Romet 2375 Krzycha
|
Autor |
Wiadomość |
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Romet 2375 Krzycha
Krzysztofie, odniosę się do postu z Twoimi amortyzatorami. To nie są amortyzatory do Twojego modelu. Że sprezynami na wierzchu zastosowano dopiero w 1983 roku, wprowadzając je do modelu Ogar 200.
Jeśli zamierzasz je zostawić, to koniecznie wywal te tuleje PCV w dolnych główkach amortyzatorów. Następnie po ich usunięciu musisz wybrać cały syf pod nimi. Możesz to zrobić wiertłem fi 13 na długości 100 mm, licząc od krawędzi strony wejściowej.
Nowe tuleje PCV o wymiarach fi 10 x 19 dl 38 mm, muszą uwzględnić zużycie pręta prowadzącego fi 10 mm, np 9,8 lub 9,9 mm.
Co do zakładania opon. Następnym razem użyj silikon w sprayu, jest obojętny dla gumy. Po za tym, żadne łyżki, deseczki czy wkrętaki, a ..... młotek i to taki 1,5 kg stosując klinowa strona młotka przy samej obręczy.
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
11-10-2022 22:26:21 |
|
1 osoba postawiła piwo joozek za ten post:1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
Debesta (10-12-2022)
|
Julianowy
Nowy
Liczba postów: 2
Imię: Krzysiek
Skąd: Łuków
Pojazd: Romet 2375
|
RE: Romet 2375 Krzycha
(11-10-2022 22:26:21)joozek napisał(a): Krzysztofie, odniosę się do postu z Twoimi amortyzatorami. To nie są amortyzatory do Twojego modelu. Że sprezynami na wierzchu zastosowano dopiero w 1983 roku, wprowadzając je do modelu Ogar 200.
Jeśli zamierzasz je zostawić, to koniecznie wywal te tuleje PCV w dolnych główkach amortyzatorów. Następnie po ich usunięciu musisz wybrać cały syf pod nimi. Możesz to zrobić wiertłem fi 13 na długości 100 mm, licząc od krawędzi strony wejściowej.
Nowe tuleje PCV o wymiarach fi 10 x 19 dl 38 mm, muszą uwzględnić zużycie pręta prowadzącego fi 10 mm, np 9,8 lub 9,9 mm.
Co do zakładania opon. Następnym razem użyj silikon w sprayu, jest obojętny dla gumy. Po za tym, żadne łyżki, deseczki czy wkrętaki, a ..... młotek i to taki 1,5 kg stosując klinowa strona młotka przy samej obręczy.
Oj ale nie do końca się zgodzę z tymi amortyzatorami. Na marginesie mój jest z 1979 roku. Otóż tata oryginalne zamienił na amortyzatory od WSK-i gdyż (podejrzewam) miały tłumienie. Te dokupiłem używane, ale na 100% siedziały identyczne tzn. ze sprężynami na wierzchu. Pamiętam jak jeden się walał u dziadków, a z drugiego tata zrobił "amortyzację" siedzenia we Władimircu T-25 -uciął kilka zwoi sprężyny wraz z tym trzpieniem i wprowadził pod siedzenie. Ze trzy tygodnie temu wyrzucałem owe siedzenie zastępując je nowym współczesnym. Wspomniany fragment oryginalnego amorka mam. Tak więc wygląda na to że we wcześniejszych rocznikach pojawiały się amorki takie jak przygotowywane przeze mnie celem odwzorowania oryginału.
Rozmawiałem z człowiekiem z chromowni i On stwierdził że ta wersja mogła iść na eksport i z powodu drobnych niedoróbek wróciła na rynek krajowy -podobno większość rozchodziła się między pracowników i ich rodziny, gdyż miały kilka innych detali -powtarzam słowa człowieka który odrestaurowuje masę zabytkowych gratów...
Co ciekawe w moim egzemplarzu była też rzadko spotykana kedra zbiornika (czarna z paskami chromu od góry i dołu) jak nie zapomnę to zamieszczę fotę. Chciałbym taką dorwać ale raczej nie ma szans, moja niestety jest pęknięta.
