłok musiałby iść pod skosem i wtedy miałbyś problemu, żeby to w ogóle złożyć.
Obstawiam, że wszystko masz dobrze. No chyba l, że sprawdź sobie czy masz bicie na tym wale, bo te wały są bardzo miękkie i wrażliwe na jakiekolwiek uderzenia. Wystarczy lekko uderzyć nie tam gdzie trzeba i już wal się przestawia. Na oko tego nie zobaczysz a jednak już wal nie będzie prosty

Nie mógł działać silnik z takim biciem 4mm. Co Ty wygadujesz. Zapłon nie chodziłby prawidłowo.

Na ostatnim zdjęciu albo przedostatnim widać, że jest z jednej strony jakby niżej. Zobacz palcem tłok czy się rusza. Może delikatnie chodzi na boki i tak się krzywo ustawia.
A jak nie to odwróciłbym tłok i założył odwrotnie. I wtedy zobaczyć czy ustawia się tak samo krzywo czy też odwrotnie. I będziesz wiedział czy krzywy jest tłok czy na korbie przekrzywia. Jak na korbie to powinno zawsze tak samo być niezależnie jak tłok założysz. W sensie w ten samym miejscu będzie niżej i w tym samym wyżej. A jak tłok no to będzie się zmieniać w zależności jak założysz tłok. Wtedy wystawać będzie po przeciwnej stronie
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-01-2023 18:29:16 przez Maka_91.)
28-01-2023 18:16:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,793
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #60
RE: 4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!-
z tym odwróconym tłokiem to sprawdzę ten patent
28-01-2023 18:34:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Norweski Zomowiec za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 19:29:01
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 33
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 235
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 18:17:45
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 441
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 370
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 86
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 340
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 488
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 66
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19216
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 88
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 239
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 822
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 77
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 152
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 254

Reklama