Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Ogar 205 lepsze swiatla z 20 W na 30 W
|
Autor |
Wiadomość |
ovad2002@hotmail.com
Nowy
Liczba postów: 16
Imię: Grzegorz
Skąd: Sint-Michielsgeste
Pojazd: Romet Pony
|
Ogar 205 lepsze swiatla z 20 W na 30 W
Witam.
Silnik 223 na bieda kraje byl wypuszczany z bieda instalacja 20W. Co zrobic aby bylo lepiej?
Nalezy wymienic dwie cewki oswietleniowe.Cewki dzisiejszych producentow sa nawiniete grubiej,tak jak byc powinno.Wtedy otrzymamy 30W. Mozna w koncu zalozyc inna zarowke.
Niestety,to nie wszystko. Magneto tez nalezy wymienic na inne.Jesli zdejmiesz podstawe iskrownika, to poszukaj oznaczenia na wirniku.
Jesli jest numer : 05-6170 jest to wirnik 20W
Nalezy wymienic na: 20-6170 jest to wirnik 30W
Wirniki maja zmienione magnesy aby ,,wyciagnac'' z cewek jak najwiecej pradu. Bez zmiany wirnika swiatla sa bardzo dobre,jednak po wymianie wirnika jest jeszcze lepiej. Wirniki i cewki byly montowane tylko w Jawkach,ktore maja napisy na tabliczce znamionowej po Czesku.
Nastepy poradnik: Poprawa zaplonu i cewka 8V w silniku 223
Notatka od Dawdzio, 24-11-2022 14:42:20
Brak polskich znaków.
+1pkt
|
|
|
24-11-2022 11:36:56 |
|
|
ovad2002@hotmail.com
Nowy
Liczba postów: 16
Imię: Grzegorz
Skąd: Sint-Michielsgeste
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Ogar 205 lepsze swiatla z 20 W na 30 W
(24-11-2022 17:34:07)siwy1958 napisał(a): Witam !
Piszesz o bardzo ciekawej sprawie ktora mnie interesuje. Kupilem jakis czas temu dwa kompletne silniki 223 w DDR ( niemcy ) na bazarze . W jednej jest iskrownik od GOLDEN SPORT, a w drugiej 30w ( odlane na podstawie) Wymienilem w swoim Ogarze podstawe. Po paru kilometrach spalily sie 2 wlokna zarowki 15W , ale swiecily zajeb.... Zalozylem zarowke 20 w swiecila super ( tylko taka moglem kupic) , ale tez sie przepalila. Wiec zlaczylem dwa wlokna 15+15 W i podlaczylem Swiatlo nie bylo lepsze. Sprawdzilem wirniki z jednego i drugiego, symbole te same i wyglad identyczny i swiecenie takie same. ( Nie potwierdzam roznosci wirnikow, a silnik nie byl nigdy rozbierany), ale moze to przypadek ??
Z powrotem wrocilem do slabych swiatel 15W zarowki. Ale caly czas chodzi mi po glowie co zrobic w nowyn sezonie??
Pozdrawiam
Marek Z.
mAREK z.
No to liczymy: 15 W zarowka z przodu i 30 W na wyjsciu....Gdzie tych 15 Watow ma uciec? Zawsze bedzie ci palic zarowki. Kup taka BA20D 6V 25W/25W z tylu zaloz 5W i bedzie ok. 25W z przodu + 5W z tylu daje nam 30W.
(24-11-2022 17:57:48)Norweski Zomowiec napisał(a): Jak pali tobie żarówki to kup regulator napięcia 6v za grosze czy żarówkę 12v i nie będzie palić
Znajdz mi regulator z 6V na 12V do Jawki..... oddam ci moja Jawke :-D. Wiem, ze zaraz mi poprzesylasz jakies linki.Takie regulatory sa, niestety, instalacja w Jawce dziala troche inaczej niz ci sie wydaje. Przyslij mi jakis link do takiego konwertera to wytlumacze ci dlaczego to nie bedzie dzialac.
P.S. Nie wprowadzaj ludzi w blad i siebie zreszta tez.
P.S.2 Moja Jawka ma 1300 Km przejechane od nowosci, wiec szukaj takiego konwertera, Jawa bedzie twoja!!!!
Notatka od Dawdzio, 30-11-2022 10:41:38
Brak polskich znaków, błędy ortograficznie, interpunkcja - 1 pkt
|
|
|
24-11-2022 18:08:30 |
|
|
siwy1958
Uczeń
Liczba postów: 124
Imię: Marek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Ogar 205 lepsze swiatla z 20 W na 30 W
(24-11-2022 17:57:48)Norweski Zomowiec napisał(a): Jak pali tobie żarówki to kup regulator napięcia 6v za grosze czy żarówkę 12v i nie będzie palić
Witam !
Z regulatorem bedzie problem, Z tegp powodu w Golden sport Jawce zaplon jest calkiem inny.
A co do zarowki 12v , NIE ZROZUMIALES mnie dalem 12v swieci slabo. Potrzeba 25w na 6v na podstawke 15mm A takich nie znalazlem .
Pozdrowka
Marek Z.
|
|
24-11-2022 18:45:17 |
|
|
ovad2002@hotmail.com
Nowy
Liczba postów: 16
Imię: Grzegorz
Skąd: Sint-Michielsgeste
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Ogar 205 lepsze swiatla z 20 W na 30 W
(24-11-2022 20:36:10)romek napisał(a): Na Węgry to i one chyba były oficjalnie jednoosobowe (bez podnozkow) bo dwuosobowe już podlegały rejestracji
Tak, bez podnóżków,ponieważ tam nie ma numeru rejestracyjnego, jezdzi się z białą tabliczką bez żadnych oznaczeń, opłaca się tam ubezpieczenie, dostajesz prostokątną naklejkę, którą trzeba nakleić w widocznym miejscu.Po roku czasu otrzymuje się nową naklejkę. W mojej Jawce poprzedni właściciel przyklejał je na skrzynkę narzędziową na górnej jej częśći. Jawa nie posiada klaksonu/brzęczyka.Nawet nie ma tam przewodów,przełącznik do świateł nie ma przycisku do klaksonu, zastosowali dzwonek rowerowy. Oraz moc 2KM i Vmax-40km/h. Oszczędnośći były spore. Moja Jawka zachowała się w idealnym stanie ponieważ została poskładana z częśći, które nie przeszły testów jakośći w Czechosłowacji. Np.:Tylne koło miało nie do końca wytoczony otwór na łożysko, więc nie dało się założyć zabezpieczenia,bęben nie wchodził do końca,co powodowało blokowanie tylnego koła. Bębny krzywe...bardzo krzywe...krzywe szwy na kanapie, która cała jest krzywa.Krzywo powiercone otwory w błotniku.Za wąska podstawa tylnej lampy, jest szpara i kurz się dostaje.Krzywe felgi.Wał z mega luzem osiowym.Cewki z nadmiarem izolacji, które nie pozwalają na przyspieszenie zapłonu,gaznik niedorobiony, centralna podpórka zrobiona z plasteliny.W przednim widelcu 6 tulejek zamiast 4-ech.Itd....Motorower złożony z wad. Tak było na Węgrzech.
|
|
24-11-2022 21:00:38 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|