Romet Ogar 200 Spacemana164
|
Autor |
Wiadomość |
Spaceman164
Jawasaki 223

Liczba postów: 632
Imię: Spaceman164
Skąd: Okolice Tarnowa
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Romet Ogar 200 Spacemana164
Zrobiłem tak jak napisałeś Łogór. Winna przedmuchom była ryska w cylindrze. W sumie to tłok jest dokoła czysty z wyjątkiem tego miejsca co wcześniej tutaj pokazywałem. Pierścień miał prześwit. Więc cylinder oddałem do szlifu niestety. Noi na domiar złego okazało się, że Duells ma za ciasną główkę (17,50mm) zamiast 18,10mm i nowy sworzeń 14,10 wchodzi baardzo ciasno w łożysko. Napisałem do firmy Auto-Metal w Poznaniu i podobno mogą mi wykonać sworznie o rozmiarach zew. 14,04mm i 14,05 - tak mi wyszło z wyliczeń. Albo jeden albo drugi powinien pasować idealnie. Noi pasowanie sworznia trzeba będzie przerobić na suwliwe, bo czytałem, że albo jest mocny wcisk, albo suwliwe - nie może być pomiędzy bo się sworzeń może zatrzeć czy jakoś tak. Chciałem się przy okazji zapytać, czy podcinanie płaszcza tłoka od strony okna ssącego o 1mm coś daje? czy istnieje ryzyko zalewania silnika? na forach nie ma zbyt dużo informacji na ten temat. Wiem, że lepiej zostawić i nic nie kombinować, ale ciekawi mnie to  Nawet T. Sałek pisał o podcinaniu.
Porównałem oryginalny tłok z Bertowskim jeśli chodzi o twardość - nawierciłem i w jednym i w drugim otworki smarujące sworzeń wiertłem 2mm i pomimo tego, ze oryginalny tłok ma grubsze ścianki piasty sworznia to wiertło wchodziło w niego jak w masło. Natomiast Berta mimo, że ma chude ścianki to wiercenie chyba z minute trwało jak nie więcej - jednego otworka! więc myślę, że Berta idealnie sie nadaje pod pasowanie suwliwe sworznia. Tylko nie wiem jaka jest tolerancja pasowania suwliwego?Sworzeń musi prawie sam wpadać w otwór, czy może być to na zasadzie mocniejszego wciskania palcem?
Motoren:
-Ogarrr 200 '88
-Cezet 350 472.5 '82
YT-Motorower Ogar Jaskrawo-Niebieski
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-01-2023 16:16:59 przez Spaceman164.)
|
|
07-01-2023 15:55:06 |
|
|
Debesta
Człowiek Sztos

Liczba postów: 1,508
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
|
RE: Romet Ogar 200 Spacemana164
Nie wiem, ja korbę duellsa montowałem jakoś tuż przed pandemiq i było debesta wszystko, na tłoku almota.
Zaprawdę powiadam dla Ciebie, że ino opcja jest taka, że wpadło ci coś po prostu do cylindra, czy na tłok, z ręki upierd..że brudnej, zanieczyszczonej, nieczystej. Trzeba myć się wiesz Pan? Jakieś ziarnko piasku, czy opiłek, czy coś i mamy komplet.
"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
|
|
07-01-2023 20:40:50 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|