Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Porównanie. Zmierzone wysokości okien w cylindrach 019 023 współczesny 019.
|
Autor |
Wiadomość |
Maka_91
Majsterkowicz Amator
Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
|
Porównanie. Zmierzone wysokości okien w cylindrach 019 023 współczesny 019.
Siema.
Obejrzałem dziś 3 cylindry. Od 019 023 oba zmd oraz nowy 019.
Zmierzyłem wysokości wszystkich okien w tych cylindrach. Mierzone suwmiarka z glebokosciokierzem od górnej krawędzi tulei. Wynik w mm. Dokładność nie gorsza niż 1 mm max
019
Do górnej i do dolnej krawędzi kanalu
Wydech 30/44
Przelot 35/44
Dolot 55/64
023
Wydech 33/47
Przelot 37/45
Dolot 57/66
Nowy do 3 biegowego. Firma WR z allegro 170 zł coś takiego.gwint kolanka na większą Nakrętka jak w oryginale.
Wydech 33/47
Przelot 37/45
Dolot 56/66
Wnioski może później.
Mnie interesuje teraz jedno. Skok tłoka 44 mm. Porownojac to do wysokości okna wydechowego to tylko 019 jest tak, że okno to jest całkowicie otwarte. W 023 koniec kanału wydechowego to 47, przelotowych 45. Nowy identyczny wymiar kanałów jak 023 praktycznie. Wynika z tego że tłok w DMP nie odsłania w pełni kanału wydechowego. O 3 mm prawie, a przeplukow o 1 mm. Możecie to potwierdzić?
Dołączam zdjęcie z neta z pomiarami 023 i są takie jak moje.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-09-2022 20:04:23 przez Maka_91.)
|
|
02-09-2022 20:03:10 |
|
1 osoba postawiła piwo Maka_91 za ten post:1 osoba postawiła piwo Maka_91 za ten post.
wazniak96 (09-04-2022)
|
Norweski Zomowiec
Mechanik
Liczba postów: 1,794
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
|
RE: Porównanie. Zmierzone wysokości okien w cylindrach 019 023 współczesny 019.
|
|
03-09-2022 15:03:02 |
|
|
Norweski Zomowiec
Mechanik
Liczba postów: 1,794
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
|
RE: Porównanie. Zmierzone wysokości okien w cylindrach 019 023 współczesny 019.
Ja Tobie powiem tak:
Jeżeli zastosujesz cylinder z kanałami 023 i chcąc uzyskać jego maksymalną, ale bezpieczną moc to zrób tak:
- Okno wydechowe w cylindrze podpiłować 1,5mm od góry pilnikiem
- Podpiłować tłok od strony wydechu 1,5mm
- Podpiłować tłok od strony kanałów płuczących 0,5mm
- Skrócić nóżkę tłoka od strony ssania 1.5mm/2mm <- tutaj zależy jaki będziesz miał tłok, a dokładnie wysokość tłoka (komarowski, czy chartowski [od almotu dostaniesz krótszy] )
- Splanować głowice 1,5mm
Wtedy masz okna zgrane z tłokiem na:
Wydech 30
Przelot 36,5
Dolot 55
Do tego dellorto 14, czy nawet 15 lub 16 i masz około 2,7KM
Do pełnych efektów, to musisz zastosować CONAJMNIEJ tłumik od simsona (3KM) lub zrobić dyfuzor - zastosowanie odpowiedniego dyfuzoru na pewno podbije maksymalne obroty do 6500obr i uzyskasz 4KM
więcej bym się nie pchał, bo uwalisz wieloklin na wałku zdawczym na 100%
|
|
03-09-2022 21:04:41 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|