(11-10-2022 21:30:38)romek napisał(a): Heidenau to nie są chinskie tylko niemieckie opony. Link coś nie działa ale na oponie tuż przy feldze powinien być taki paseczek szerokości kilku mm widoczny, sprawdź czy równo się ułożył do felgi (czy gdzieś nie wystaje za bardzo albo się nie chowa).
Cała w tym rzecz że jak wspomniałem wyżej nie ułożyły się jak należy mimo upuszczania powietrza, dociskania, i wszelkich prób ułożenia... liczę na to że jak złożę bzyka i przejadę kawałek to na nieco mniejszym ciśnieniu i pod obciążeniem ułożą się jak należy, inaczej zasilą kontener z gabarytami...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-10-2022 12:25:14 przez Julianowy.)
|
|
12-10-2022 12:15:52 |
|
|
romek
019 rzondzi
Liczba postów: 2,208
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Romet 2375 Krzycha
Te historie o wersjach na eksport, to ja podchodzę na dystans. W ogóle to ja się zastanawiam czy 2375 był eksportowany. Amortyzatory nowego typu - wydaje mi się ze starego były lepsze, a tutaj chodziło po prostu o uproszczenie/oszczednosc tak jak z przednim zawieszeniem. Tutaj jest 2375 z 1981 w niby oryginalnym stanie http://oldtimerbazar.pl/motocykle/1981-r...-ccm-17-km i ma stary typ jeszcze. Ale wszystko jest możliwe. Ps. Rok rozumiem z ramy czytasz?
W każdym razie amortyzatory nowego typu na pewno były wcześniej niż w 1983.
Co do kedry to kedra z chromem była w pierwszych seriach T1, tutaj jej oryginalność jest mocno wątpliwa ale można ją odtworzyć przy pomocy paska jakiejś folii.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-10-2022 14:42:46 przez romek.)
|
|
12-10-2022 14:40:31 |
|
|
Julianowy
Nowy
Liczba postów: 2
Imię: Krzysiek
Skąd: Łuków
Pojazd: Romet 2375
|
RE: Romet 2375 Krzycha
(12-10-2022 14:40:31)romek napisał(a): Te historie o wersjach na eksport, to ja podchodzę na dystans. W ogóle to ja się zastanawiam czy 2375 był eksportowany. Amortyzatory nowego typu - wydaje mi się ze starego były lepsze, a tutaj chodziło po prostu o uproszczenie/oszczednosc tak jak z przednim zawieszeniem. Tutaj jest 2375 z 1981 w niby oryginalnym stanie http://oldtimerbazar.pl/motocykle/1981-r...-ccm-17-km i ma stary typ jeszcze. Ale wszystko jest możliwe. Ps. Rok rozumiem z ramy czytasz?
W każdym razie amortyzatory nowego typu na pewno były wcześniej niż w 1983.
Co do kedry to kedra z chromem była w pierwszych seriach T1, tutaj jej oryginalność jest mocno wątpliwa ale można ją odtworzyć przy pomocy paska jakiejś folii.
Czy aby napewno wskazany w linku Romet to 2375? Widzę że posiada puszkę szmerów, byłem przekonany że w tym modelu powinien być łącznik gumowy do rurki wychodzącej z ramy...
Tak, rok produkcji czytam z ramy.
Jeżeli chodzi o kedrę to jest na 100% oryginał, tata nie rzeźbił tutaj nic, więc oznacza to że wychodziły egzemplarze przed 50- t-1 -co ciekawe jak pisałem wcześniej przy zakupie dołączono instrukcję obsługi od modelu 50-t-1 którą to mam do dnia dzisiejszego w stanie kolekcjonerskim
Jeżeli chodzi o wersje eksportowe -ja tylko cytowałem za Panem z chromowni
|
|
12-10-2022 15:44:19 |
|
1 osoba postawiła piwo Julianowy za ten post:1 osoba postawiła piwo Julianowy za ten post.
Debesta (10-12-2022)
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|